BerÄtta Alltid Vart Du Rider

Sv: BerÄtta Alltid Vart Du Rider

Usch det var verkligen hemskt! Jag tänker då alltid berätta var jag rider i fortsättningen!

Skickar massvis av styrkekramar till er!

Inte bra alls när sånt här händer.. men ändå så gör de väl att man tänker efter en extra gång..

Det var ju bra, även om det tyvärr inte alls hjälpte vid detta olyckstillfället.
Usch sådana här hemska olyckor får mig att tänka på att inte ta morgondagen förgivet. Jag har ridit ut alldeles för många gånger själv utan att tala om vart jag rider, och utan säkerhetsväst. Nu är det definitivt slut på det.
Kram

gud så hemskt :(
stackars hennes familj...

hur gammal var hon?

Usch vad hemskt, sänder några tröstekramar och många tankar till er alla.

Jag är också oftast ensam hemma och rider själv det skulle dröja länge innan någon saknar mej. Man får sej en tankeställare när man hör om något sånt här.

Jag blev ju lite omskakad för tre veckor sedan när jag blev sparkad och inte hade mobilen med mej ner till stallet, försöker att komma ihåg den när jag rider också.

En tavla i stallet där man skriver vart man rider är jättebra, men som sagt då får man ju inte ändra sej heller.....ja det är svårt det här.

jag rider för det mesta själv, och jag säger alltid åt mamma om jag rider den vägen eller den vägen. och säger jag den ena vägen så säger jag: fast jag kan ju ta den vägen också, runt så.. beror på hur mkt tid jag har" och då vet mamma vart jag är, och sen har jag alltid mobil med mig, och nu när det är mörkt sätter jag på reflexer på både hästen och mig.

Men fy så hemskt. Jag som ibland inte ens vet vart jag ska rida när jag rider ut. Tänkter att vi får se vad jag känner för när jag kommit en bit.

Som någon sa. Tänk på att ha mobilen tillgänglig, dvs dig även om du rider i ridhuset eller paddock.

Kompisen gick omkull med sin häst och fick den över sig med ett brutet bäcken som följd. Mobilen var med, men i jackan som satt på stolpen till ingången. Olyckan hände i motsatt ända av paddocken. :crazy:

För henne tog det över 1,5 timma att ta sig knappa 40 meter till mobilen för att kunna larma.

Har ni lyckats lista ut vad som hände med henne? Eftersom det gick så illa? Jag som verkligen trodde att dödsfall var väldigt ovanligt inom ridsporten.

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 537
Senast: scizofren
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV