Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning nu är det ju såhär att jag har ett travarsto hemma (5år)som inte fattar att hon ska bli frisk efter att ha fått starkaste penicillinet...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: isa__
·
L
Träning Hej Nu är det så att jag funderar på att börja rida igen efter en rätt så lång paus. Alternativen är: Gruppridning 1 gång i...
Svar
13
· Visningar
1 395
Senast: Lavinia
·
Träning Har lite problem med min valack då han inte kan stå inne i stallet själv utan att bli helt söndstressad. Det blir problematiskt då jag...
Svar
3
· Visningar
966
T
Träning Underlag: Plogad väg, Alltså inte djup snö utan bara ett tunt lager. Häst: 4½år. Connemara. Stor c-ponny. Relativt viktbärande, inte...
Svar
10
· Visningar
988
Senast: Hambo
·
U
Träning ja behöver trötta ut min häst psykiskt..så han får tänka mycket och bli trött på de sättet. han står ju nu och får inte göra mer än...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: Uddatyp
·
Träning Behöver få lite goda råd när det gäller min nya häst. Han är 5år och och han är enligt fd ägare problemhäst. Han är bakrädd och...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: lis
·
J
Träning Jag har en 3,5 år gammal maxad D-ponny som på grund av en skada har vilat i lite drygt 2 månader, och har nu börjat skrittas igång...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: Juzzzen
·
T
Träning jag måsta ha hjälp! mitt varmblod på 16 år, 165 i mkh har börjat bestämma över mig. han springer i väg när vi ska lasta honnom mm...
Svar
16
· Visningar
1 391
Senast: TrollfotsMatte
·
H
Träning Idag har min älskade lilla häst nockat mig! Vi hade en liten meningsskiljaktighet om betydelsen i att gå framåt... Det hela slutade med...
Svar
17
· Visningar
1 368
Senast: Smultron92
·
Träning Jag vet inte om jag ligger på rätt sida me denna tråd men men... Jag fick i höstas in en val på 13år i mitt stall o han är tycker jag...
Svar
10
· Visningar
1 324
Senast: Finitini
·
N
Träning Vilken ålder är det i en knatte grupp?? Hur gammal ska man vara innan man får börja rida på ridskola? Tacksam för svar! MVH Noriko :)
Svar
9
· Visningar
2 087
Senast: moonlightmotala
·
U
Träning min häst är ju väldigt ranghög och väldigt känslig med maten..speciellt med hö i hagen, han kan inte riktigt slappna av o äta i lugn o...
Svar
14
· Visningar
1 193
Senast: Brian-03
·
A
Träning Hejsan! Jag behöver så otroligt mycket hjälp!!! Jag har haft min häst i ett och ett halft år. Han är hannovreanare, vi bor i belgien...
Svar
10
· Visningar
1 326
Senast: neferra
·
Träning Min 16-åriga vbl valack är jättetrevlig att rida så länge det inte är någon annan häst i närheten. Skritt och galopp går bra med andra...
Svar
3
· Visningar
735
Träning Behöver hjälp för nu har jag förvirrat både mig själv o stackars hästen. Det handlar om skillnaden mellan att flytta hästen åt sidan...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: Cornelia
·
Träning jag vet inte riktigt om tråden hamnat rätt,men jag tror det. Jag har en märr, har tidigare haft det men då varit runt tioårsåldern så...
Svar
9
· Visningar
2 134
Senast: jassica
·
K
Träning Jag och en kompis tänkte tolka lite nu i veckan, med en shettis jag har på foder. Har ni några tips och så? Ponnyn är inkörd och har...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 832
Senast: _matulda_
·
Träning En (kanske korkad) fråga när det gäller tömkörning med kapson: Jag har börjat tömköra sonens ponny lite grann, för att hjälpa henne...
Svar
1
· Visningar
1 278
Senast: ramada
·
T
Träning Hej! Hur funkar det egentligen, kan man ha bildäck på transporten eller måste det vara transportdäck? Varje däck har en maxvikt, vad...
Svar
6
· Visningar
1 085
Träning Hej Någon som hört uttrycket att man byter diagonal? när man byter sittben på hästen?
Svar
13
· Visningar
1 113
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama