Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Ridning hejsan jag har börjat väldigt mycket med dressyr på mitt sto juni.Men får na aldrig att gå rätt jag tkr inte om hjälptyglar och sånt och...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: ramada
·
T
Träning Vilken hästkarl och känsla för hästar. På ett pass på ca 30 minuter fick han en otrolig kontakt med alla hästar han hade på clinicen...
Svar
13
· Visningar
2 064
Senast: Tender
·
Träning Rida äldre häst Vill nog mest skriva av mig! Har funderingar på att sälja min ögonsten nu eftersom tiden inte räcker till... Men det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 861
Senast: Cryptorchid
·
E
Träning Har ett problem som känns så svårt att träna bort.. Det är nämligen så att när jag ska fatta galopp så faller jag alltid framåt och...
Svar
14
· Visningar
2 913
Senast: zzz
·
T
Träning Jag håller precis på att börja rida in en av mina hingstar och är osäker på om man skall vänta med kastreringen så länge som möjligt...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Trilskan
·
M
Träning En lite dum fråga kanske, men vad menas med att man sågar ner hästen på tygeln?:confused:
Svar
7
· Visningar
872
Senast: My Beauty
·
E
Träning Hejsan, skulle behöva lite råd ang min Nordsvensk som jag håller på att rida in. Hon är träns och sadelvan sen längre tillbaka, och...
Svar
10
· Visningar
1 345
Senast: mettanmett
·
J
Träning Vad anser ni är bäst när man ska lära en liten hingst på 6 månader (inte ettåring som jag konstigt nog skrev i rubriken) att sitta fast...
Svar
16
· Visningar
1 392
Senast: Bill
·
P
  • Låst
Träning Jag rider nu in en varmblodig travare (ej körd). Jag vill gärna att ni kommer med tips och synpunkter. Hon är väldigt framåt och tar...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: IngelaH
·
Träning Hur gör ni med era 5 åringar och vintervilan nu i vinter? Hur länge ska ni låta dem vila? Hur gö rni med foder och grejs? Ska ställa av...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: Han_naH
·
Träning ...låter ju inte helt ovanligt eller hur? Hursomhelst. Ponnyn är fyra år och inriden för knappt ett år sen. Hon är "vuxenhanterad"...
Svar
15
· Visningar
2 517
Senast: Ulrika C
·
H
Träning Jag har en kompis som jag håller på att sätta in i hästvärlden. Jag undrar om någon har några bra tips på vad man kan göra för att hon...
Svar
10
· Visningar
2 749
Senast: Millan_gulligast
·
R
Träning Hej, en häst som jag rider vill gärna "dra tygeln ur handen" på mig, hon är låg i formen. jag vill gärna tro att hon jobbar rätt, men...
Svar
10
· Visningar
2 576
Senast: Rubina
·
S
Träning Jo, det e så att jag har en ponny på foder och han är verkligen.. vet inte vilket ord jag ska använda men.. typ om man är ute och går...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: attempt
·
S
Träning En bekant till mig har köpt en stor valack- halvblod från en känd uppfödare utomlands. Tjejen köpte den av en svensk säljare som...
2
Svar
20
· Visningar
2 971
Senast: Gritt Gerner
·
L
Träning I mitt stall får jag beröm av alla för min häst, hur lätthanterlig hon är och att hon är så go och pussvänlig. Och ja, det är hon...
2
Svar
27
· Visningar
2 727
Senast: Tender
·
M
Träning om er häst var istafig och helt plötsligt stannade och vägrade gå och inte lyssnade framåt för skänkeln, vad skulle ni göra för att få...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 286
Senast: sarex
·
Träning Tänkte bara höra när det är lämpligt att börja binda fölet i transporten? Min fröken är 5,5 månad och åker ännu löst brevid mamma...
Svar
3
· Visningar
1 392
Senast: maria_b
·
Träning Jag har en valack på 11 år, han har alltid varit ganska ranghög. Men när vi flyttade till nytt stall (ett år sedan) har det typ inte...
Svar
6
· Visningar
927
Träning Hej! Kommer snart att ge mig iväg på en resa långt bort från hemmet, en flygning på 13 timmar och då skulle det passa bra med...
Svar
9
· Visningar
1 009
Senast: nancy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama