Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur gör ni med era 5 åringar och vintervilan nu i vinter? Hur länge ska ni låta dem vila? Hur gö rni med foder och grejs? Ska ställa av...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: Han_naH
·
Träning ...låter ju inte helt ovanligt eller hur? Hursomhelst. Ponnyn är fyra år och inriden för knappt ett år sen. Hon är "vuxenhanterad"...
Svar
15
· Visningar
2 523
Senast: Ulrika C
·
H
Träning Jag har en kompis som jag håller på att sätta in i hästvärlden. Jag undrar om någon har några bra tips på vad man kan göra för att hon...
Svar
10
· Visningar
2 751
Senast: Millan_gulligast
·
R
Träning Hej, en häst som jag rider vill gärna "dra tygeln ur handen" på mig, hon är låg i formen. jag vill gärna tro att hon jobbar rätt, men...
Svar
10
· Visningar
2 577
Senast: Rubina
·
S
Träning Jo, det e så att jag har en ponny på foder och han är verkligen.. vet inte vilket ord jag ska använda men.. typ om man är ute och går...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: attempt
·
S
Träning En bekant till mig har köpt en stor valack- halvblod från en känd uppfödare utomlands. Tjejen köpte den av en svensk säljare som...
2
Svar
20
· Visningar
2 973
Senast: Gritt Gerner
·
L
Träning I mitt stall får jag beröm av alla för min häst, hur lätthanterlig hon är och att hon är så go och pussvänlig. Och ja, det är hon...
2
Svar
27
· Visningar
2 730
Senast: Tender
·
M
Träning om er häst var istafig och helt plötsligt stannade och vägrade gå och inte lyssnade framåt för skänkeln, vad skulle ni göra för att få...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 294
Senast: sarex
·
Träning Tänkte bara höra när det är lämpligt att börja binda fölet i transporten? Min fröken är 5,5 månad och åker ännu löst brevid mamma...
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: maria_b
·
Träning Jag har en valack på 11 år, han har alltid varit ganska ranghög. Men när vi flyttade till nytt stall (ett år sedan) har det typ inte...
Svar
6
· Visningar
928
Träning Hej! Kommer snart att ge mig iväg på en resa långt bort från hemmet, en flygning på 13 timmar och då skulle det passa bra med...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: nancy
·
A
Träning Att småhästar rymmer är väl det vanligaste :confused: men att våran stora kille skulle få detta ticks trodde jag inte.... Är det någon...
2
Svar
24
· Visningar
2 384
Senast: axel
·
R
Träning min kompis ska köpa en fjording. hästen har kissfläckar på magen och hon undrar hur man får bort dom utan att det är dåligt för hästen??
Svar
6
· Visningar
2 188
Senast: Focusie
·
Ridning Varför är tygeltag rakt bakåt tabu? Hur går det ihop med t ex tömkörning?
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 091
Senast: axel
·
C
Träning Hej Alla Bukare =) Jag har märkt något hemskt!! Jag har gått och blitt en fegis! Har haft en uppehåll från hästar i 3 år pga plugg...
Svar
14
· Visningar
1 111
Senast: IrishDraft
·
O
Träning Hej om det är nån som kan svara på om hästen blir piggare att raka så gör det jag vill ha svar nuuuu!!!!:bump::D:idea: Jag och min...
Svar
13
· Visningar
1 280
Senast: Poni_Tail
·
Träning Jag har en islänning som jag harvat med hur länge som helst , arbetat med lydnat osv osv. Han har kanongångarter, men lite speciell...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: Vavsla
·
Ridning hej! Läste i en tidning idag om "det magiska tygeltaget", en motsols cirklande rörelse, spm faktiskt lät som att himla bra tygeltag, jag...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 323
Senast: funkia
·
C
Träning Hejsan! Våran 6 åriga hannoveranare valack (e. Alabaster - Wembley) har nu börjat bli riktigt brötig.Han ska vara jobbig med allt man...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: Uddatyp
·
Träning Nu har jag tagit hem ett sto på 2,5år, och om allt funkar hade jag tänkt sitta upp och skritta om ett par veckor/månader. Hon är...
Svar
5
· Visningar
1 245
Senast: isa__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V