Sv: Tolka! :d

Jag måste bara få skriva och säga en ruskigt rolig grej som vi gjorde i söndags. Jag selade min nordis, la fast honom i skaklarna från min rissla och en planka i slutet av dom, och efter den la jag fast en rattkälke som jag satt på och körde! och efter min rattkälke satt vi em till som min kompis Lena åkte på, kanske inte och rekomendera till dom som har sjövilda hästar, men trolla är som en åsna så på honom gick de ruskigt bra, och så körde vi ut i djupsnön.
Å de var ruskigt roligt!

jo tack, det vet jag mycket väl om! :p
Håller ofta på att ramla av för att jag skrattar för mycket! :D

Jag och en kompis brukade fara ut nån gång då och då förr. :D
Vi hade en tolksele och sadel, jag red hon åkte på miniskidor, det var ett vältränat russ ;)
Det orkade hon med fint :)

Senast ändrad av en moderator:

Neej, varför skulle du vara för stor? :rofl:

Aa lätt :D Vi har ju pengar iaf. :angel:

Det är grymt roligt att tolka, min ponny (tävlingsponny dressyr :eek:) håller på att gå tolkningskurs för tillfället :angel:
Har lagt på honom en tolksele och sedan gått bakom och tömkört fast dragit en pulka efter mig :D Nästa steg är att slänga upp en av tjejerna i stallet så ska jag ta mej sjutton stå på skidor bakom!
Fast han tyckte att det var något märkligt när jag drog en pulka bakom så vi får se hur det går :D

Med linor. :D Vi hade shettisen och hon hade selen så vi spände bara fast där. :D Men annars typ....... Sadelgjorden? :angel: Eller typ stigbyglarna? Fast det kanske blir lite svårt...... :angel: Annars köper man en tolksele. :d Finns på typ hööks tror jag... :angel:

om man har en tolksele spänner man ju fast i den, men enligt mig var frågan hur man sätter fast själva pulkan i repen som man sätter i selen ??? :p:D:bump::rofl:

Aha. :angel: Man sätter väl fast ngt rep i pulkan på ngt finutligt sätt........ :p

haha ><.. jag har klurat på detta mysterium länge, men inte kommit fram till någon smart lösning :P.. ingen annan som har något trevligt tips ?? :bump:

KL

Tolka är skitkul :D
Inte för att jag nånsin skulle ställa mej på skidor bakom våra idioter till hästar, men pulka duger väääldigt bra!
Min kompis har tolkselen från hööks, den är jättebra!
Vi spänner inte fast pulkan, utan vi håller i tömmarna, och om (NÄR, vi ramlar tre ggr i minuten :angel:) vi ramlar av så släpper vi bara. Annars blir det hemskt, med en flygande pulka bakom :crazy:

Måste bara få berätta en väldigt kul historia!!
Jag red pållen min, och min kompis satt bakom i pulkan. Vi travade runt på fältet och pålls var väldigt sprallig.. Så tänkte jag, jaja, vi kan väl galoppera lite (smart :banana:), och då for Connyponny iväg i vilda bocksprång, riktiga rodeobockningar. Jag flög av direkt, men min kompis höll tappert kvar i tömmarna och slängde efter honom. Tillslut kraschade hon dramatiskt in i en stelnad hästskit och flög av :rofl:
Då stannade Conny!
Hahaha, ni skulle sett som jag skrattade aså :angel:

HAHAHAH det låter ju askul :rofl::rofl:

MEN GUD VAD SUGEN JAG BLEV PÅ ATT TOLKA NU :eek:

Jag vill oxå tolka... jag undrar om min madame skulle gå med på det... :P

Brukar det vara svårt att vänja hästar vid det?

=)

Har en fullblod/halvblodsdam, inte någon komplicerad tjej, men lite nervös kan hon vara. Dock brukar hon lita på vad vi hittar på...

Tömkörd, men inte inkörd...

Min pålle är aldrig körd, dock tömkörd, vi satte på selen och "yihaa" ;)
Sen gäller det ju att pållen litar på dej bara, men det skrev du ju att den gjorde.
Sedan kanske inte vi gjorde på det ultimata sättet :angel:, man kanske ska vänja hästen lite mer osv.. :D
Sedan ska man tänka på att även om hästen går med på att selen är på, så låter ju det som blir draget, när det dras mot snön, så hästen kan ju hoppa till för det.
Nu vill jag ha snö! :mad:!

Vi har snö :D Fast den håller typ på att smälta bort. :( Får väl tömköra skrutt och kanske försöka vänja honom lite vid det så kan jag kanske tolka med han sen när nästa snö kommer :angel: :D

visst, det fixar jag. adress? :D
haha jag bor i stenungsund. :p 5 mil norr om göteborg typ. :D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka