Bakutsparkande häst

Sv: Bakutsparkande häst

Jo, det fungerar så, en häst som inte fått en chans att visa sin bästa sida sitter man inte bara upp på. Ledarskapet och att verkligen KOLLA igenom hela hästen innan vidareutbildning är oftast lösningen. Inte sitta upp första dagen!

håller med dig. man måste känna hästen från marken innan man kan börja rida..

hej hej.
jag har hjälpt kina med denna hästen som hon skaffade för ca 1 mån sedan och jag kan bara säga vilken pärla=).
super trevlig häst att pyssla med.som allt hästfolk vet så måste man ge hästen en chans att komma till ro på sitt nya ställe. denna hästen hade flyttat rätt mycket den senaste tiden och behövde varva ner lite. jag kan inte förstå hur en person som haft denna hästen innan inte kunde förstå att den behövde skor. hästen är fruktansvärt ömfotad och vad mer kan man begära när den har gått på travet där man sätter på och drar av skor hela tiden. visst kan hålla med om att hästen är spänd dom första 20 metrarna men sen släpper det för henne. har ridit denna tjej nu både jag och kina utan problem kommer bli helt underbar. ska dit senare ikväll och ta en tur igen på henne./ lotta

ps: hästen sparkar inte längre.

Senast ändrad av en moderator:

vad härligt :) . jag kör på filosofin; alla hästar förtjänar en andra chans. och se - det lönar sig ju! :)

kl hästen är såld sen några veckor, till utsatt pris. Och ja hon hette Sjöbris :)

Jag sålde henne till en tjej som bara skulle ha henne till körning ev avel, men hon hade testat rida ändå och fick samma resultat som jag... Ledarskapet är inga problem på marken men när man sitter upp är det liiite annorlunda hehe.

Så fort en häst protesterar, tänk om man skulle säg "ge den några veckor i hagen att aklimatisera sig" Så fungerar det inte. Hur skulle det se ut om man skickade iväg sin 3 åring på inridning och inridaren säger -ja vi har lite problem så vi låter henne gå här och lulla lite först. Jag tycker det bara är att skjuta problemet framför sig, man löser ingenting. Men tack ändå för tipsen, det var ju jag som frågade!

Ville bara säga att jag ringde på den hästen förra året och den ägaren hade haft hästen sen föl (tror jag det var) men hon hade aldrig heller fått till galoppen, den sparkade bakut.

P.s jag har ett fint kallblod till salu

Jag hoppas du inte menar att du vill sälja en häst till sassiball efter vad jag läst här. Människan borde rannsaka sig själv!
Tur att hästen fick det bra till sist.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 212
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama