Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Alla vet vi ju att (rimliga mängder) ridning i snö är bra när man vill bygga upp hästens muskler osv :) Under tidigare vintrar har våra...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: Snowball
·
R
Träning Hej vänner. Jag kör mycket ledarskapsövningar just nu med min nya häst då han testar det ena och det andra. När jag longerade honom...
2
Svar
20
· Visningar
2 179
Senast: Rimfaxe
·
Träning Jag är livrädd för hingstar. Jag klarar inte av dom! Jag hetsar upp mig, blir livrädd, börjar darra och ger hingsten all makten över mig...
Svar
18
· Visningar
1 885
M
Träning Hej! Jag har en häst som är hur trevlig som helst och han bli gärna pigg när man rider ut fler men det har inte hänt förut att han...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: mirrorgirl
·
Träning Då och då upptäcker jag att min häst speglar mina rörelser. Första gången jag såg det speglade hon en annan person. Jag satt i sadeln...
Svar
13
· Visningar
1 562
Senast: skuggi
·
Träning Vet inte om jag kan få nåt tips här, men försöker iaf :) Har haft en tinkerpålle i 1 månad nu, 7 år gammal. Har bara gått på...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: scooby
·
S
Träning De senaste månaderna efter sommaren har jag & min ponny utvecklats otroligt mycket. har gått från att slängtrava & krulla ihop halsen...
Svar
8
· Visningar
1 109
Senast: Smultron92
·
R
Träning vi har suttit och kollat lite på olika trådar här på buke. och är jäkligt förbannade på hur folk kritiserar oss ridskoleryttare. Det är...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 109
Senast: Totola
·
Träning Har blivit ägare till en kallblodstravare med ett hett temperament som jag tänkte jag skulle rida till. Lättare sagt än gjort. Förra...
2
Svar
26
· Visningar
2 580
Senast: Betts
·
V
Träning Är det lättare att rida in en travare som gått på banan än en travare som inte gjort det? Hur gör ni när ni lär hästen att galoppera...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: TrollfotsMatte
·
Z
Träning Jag bara måste få skryta lite. Jag har en häst som varit ganska besvärlig att lasta, alltid minst två personer har behövts. Han har inte...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: zoofia
·
M
Träning hej jag och min häst ska börja träna lite NH.ja har börjat lite med följa efter ovh så..men hoppa utan att hålla i,utväckla ennu mer...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Sparf
·
R
  • Låst
Träning jag har ett stort problem en av min häst är så vild ok svår ok hentera är som en unghäst fast hon är 13 år kan ni hjälpa mej med en...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: IngelaH
·
S
Träning Sen jag har flyttade till sverige har det ämne sko på häst eller inte varit en het ämne vart ingen har varit sams om, det skulle vara...
Svar
17
· Visningar
1 878
Senast: ginnies
·
Träning Kan man klippa hästen och sen rida direkt?? Dum fråga kanske men jag blev fundersam...:angel:
Svar
8
· Visningar
867
Senast: gullebarn
·
D
Träning Min kompis har en 17 årig vbl valack som på de senaste månaderna har för första gången i sitt liv blibit jättehingstig. han skriker och...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: DuploBit
·
Träning Vad använder ni för bett på era hästar? växlar ni bett ofta? själv rider jag på ett tre delat sprenger bett o har märkt att alla hästar...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 839
Senast: frids
·
V
Träning Hej! Jag är lite nyfiken på hur inridningar går till. Alltså, jag själv ska inte rida in någon häst nu om ni tror de! Utan jag vill bara...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: Anzzie
·
J
Träning Hej hej! Jag har en 2,5 årig hingst och han gillar att naffsa och bitas. Jag tycker det är enormt jobbigt för att han är stabil i psyke...
Svar
10
· Visningar
1 003
Senast: juliaandersson
·
R
Träning Hovslagaren har inte hunnit komma och behöver ut o motionera hästarna lite dock glashalt på sina ställen, löser sig ju med brodd. dock...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: aleksis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama