Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Nu är jag väldigt deppig. Jag har ridit en medryttarhäst i 3 veckor. Hittills har det mesta gått bra på så sätt att hon har varit...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: Ponnytant
·
M
Träning Köpte för ett år sedan en ohanterad 2 åring, hon hade bara gått med mamma tidigare och var nervig som bare den. Lyckades bra med henne...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: 0liver
·
Träning Hur hade ni hanterat situationen. 2 årig kallblodstravare, førsta følet før ägaren; egen uppfødning med tanke på amatørtrav...
2
Svar
21
· Visningar
2 705
Senast: Sandri
·
I
Träning Jag har en häst som jag vanligtvis rider med kandarstång eller palham. Men nu misstänker vi att han kan ha någon fel på tänderna, och...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: Luchador
·
T
Träning ja hur ska man sitta,göra när jag har ridit barbacka så känns det som om man ska glida av jämt så irreterande för det ser så härligt ut...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Mitrolle
·
Träning var jobbigt i stallet ikväll. 16:30 kom hästen ensam till stallet utan ryttare. vi for genast o söka henne efter den rutt hon...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 272
Senast: Tjalfe
·
L
Träning Hej! Just nu känns allt med min älskade pålle helt hopplöst.. Har haft henne i 3 år nu (hon är 18 år). Hon har hela tiden varit väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 360
Senast: zeus
·
E
Träning Tjena Hejsan, Något hände när jag var ute och red i förrgår min häst blidde (varmblodssto) skogstokig när vi vände hemmåt, hon blev het...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: sthu
·
M
Träning Jag är relativt ny ägare till en underbar isis, och har funderat på det här med vintervila. Eftersom han har arbetat mer eller mindre...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: chrysler
·
H
Träning Någon får flytta detta inlägg om det inte passar in. Alla har vi våra egna ''metoder'' när det gäller hästar. Hur skulle ni gjort...
2
Svar
31
· Visningar
2 952
Senast: Paxido
·
Träning Idag tappade jag helt fattningen med min häst :cry: Bakgrund: sadeltvång 19 årig isis som spenderat massor av tid med att göra sig...
2
Svar
22
· Visningar
2 289
S
Träning Rider en travare som kan galoppskänkel, verkar som han tycker det är skitskoj...problemet är att han blir jätte stark slänger upp...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: ujent96
·
Träning När jag rider har min häst fått för sig att gå och skaka på huvudet i tid och otid. Han liksom ruskar i sidled. Detta händer oftast...
2
Svar
22
· Visningar
2 350
Senast: Enra
·
Träning jag kan väl inte vara enda med en jobbig häst här, hoppas jag i alla fall. vilka är era problem, och hur har ni löst dem? 1. jobbig...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 560
Senast: Sputnick
·
J
Träning Vet inte riktigt om det är i rätt forum, men jag försöker här iaf. Jag har snackat med en del personer som är kunniga i ridning som har...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
19 406
Senast: liinaa
·
M
Träning Om man gör en halv klippning på hästen, anser ni att man måste täcka den då?? Jag har en nordis med TJOCK päls, måste klippa honom...
Svar
18
· Visningar
1 313
Senast: jezzscar
·
H
Träning Hur gör ni om ni rider en häst som inte blivit riden ordentligt på flera år och inte vet hur mycket hästen "kan". (för säkerhets skull...
Svar
9
· Visningar
1 296
Senast: Dorinda
·
P
Träning Sliter det mycket på hästens rygg att rida barbacka?
Svar
15
· Visningar
1 509
Senast: Ganesco
·
T
Träning hejhej!!:) Jag har en ganska ny häst som är väldigt speciell! har haft hur många ägare som helst och där emellan varit ordentligt...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Luna10
·
S
Träning Jag har en ny häst med mycket nerv. När man sitter på henne är det som att sitta på en kombinerad katapulllt/stålfjäder. Jag tänkte att...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama