Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Är det lättare att rida in en travare som gått på banan än en travare som inte gjort det? Hur gör ni när ni lär hästen att galoppera...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: TrollfotsMatte
·
Z
Träning Jag bara måste få skryta lite. Jag har en häst som varit ganska besvärlig att lasta, alltid minst två personer har behövts. Han har inte...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: zoofia
·
M
Träning hej jag och min häst ska börja träna lite NH.ja har börjat lite med följa efter ovh så..men hoppa utan att hålla i,utväckla ennu mer...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Sparf
·
R
  • Låst
Träning jag har ett stort problem en av min häst är så vild ok svår ok hentera är som en unghäst fast hon är 13 år kan ni hjälpa mej med en...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: IngelaH
·
S
Träning Sen jag har flyttade till sverige har det ämne sko på häst eller inte varit en het ämne vart ingen har varit sams om, det skulle vara...
Svar
17
· Visningar
1 879
Senast: ginnies
·
Träning Kan man klippa hästen och sen rida direkt?? Dum fråga kanske men jag blev fundersam...:angel:
Svar
8
· Visningar
868
Senast: gullebarn
·
D
Träning Min kompis har en 17 årig vbl valack som på de senaste månaderna har för första gången i sitt liv blibit jättehingstig. han skriker och...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: DuploBit
·
Träning Vad använder ni för bett på era hästar? växlar ni bett ofta? själv rider jag på ett tre delat sprenger bett o har märkt att alla hästar...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 842
Senast: frids
·
V
Träning Hej! Jag är lite nyfiken på hur inridningar går till. Alltså, jag själv ska inte rida in någon häst nu om ni tror de! Utan jag vill bara...
Svar
4
· Visningar
1 384
Senast: Anzzie
·
J
Träning Hej hej! Jag har en 2,5 årig hingst och han gillar att naffsa och bitas. Jag tycker det är enormt jobbigt för att han är stabil i psyke...
Svar
10
· Visningar
1 003
Senast: juliaandersson
·
R
Träning Hovslagaren har inte hunnit komma och behöver ut o motionera hästarna lite dock glashalt på sina ställen, löser sig ju med brodd. dock...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: aleksis
·
S
Träning nu är det ju såhär att jag har ett travarsto hemma (5år)som inte fattar att hon ska bli frisk efter att ha fått starkaste penicillinet...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: isa__
·
L
Träning Hej Nu är det så att jag funderar på att börja rida igen efter en rätt så lång paus. Alternativen är: Gruppridning 1 gång i...
Svar
13
· Visningar
1 396
Senast: Lavinia
·
Träning Har lite problem med min valack då han inte kan stå inne i stallet själv utan att bli helt söndstressad. Det blir problematiskt då jag...
Svar
3
· Visningar
967
T
Träning Underlag: Plogad väg, Alltså inte djup snö utan bara ett tunt lager. Häst: 4½år. Connemara. Stor c-ponny. Relativt viktbärande, inte...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Hambo
·
U
Träning ja behöver trötta ut min häst psykiskt..så han får tänka mycket och bli trött på de sättet. han står ju nu och får inte göra mer än...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Uddatyp
·
Träning Behöver få lite goda råd när det gäller min nya häst. Han är 5år och och han är enligt fd ägare problemhäst. Han är bakrädd och...
Svar
15
· Visningar
1 583
Senast: lis
·
J
Träning Jag har en 3,5 år gammal maxad D-ponny som på grund av en skada har vilat i lite drygt 2 månader, och har nu börjat skrittas igång...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: Juzzzen
·
T
Träning jag måsta ha hjälp! mitt varmblod på 16 år, 165 i mkh har börjat bestämma över mig. han springer i väg när vi ska lasta honnom mm...
Svar
16
· Visningar
1 393
Senast: TrollfotsMatte
·
H
Träning Idag har min älskade lilla häst nockat mig! Vi hade en liten meningsskiljaktighet om betydelsen i att gå framåt... Det hela slutade med...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Smultron92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Specialsök (Röd kong)