Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Jag har en korsning som är så smal mellan lanerna i underkäken så jag vet inte vad som kan fungera på henne. Har nu ett tredelat med...
Svar
4
· Visningar
744
L
Träning Det är ridning idag och jag är sjuk. Jag är jätterädd att komma efter om jag inte går. Jag har redan missat 3-4 gånger och vill inte...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: c0pyright
·
J
Träning Har precis tagit en d-ponny på foder, hon är sex år (när slutmäts dom egentligen??) och är 1.48 cm precis. Eftersom jag fyller arton...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: Pinto
·
W
Träning Kan någon beskriva en effektiv metod för att förstärka sitt ledarskap när hästen i hagen eller boxen surar för att man går in eller...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Witzippa
·
Träning :devil:Jag har letat en jul med ljus och lykta efter första hästen. Jag hade planerat att köpa ett halvblod på minst 165 cm men efter...
2
Svar
38
· Visningar
3 130
Senast: Favina
·
Träning Ja jag ska rida in min dam här nu snart och har en fråga om galoppen.. Hur gör ni allra första gången ni ska ta galoppen?? Jag menar...
2
Svar
25
· Visningar
2 873
Senast: In_Joy_And_Sorrow
·
B
Träning hur ryggar man på rätt sätt? det var så länge sen jag gjorde det. (nej jag har inte egen häst, har ridit sen i augisti, innan det hade...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: Araminta
·
G
Träning heej.. har en arab på 13 år...hon spriger alltid och vrickar/stukar benen i hagen och är nästan alltid halt:(...Finns det något man kan...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: Goes_on22
·
Träning idag när jag kom till stallet och skulle ta in min häst så stod stallägarens nordsvensk och bankade på boxdörren för fulla muggar utan...
2
Svar
33
· Visningar
3 958
T
Träning Hej! Hur vet jag om min häst behöver benskydd när jag rider honom? Han är en väldigt känslig häst i mun och vid skänlarna. Grejen är...
Svar
17
· Visningar
1 444
Senast: My Beauty
·
L
Träning vet inte vart jag ska lägga denna, flytta om den ligger fel.. Nu har hästtandläkarn varit hos oss och kollat ponnyn i munnen. Hon sa...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: Snowball
·
Träning Alla vet vi ju att (rimliga mängder) ridning i snö är bra när man vill bygga upp hästens muskler osv :) Under tidigare vintrar har våra...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: Snowball
·
R
Träning Hej vänner. Jag kör mycket ledarskapsövningar just nu med min nya häst då han testar det ena och det andra. När jag longerade honom...
2
Svar
20
· Visningar
2 181
Senast: Rimfaxe
·
Träning Jag är livrädd för hingstar. Jag klarar inte av dom! Jag hetsar upp mig, blir livrädd, börjar darra och ger hingsten all makten över mig...
Svar
18
· Visningar
1 888
M
Träning Hej! Jag har en häst som är hur trevlig som helst och han bli gärna pigg när man rider ut fler men det har inte hänt förut att han...
Svar
6
· Visningar
1 598
Senast: mirrorgirl
·
Träning Då och då upptäcker jag att min häst speglar mina rörelser. Första gången jag såg det speglade hon en annan person. Jag satt i sadeln...
Svar
13
· Visningar
1 563
Senast: skuggi
·
Träning Vet inte om jag kan få nåt tips här, men försöker iaf :) Har haft en tinkerpålle i 1 månad nu, 7 år gammal. Har bara gått på...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: scooby
·
S
Träning De senaste månaderna efter sommaren har jag & min ponny utvecklats otroligt mycket. har gått från att slängtrava & krulla ihop halsen...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: Smultron92
·
R
Träning vi har suttit och kollat lite på olika trådar här på buke. och är jäkligt förbannade på hur folk kritiserar oss ridskoleryttare. Det är...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 113
Senast: Totola
·
Träning Har blivit ägare till en kallblodstravare med ett hett temperament som jag tänkte jag skulle rida till. Lättare sagt än gjort. Förra...
2
Svar
26
· Visningar
2 582
Senast: Betts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025