Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Att småhästar rymmer är väl det vanligaste :confused: men att våran stora kille skulle få detta ticks trodde jag inte.... Är det någon...
2
Svar
24
· Visningar
2 372
Senast: axel
·
R
Träning min kompis ska köpa en fjording. hästen har kissfläckar på magen och hon undrar hur man får bort dom utan att det är dåligt för hästen??
Svar
6
· Visningar
2 177
Senast: Focusie
·
Ridning Varför är tygeltag rakt bakåt tabu? Hur går det ihop med t ex tömkörning?
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 085
Senast: axel
·
C
Träning Hej Alla Bukare =) Jag har märkt något hemskt!! Jag har gått och blitt en fegis! Har haft en uppehåll från hästar i 3 år pga plugg...
Svar
14
· Visningar
1 108
Senast: IrishDraft
·
O
Träning Hej om det är nån som kan svara på om hästen blir piggare att raka så gör det jag vill ha svar nuuuu!!!!:bump::D:idea: Jag och min...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: Poni_Tail
·
Träning Jag har en islänning som jag harvat med hur länge som helst , arbetat med lydnat osv osv. Han har kanongångarter, men lite speciell...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Vavsla
·
Ridning hej! Läste i en tidning idag om "det magiska tygeltaget", en motsols cirklande rörelse, spm faktiskt lät som att himla bra tygeltag, jag...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 317
Senast: funkia
·
C
Träning Hejsan! Våran 6 åriga hannoveranare valack (e. Alabaster - Wembley) har nu börjat bli riktigt brötig.Han ska vara jobbig med allt man...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: Uddatyp
·
Träning Nu har jag tagit hem ett sto på 2,5år, och om allt funkar hade jag tänkt sitta upp och skritta om ett par veckor/månader. Hon är...
Svar
5
· Visningar
1 244
Senast: isa__
·
Träning Jag känäer lite sisåhär, nej blää jag vill inte rida idag. Jag har som sagt kört fast lite där jag tycker att det känns som jag gnabbar...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: jassica
·
Träning Idag har jag varit på kliniken med min häst efter en tids extrem stelhet i bogen (totalt låst) och svårigheter att slappna av med...
Svar
5
· Visningar
787
M
  • Låst
Träning Hur tycker ni att ett miljövänligt stall ska vara? Tacksam för alla tips! :) TACK!
Svar
3
· Visningar
738
Senast: IngelaH
·
J
Träning Hej igen bukare! Min lilla prins som jag hämtade från Skåne för ca tre veckor sen har blivit så gosig och lugn så jag nästan tror han...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Helena B
·
J
Ridning är akademisk ridning samma sak som dom lär ut på Nh? fick för mig att Nh håller på med western ridning men det kanske är samma sak? var...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Lusidor
·
Träning Idag kom hovis hem till oss. Äntligen då jag inte kunnat rida pga halka o kälan. Min häst har varit nervös förr då en hovslagare...
Svar
9
· Visningar
1 086
Senast: lady_mike
·
E
Träning Har två frågor, tänkte att det var bättre att ställa båda här än att skapa två trådar :p Fråga 1: Mockade åt en stallkompis i dag...
Svar
11
· Visningar
1 676
Senast: My Beauty
·
Träning I förrgår började jag med klickerträning med min häst och igår kunde han följande saker: Apport (på kort avstånd) Kasta flaska på...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 249
Senast: Blirran
·
Träning Är det någon som sett/hört talas om/använt en sån här!!!??? :eek: Den ska tydligen vara "väldigt populär i bl a Italien, använd av...
2
Svar
32
· Visningar
3 053
Senast: Johanna_B
·
M
Träning Hej alla glada hästägare! :banana: Jag undrar var man kan söka efter hästar med namn/idnr osv? finns det något allmänt register eller...
Svar
1
· Visningar
876
Senast: Emmmmma
·
Träning Är inne på att köpa ett 10årigt hbl valack. Men han hade inget pass & nu så visade det sig att hästen inte har nå papper alls... Så då...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama