Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag känäer lite sisåhär, nej blää jag vill inte rida idag. Jag har som sagt kört fast lite där jag tycker att det känns som jag gnabbar...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: jassica
·
Träning Idag har jag varit på kliniken med min häst efter en tids extrem stelhet i bogen (totalt låst) och svårigheter att slappna av med...
Svar
5
· Visningar
788
M
  • Låst
Träning Hur tycker ni att ett miljövänligt stall ska vara? Tacksam för alla tips! :) TACK!
Svar
3
· Visningar
739
Senast: IngelaH
·
J
Träning Hej igen bukare! Min lilla prins som jag hämtade från Skåne för ca tre veckor sen har blivit så gosig och lugn så jag nästan tror han...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Helena B
·
J
Ridning är akademisk ridning samma sak som dom lär ut på Nh? fick för mig att Nh håller på med western ridning men det kanske är samma sak? var...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: Lusidor
·
Träning Idag kom hovis hem till oss. Äntligen då jag inte kunnat rida pga halka o kälan. Min häst har varit nervös förr då en hovslagare...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: lady_mike
·
E
Träning Har två frågor, tänkte att det var bättre att ställa båda här än att skapa två trådar :p Fråga 1: Mockade åt en stallkompis i dag...
Svar
11
· Visningar
1 677
Senast: My Beauty
·
Träning I förrgår började jag med klickerträning med min häst och igår kunde han följande saker: Apport (på kort avstånd) Kasta flaska på...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 253
Senast: Blirran
·
Träning Är det någon som sett/hört talas om/använt en sån här!!!??? :eek: Den ska tydligen vara "väldigt populär i bl a Italien, använd av...
2
Svar
32
· Visningar
3 055
Senast: Johanna_B
·
M
Träning Hej alla glada hästägare! :banana: Jag undrar var man kan söka efter hästar med namn/idnr osv? finns det något allmänt register eller...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Emmmmma
·
Träning Är inne på att köpa ett 10årigt hbl valack. Men han hade inget pass & nu så visade det sig att hästen inte har nå papper alls... Så då...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Mia_R
·
Träning Som rubriken frågar, hur ska man på bästa sätt gå till väga när man ska lära sin häst att gå i skrittmaskin? Ska nämligen börja med det...
Svar
6
· Visningar
3 303
Senast: Malinigbg
·
C
Träning :cry: Min Har haft min nya häst i ca. 1,5 månader! Värdens goaste och underbar att rida :love: Men nu kommer vi till saken! Han är skit...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: bigganl
·
Träning vill ha lite tips på hur ni över på att gå i vattendrag, över diken och i lera... min dam har fått för sig att hon inte ska gå då vi...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Russin
·
S
Träning Min hopp-häst som jag tävlar cirka en meter med har en väldigt dålig gallop. Han har varken kondition, muskler i bakbenen eller balans...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Cairo
·
Träning Min älskling/surmärr har i helgen utdelat sina första kickar mot andra hästar i ridhuset. Ingen har träffats som tur är. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Uddatyp
·
D
Träning Jag håller på med min 4 åring, vi tar det oerhört lugnt och sansat, mycket markträning av alla de slag. Han är inriden hos "prof...
Svar
16
· Visningar
1 269
Senast: Dennis
·
Träning Innan ni ev. svarar rekommenderar jag att läsa om hur min häst fungerar, min relation till henne och vad jag är övertygad om att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 253
Senast: juni_cool
·
S
Träning Jag retar mig på en av hästarna här:crazy: hon är snäll o go ingen surkärring alls MEN hon biter i boxgallret eller snarare drar...
2
Svar
20
· Visningar
2 175
Senast: TwiggyM
·
V
Träning Jag har problem med min häst. Eftersom jag för tillfället inte har någon att rida ut med av olika orsaker måst jag rida ut min häst...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Vikkan__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka