Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Som rubriken frågar, hur ska man på bästa sätt gå till väga när man ska lära sin häst att gå i skrittmaskin? Ska nämligen börja med det...
Svar
6
· Visningar
3 290
Senast: Malinigbg
·
C
Träning :cry: Min Har haft min nya häst i ca. 1,5 månader! Värdens goaste och underbar att rida :love: Men nu kommer vi till saken! Han är skit...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: bigganl
·
Träning vill ha lite tips på hur ni över på att gå i vattendrag, över diken och i lera... min dam har fått för sig att hon inte ska gå då vi...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Russin
·
S
Träning Min hopp-häst som jag tävlar cirka en meter med har en väldigt dålig gallop. Han har varken kondition, muskler i bakbenen eller balans...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: Cairo
·
Träning Min älskling/surmärr har i helgen utdelat sina första kickar mot andra hästar i ridhuset. Ingen har träffats som tur är. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Uddatyp
·
D
Träning Jag håller på med min 4 åring, vi tar det oerhört lugnt och sansat, mycket markträning av alla de slag. Han är inriden hos "prof...
Svar
16
· Visningar
1 266
Senast: Dennis
·
Träning Innan ni ev. svarar rekommenderar jag att läsa om hur min häst fungerar, min relation till henne och vad jag är övertygad om att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 250
Senast: juni_cool
·
S
Träning Jag retar mig på en av hästarna här:crazy: hon är snäll o go ingen surkärring alls MEN hon biter i boxgallret eller snarare drar...
2
Svar
20
· Visningar
2 169
Senast: TwiggyM
·
V
Träning Jag har problem med min häst. Eftersom jag för tillfället inte har någon att rida ut med av olika orsaker måst jag rida ut min häst...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: Vikkan__
·
T
Träning Har en rejält lurvig ponny som är till åren. Har valt att inte klippa den eftersom jag inte har möjligheter att sätta täcke på honom på...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: ang
·
Träning med en häst som är skadad men inte fattar det själv? Har ett sto med kotledsinflammation i båda fram. Hon går i en lite sjukhage men...
Svar
11
· Visningar
1 205
Senast: Uddatyp
·
Träning Vet ju inte hur gamla folk är som skriver här, även om jag har förstått att det är många som är ganska unga. Men nu har jag, som är 47...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 409
Senast: todde
·
C
Träning Någon som kan mått på box, till D-ponny, liten stor häst.. Samt spilta ?.. Höjd,bredd m.m (Vet i tusan vart tråden ska ligga...
Svar
1
· Visningar
2 394
Senast: misen
·
Träning min häst är så sjukt pigg just nu..(och har från och med igår tagit bort all havre måste tillläggas... ) Igår tog de mig nästan 5...
2
Svar
26
· Visningar
2 926
Senast: Totola
·
Träning hej! jag är lite sugen på att tömköra min häst- jag har bara tömkört henne ett par ggr, men då för en instruktör som drog tömmarna genom...
2
Svar
37
· Visningar
3 471
Senast: jupiter-judex
·
Träning Jag har fått ett problem. Jag har en pensionerad valack på 17 år som inte längre rids. Han har hittills gått med ett sto som används som...
2
Svar
27
· Visningar
2 660
Senast: Eagle
·
C
Träning Hejsan.. Jag har ett sto som just nu är skadad och som står i sin sjukhage. Jag hade funderingarna på att klippa henne, bara för att...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: vansinnet
·
N
Träning Har stött på ett litet problem med mitt hingstföl. Kan hända är det övergående men alltid trevligt höra andras åsikter och få fler/nya...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: nixon
·
E
Träning Vill höra om era erfarenheter av Hubertusjakter. Behöver man vara duktig på hoppning för att det inte ska bli en skräckupplevelse? Eller...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: zeniakas
·
K
Träning Hej alla! Vi har nyligen skaffat en hästkompis åt vårt sto och det hela blev kanske inte så enkelt som vi trodde. Hästen (en vallack)...
Svar
12
· Visningar
6 779
Senast: Kardinal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama