BerÄtta Alltid Vart Du Rider

Sv: BerÄtta Alltid Vart Du Rider

Hemskt.. Jag har en walkie-talkie med mig med låååång räckvidd, och min sambo är pappaledig och har den andra med sig. Samt talar om vart man ska, men som många nämnt, hur ofta håller man sig till rutten?...:(

Jag vet inte om det stämmer men har hört att om man har mobilen med sig så kan Polisen spåra området man befinner sig i därför att mobilen sänder ut signaler som går att fånga upp?
Om detta är riktigt så är det ju en stor hjälp att ha den med sig, trots att man kanske ligger medvetslös.

Annars är väl den allra bästa livförsäkringen att man inte rider ut ensam utan alltid i sällskap av någon.

Sänder en tröstekram till TS:(

Ramlade hon av så olyckligt att hon omkom - Eller vart hon sjuk under ridturen? Mycket tragiskt i alla fall. //Linda[/QUOTE]

hon trillade så illa att nacken förmodligen blev bruten, dessutom låg hon på magen med intryckt näsben, så hon kvävdes antagligen till döds.

hon hade mobil med, som vi testade att ringa till, enda tills batteriet tog slut.

men antingen så hade polisen inte utrustning, eller så går de inte ännu att spåra med telefon

Usch, en olycka kan ju hända hur mycket man än försöker förebygga. Det är lika tragiskt och hemskt varje gång man får läsa/höra om en sådan här sak:(

Tankarna går till er, både familjen och ridkompisarna.

Usch, vad hemskt och tragiskt...:cry:

Vad förfärligt:cry:.

I förra stallet gjorde jag en lista direkt på tavlan där det stod:

Vi red ut:
Till:
Borta hur länge:
Datum:

Bara att fylla i och sudda ut när man kom tillbaks - väldigt praktiskt och enkelt. Hjälper ju inte om man ändrar sig på vägen, men ändå.
I nya stallet är tavlan tyvärr full, men funderar på att hänga en egen på hästens box eller nåt. Känns inget vidare att rida ut utan att nån vet var man är...

Annars är väl den allra bästa livförsäkringen att man inte rider ut ensam utan alltid i sällskap av någon.

Tyvärr är det ju långtifrån möjligt i många fall. Jag rider så gott som alltid själv. Undantagen är om jag sitter på unghästen då jag alltid har sällskap. På de vuxna hästarna är jag dock nästan alltid ensam.

TS:
Jag beklagar det inträffade och hoppas att ni tar er igenom det som hänt.

kl

Ett tips är att skriva ICE framför de viktiga kontakter på mobilen som tex. mamma och pappa. Det betyder att de är de man kan ringa när en olycka har hänt.

Det har jag gjort nu. :banana:
En jättebra ide . Jag har min man och mamma och syrra med ICE framför i telefonen.

Tänk på det och gör det. En allmän uppmaning.

va?! Dog hon?! Trodde att det var jätte ovanligt med dödsfall inom ridningen.:eek:

Det går att spåra telefoner det är mobiloperatören som gör det efter uppdrag av Polisen. Men man måste ha ström i batteriet. Det går iof annars också men då visas sista position där mobilen var när den var på och har man då inte sett till ha bra ström i batteriet kan man ju hunnit rida en bit.

Men det är inget jätteprecist instrument. Om man tex bor på landet så täcker bara en mast och man får ett jättestort sökområde. Bäst fungerar det mitt i en stad där man kan få svar från olika master = mer säker position.

Fy, vilken tragisk olycka !:cry:
Även jag rider oftast själv och varje gång det händer något som detta så får man sig en tankeställare....:(
Ett ögonblicks verk bara.

Man tänker på de stackars anhöriga, kompisar, för att inte tala om tjejen. Bara 22 år gammal, vilket slöseri ! Hela livet framför sig!

Usch, vilken hemsk olycka...

/J.

Fy vad tragiskt. Tänker på hennes nära och kära..

En liten fråga, hade hon hjälm på sig? Säkerhetsväst?

Usch vad hemskt. Blir påmind om en olycka jag och min kompis var med om i vintras. Vi var ute och galopperade i skogen, jag först, hon efter som vi alltid gör. Lugn galopp. Hennes häst bockar, hon ramlar av och bryter benet. Som tur var så hade vi täckning där, hundra meter bort har vi inte det. Ringer ambulansen osv, men det är bommar på alla infartsvägar till skogen. Efter mycket om och men kommer ambulansen fram och hon kan åka till sjukhuset. Hästarna stack hem (över en väldigt traffickerad väg och järnvägen). Hade hon varit ensam hade hon nog blivit liggandes ett tag.

Tänker på hur illa det kan gå, jag har många gånger ridit ut utan att ha batteri i mobilen och utan att berätta för någon vart jag rider.

nej usch vad hemskt. jag rider aldrig själv. pappa är med mig hla tiden. brukar inte rida ut så ofta heller.

Tänker på det ganska ofta, det räcker ju att bli sparkad olyckligt inne i stallet om man är själv, vilket jag nästan alltid är. Svårt att veta riktigt hur man ska göra, ingen lösning är ju 100 procentig. Mobil, hjälm, väst, klart att man har lite bättre förutsättningar, men inte vid en nackskada eller medvetslöshet, om det nu inte går att spåra tillräckligt snabbt var tel befinner sig.

Hemskt att det hände.

Fy så hemskt :( Vi berättar alltid vart vi rider och har oftast två telefoner med oss. Vi rider aldrig ut ensam, det tycker jag nästan är viktigare.

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 537
Senast: scizofren
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV