Går inte att rida på?

Sv: Går inte att rida på?

Men, idag red vi tex barbacka!!! Vägen dit: markträning, hänga över ryggen o ge morot, hänga över på andra sidan o ge morot, o sen åla sig upp o ge morötter Vissa saker lär de sig snabbt! Väl där så bad jag honom skritta o han sprang lite först men eftersom han hade långa tyglar slutade han snabbt med det(jag höll i manen). När han gick mer avslappnat tog jag tyglarna lite grann.

Jag tror att man kan få de flesta hästar ridbara med envishet o träning men det tar lååång tid o frågan är om du vill lägga ner det. Eller ha en häst du kan sadla o rida.

jeg giver oven stående ret, indrid på ny og med masser belönning når det går ret til.

held og lykke.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 539
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 040
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama