Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Detta är inte aktuellt förrän om åtminstonde några år för mig trooor jag, om det ens blir det, men vill gärna veta lite kort...
Svar
16
· Visningar
1 155
Senast: CK
·
Träning dum fråga kanske.:angel:..varför har vissa hästar halsring när dom står i spilta??min favorithäst på ridskolan när jag red hade...
Svar
16
· Visningar
1 945
Senast: Svanhild
·
Träning Var på en PNH demonstration i lördags. Och gissa om jag kom hem med en massa insperation :bump: Så nu tänkte jag insperera er andra...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 806
Senast: skuggi
·
Träning Har efter nästan 30 år med bl a allergiska barn tagit tag i ridningen igen sedan cirka ett halvår tillbaka. (Inser nu att jag väl...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: acj
·
Träning Det är precis vad han heter nu. Sen han kom till stallet har han varit utbrytarkungen nummer 1 och nu är både jag och stallägarna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 441
Senast: Juzzzen
·
B
Träning hej jag undrar lite om benskydd vad ska jag ha för skydd till mitt varmblod. han går och "sparkar" på sig själv när man rider. jag ska...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: spindel_17
·
Träning Ska upp till klinik på onsdag för den äckliga bärrnadsrötan (blir ju aldrig av med den!!!:eek::mad:) med en 7 månaders kille och hans...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: misen
·
T
Ridning Jag funderar på att ge mig in i en ny värld som för mig just nu känns som en hel vetenskap. Har de senast 5 åren endast ridit...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Spider84
·
Träning Ja hur lägger ni upp ridning och utbildning av era 4-åringar? Hur långt har de kommit? Tävlade? Mål inför nästa år? Jag fick hem...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: Filippa99
·
C
Träning Hejsan.. Jag har ett sto som just nu är skadad och som står i sin sjukhage. Jag hade funderingarna på att klippa henne, bara för att...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: caroline_star
·
E
Träning Jag är en s.k. återfallsryttare. Red i ca 5 år, först på ridskola men sedan har jag även haft medryttarhästar. s Sedan gav jag upp...
Svar
8
· Visningar
781
Senast: Krulidut
·
L
Träning Hur viktigt är det att ha andra unghästar som sällskap till t ex ett ungsto på 16 mån?
Svar
18
· Visningar
2 659
Senast: NiAl
·
M
Träning Jag är i stort behov av tips och råd. Det är så att jag har en calantus på foder, en mkt snäll och stor holtsteiner. Han har alltid...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: Me llamo Sara
·
L
Träning Tycker ni man kan ha ett starkare bett när man rider ut med andra? Om hästen annars alltid är lugn och fin men blir lite stressad och...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 052
Senast: McKikki
·
V
Ridning På svenska: Att rida med handhäst. Jag har under en längre tid "slagit två flugor i en smäll" och motionerat båda hästarna genom att ha...
Svar
9
· Visningar
2 128
Senast: Vertigo
·
L
Träning Det är så att i nya stallet är där en man som har 3 ardenners. där är bland annat en 4 åring. ingen av dom har någonsin blivit ridna...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: sthu
·
  • Låst
Träning Hur lär man en f.d travare att bli ridhäst? Tex. gå i form, inte kuta iväg på en gång som man ska trava m.m Någon som har några...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: IngelaH
·
Ridning Får man bubbla ut i lite glädjetjut över hur underbart det kan vara då bitar faller på plats, känslor bevisas som sanna och pusselbitar...
Svar
16
· Visningar
1 517
Senast: Lusidor
·
M
Träning Jag har hand om en ponny som blivit misshandlad tidigare i sitt liv och är därför mycket bakskygg. Han är väldigt nervig och stressad...
Svar
16
· Visningar
2 155
L
Träning Hej! På mina ridlektioner har jag mest fått rida Little Boy, för det mesta kallad bara Boy, och han är ridskolans mest envisaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 875
Senast: GD4EVER
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30