Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning om en häst sälj vidare trots skador och fel.. vad kallar man det? jag har säkert tittat för mkt på animal planet men där händer det ju...
Svar
12
· Visningar
1 218
Träning Jag har en häst som inte vill som ajg, eller också är det jag som inte vill som hon. När jag fick henne, var hon jättetråkig att rida...
Svar
4
· Visningar
1 516
Senast: jassica
·
L
Träning Jag har en häst som är väldigt bakskygg och får mer eller mindre fnatt när ngt "plötsligt" dyker upp bakom henne. Åkte av häromdagen...
Svar
4
· Visningar
2 699
Senast: shaushone
·
H
Träning Jag har sett att ni inte gillar att man använder pessoabett. Men jag har inte förstått varför? Jag har en häst som jag nyligen köpt och...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: hammarn_2
·
K
Träning Min häst är totalt livrädd för kossor. När jag höll på att rida in henne gick vi förbi en kohage, då skenade hon igenom ett kalhygge...
2
Svar
30
· Visningar
2 249
Senast: ketchup
·
C
Träning Min pålle går fram överallt, verkligen överallt. När jag går bredvid. Sitter jag på ryggen blir han världens fegis, blir spänd, tittig...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Curtice
·
Träning Nu när jag körde till jobbet var det en lös häst på vägen. Trodde det var en älg och jga fick bromsa in hårt. Den gick där o lulla...
Svar
15
· Visningar
1 627
Senast: Rebecka83
·
N
Träning Jag fick hem mitt sto (16 år islandshäst) den 17 februari i år. Hon är en väldig sur häst, lägger öronen bakåt åt de flesta hästar och...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 991
Senast: Snyggve
·
C
Träning Hej! Har en liten fundering angående min häst... Han är 7 år och går inte att rida ut själv. Det går att få honom av stallplanen och...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: cemses
·
Z
Träning Hej! Jag har tilldelats ett sto som har många idéer om hur saker ska gå till, vad jag upptäckt är att hon är expert på att kasta av...
2
Svar
21
· Visningar
1 815
Senast: Zab
·
Z
Träning Hej. Alltså nu är det såhär, några av er har säkert läst tråden om hästen jag har som kastar av allt och alla. Nu har jag fått...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: offsan
·
H
Träning Att låta hästen vila under en sammanhängande period sägs ju vara väldigt bra eftersom att hästen kan läka eventuella skador. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: bigganl
·
Träning Jag tog hem ett 2-årigt varmblodssto i söndags, och visst jag förstår ju att hon är nervös, hon är ju på ett nytt ställe. men hon är...
Svar
16
· Visningar
1 786
Senast: nickedocka
·
J
Träning Vad gör ni med era hästar efter ett svettigt ridpass? Svampar ni av dem, spolar av? Iså fall, hur gör ni efterår med tanke på att det...
2
Svar
38
· Visningar
3 828
Senast: bigganl
·
Träning Behöver lite tips och råd från alla kloka.... om hur hästar i flock beter sig och hur jag kan hjälpa... Hoppas tråden hamnade rätt...
2
Svar
20
· Visningar
2 505
Senast: Iris71
·
Träning Min 20åriga syster är inne på att köpa en D-ponny på 16år, som är tävlad LB/LB. Hon skall då tävla med henne bland ridhästar. Blir ju...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: TinyWiny
·
Q
Träning Hej! Skrev för ett tag sedan att jag hade skaffat ny häst, som både drog iväg i galoppen och stegrade sig när man red ut (fullt frisk...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Queen_Of_Valhalla
·
F
Träning jo, nu undrar jag, varför "klappar" man en häst? visst, det betyder bra från vår synvinkel (människor), men i hästens synvinkel kan det...
2
Svar
29
· Visningar
2 268
Senast: Ella_99
·
C
Träning Vet inte om jag lägger tråden rätt. Jag såg i en medryttarannons för ett tag sen att man måste vara stadig i sadeln för man får inte...
2
Svar
39
· Visningar
2 713
Senast: Tarantino
·
Träning Min häst har fått jobba ganska ordentligt under hösten (i somras reds han inte alls) och har gjort rejäla framsteg. Han har hoppat en...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: mik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV