Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hejsan.. Jag har ett sto som just nu är skadad och som står i sin sjukhage. Jag hade funderingarna på att klippa henne, bara för att...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: caroline_star
·
E
Träning Jag är en s.k. återfallsryttare. Red i ca 5 år, först på ridskola men sedan har jag även haft medryttarhästar. s Sedan gav jag upp...
Svar
8
· Visningar
782
Senast: Krulidut
·
L
Träning Hur viktigt är det att ha andra unghästar som sällskap till t ex ett ungsto på 16 mån?
Svar
18
· Visningar
2 665
Senast: NiAl
·
M
Träning Jag är i stort behov av tips och råd. Det är så att jag har en calantus på foder, en mkt snäll och stor holtsteiner. Han har alltid...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: Me llamo Sara
·
L
Träning Tycker ni man kan ha ett starkare bett när man rider ut med andra? Om hästen annars alltid är lugn och fin men blir lite stressad och...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 055
Senast: McKikki
·
V
Ridning På svenska: Att rida med handhäst. Jag har under en längre tid "slagit två flugor i en smäll" och motionerat båda hästarna genom att ha...
Svar
9
· Visningar
2 133
Senast: Vertigo
·
L
Träning Det är så att i nya stallet är där en man som har 3 ardenners. där är bland annat en 4 åring. ingen av dom har någonsin blivit ridna...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: sthu
·
  • Låst
Träning Hur lär man en f.d travare att bli ridhäst? Tex. gå i form, inte kuta iväg på en gång som man ska trava m.m Någon som har några...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: IngelaH
·
Ridning Får man bubbla ut i lite glädjetjut över hur underbart det kan vara då bitar faller på plats, känslor bevisas som sanna och pusselbitar...
Svar
16
· Visningar
1 519
Senast: Lusidor
·
M
Träning Jag har hand om en ponny som blivit misshandlad tidigare i sitt liv och är därför mycket bakskygg. Han är väldigt nervig och stressad...
Svar
16
· Visningar
2 166
L
Träning Hej! På mina ridlektioner har jag mest fått rida Little Boy, för det mesta kallad bara Boy, och han är ridskolans mest envisaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 875
Senast: GD4EVER
·
G
Träning nu börjar problemen tära lite väl mycket på mig, och jag vet inte längre vad jag ska hitta på med min häst. Hästen är ett 5årigt...
2
Svar
24
· Visningar
2 295
Senast: gazira
·
R
Träning Som jag fattat det är NH-träning mer ett samlingsnamn. Sen finns det ju olika olika ideologier och tekniker,eller hur man ska uttrycka...
Svar
11
· Visningar
2 011
Senast: Cornelia
·
E
Träning Idag har jag haft en jobbig dag i stallet med min häst. Han är 7 år, fullblod, valack. Kan berätta lite bakgrund först. Köpte honom...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: rosita
·
Träning Skulle verkligen behöva tips om hur man tränar upp rätt handkänsla vid ridningen! Jag har en tendens att få hästarna att gå emot handen...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 193
Senast: Tinuri
·
K
Träning jag är medryttare på en hingst, jag har ifråga satt ledar skapet lite genom att jag vill att han ska stanna när jag gör det - inte gå...
2
Svar
22
· Visningar
1 913
Senast: Krulidut
·
M
Träning Är det någon som vet om det finns ett engelsk - svenskt lexikon för översättning av hästterminologi? Mycket tacksam för svar. Mia
Svar
1
· Visningar
3 742
Senast: Melynda
·
P
Träning Jag blir galen snart:mad::cry:Det är ju näst intill omöjligt att kunna rida alla dagar ju..... Oftst kommer vi hem(har stallet hemma)...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 355
Senast: Linn_H
·
R
Träning Har precis fått hem en oinriden sexåring, eller nu är han inte oinriden iofs. har ridit ca 10ggr ggr och det går fantastiskt bra. men...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Rider ett vbl på snart 20 år.. pigg som attans och lätt stresad när man rider ut. När man ska galoppera spänner han hela kroppen och...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Polly_Mulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka