Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag vet inte om jag ligger på rätt sida me denna tråd men men... Jag fick i höstas in en val på 13år i mitt stall o han är tycker jag...
Svar
10
· Visningar
1 325
Senast: Finitini
·
N
Träning Vilken ålder är det i en knatte grupp?? Hur gammal ska man vara innan man får börja rida på ridskola? Tacksam för svar! MVH Noriko :)
Svar
9
· Visningar
2 088
Senast: moonlightmotala
·
U
Träning min häst är ju väldigt ranghög och väldigt känslig med maten..speciellt med hö i hagen, han kan inte riktigt slappna av o äta i lugn o...
Svar
14
· Visningar
1 195
Senast: Brian-03
·
A
Träning Hejsan! Jag behöver så otroligt mycket hjälp!!! Jag har haft min häst i ett och ett halft år. Han är hannovreanare, vi bor i belgien...
Svar
10
· Visningar
1 329
Senast: neferra
·
Träning Min 16-åriga vbl valack är jättetrevlig att rida så länge det inte är någon annan häst i närheten. Skritt och galopp går bra med andra...
Svar
3
· Visningar
738
Träning Behöver hjälp för nu har jag förvirrat både mig själv o stackars hästen. Det handlar om skillnaden mellan att flytta hästen åt sidan...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: Cornelia
·
Träning jag vet inte riktigt om tråden hamnat rätt,men jag tror det. Jag har en märr, har tidigare haft det men då varit runt tioårsåldern så...
Svar
9
· Visningar
2 146
Senast: jassica
·
K
Träning Jag och en kompis tänkte tolka lite nu i veckan, med en shettis jag har på foder. Har ni några tips och så? Ponnyn är inkörd och har...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 838
Senast: _matulda_
·
Träning En (kanske korkad) fråga när det gäller tömkörning med kapson: Jag har börjat tömköra sonens ponny lite grann, för att hjälpa henne...
Svar
1
· Visningar
1 282
Senast: ramada
·
T
Träning Hej! Hur funkar det egentligen, kan man ha bildäck på transporten eller måste det vara transportdäck? Varje däck har en maxvikt, vad...
Svar
6
· Visningar
1 086
Träning Hej Någon som hört uttrycket att man byter diagonal? när man byter sittben på hästen?
Svar
13
· Visningar
1 116
Senast: Immer
·
J
Ridning hejsan jag har börjat väldigt mycket med dressyr på mitt sto juni.Men får na aldrig att gå rätt jag tkr inte om hjälptyglar och sånt och...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: ramada
·
T
Träning Vilken hästkarl och känsla för hästar. På ett pass på ca 30 minuter fick han en otrolig kontakt med alla hästar han hade på clinicen...
Svar
13
· Visningar
2 064
Senast: Tender
·
Träning Rida äldre häst Vill nog mest skriva av mig! Har funderingar på att sälja min ögonsten nu eftersom tiden inte räcker till... Men det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 866
Senast: Cryptorchid
·
E
Träning Har ett problem som känns så svårt att träna bort.. Det är nämligen så att när jag ska fatta galopp så faller jag alltid framåt och...
Svar
14
· Visningar
2 919
Senast: zzz
·
T
Träning Jag håller precis på att börja rida in en av mina hingstar och är osäker på om man skall vänta med kastreringen så länge som möjligt...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Trilskan
·
M
Träning En lite dum fråga kanske, men vad menas med att man sågar ner hästen på tygeln?:confused:
Svar
7
· Visningar
875
Senast: My Beauty
·
E
Träning Hejsan, skulle behöva lite råd ang min Nordsvensk som jag håller på att rida in. Hon är träns och sadelvan sen längre tillbaka, och...
Svar
10
· Visningar
1 346
Senast: mettanmett
·
J
Träning Vad anser ni är bäst när man ska lära en liten hingst på 6 månader (inte ettåring som jag konstigt nog skrev i rubriken) att sitta fast...
Svar
16
· Visningar
1 393
Senast: Bill
·
P
  • Låst
Träning Jag rider nu in en varmblodig travare (ej körd). Jag vill gärna att ni kommer med tips och synpunkter. Hon är väldigt framåt och tar...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka