Z
Zab
Sv: Hur gör ni?
Det är ju klart =)
Det är ju klart =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med dig, utom i detta. Är hästen törstig, ska den ha vatten! Oavsett!!
Mat, fr a kraftfoder, kan man vid behov vänta lite med för att hästen inte ska kräva det och därmed bli besvärlig.
LIA
det går att få henne inkörd ändå :smirk:
Och sen när känner du min häst?:smirk:
Vi har försökt i 5år, FEM ÅR! Och det har inte blivit bättre. Jag vill inte att hon ska behöva göra något som hon inte trivs med. Dessutom har jag själv varit med i körolycka och tycker det är hemskt att köra, och då behöver jag en trygg körhäst, vilket hon aldrig kommer bli. Och sen så tycker jag inte att en såpass "sparkbenägen" häst passar till körning. Hon sparkar mot det mesta hon träffar på, även vissa människor...
Eftersom jag inte har erfarenhet själv så måste jag isåfall skicka iväg henne, och jag tänker inte lägga ut fleraflera tusen på något som kanske ändå inte hjälper. Då kan jag lika gärna sälja henne till någon som kan rida henne(om det nu är någon som vill ha en häst som sparkas) och att jag sen köper en inkörd shettis som är TRYGG att köra.
2. Hästen ska endast gå med hästkompisar 1 dag/veckan.
Anledning?: Hästen ska inte bli beroende av sina hästkompisar. Rätt eller fel?
Det var dom jag kom på nu... Kommer säkert på mer sen.
Jag frpgade min tränare om vad hon trodde och hon sa att jag aldrig skulle kunna få kontrollen över honom igen. Det skulle ta så lång tid att hästen hann dö innan dess. Vad tror ni?
Då kan man ge vatten i omgångar.
Att vägra en törstig häst vatten i uppfostringssyfte anser jag fel.
LIA
Förstod det så på ditt svar här. Glad om du inte menade det.1. När man har varit ute och ridit på hästen ska man ställa in den i boxen utan mat och vatten där skulle den stå en bra stund. Anledning?: Hästen skulle lära sej att det är tråkigt att komma hem och därför inte ha bråttom hem på uteritten. Rätt eller fel?
1. Efter ett träningspass kan hästen bindas upp i boxen efter avsadling och avspolning, den slappnar av och man hindrar ätande och drickande tills dess att detta är lämpligt....
KL*
Har haft ett träningspass med instruktören idag igen. Och nu känns det mycket bättre! Idag var det inga(nästan iaf) hårda tag och jag fick bevis på att det faktiskt funkar väldigt bra, hästen är glad(absolut inte rädd trotts dom hårdare tagen tidigare) och framförallt så är han sammarbetsvillig och det syns verkligen att han vill! Även det hon berättade idag om vad vi ska göra framåt i tiden och så är positivt. Inget våld, inga krav, hästen ska få ha egen vilja inom vissa gränser och allt kommer göras så att hästen har det så bra som möjligt.
Nu känns det roligt och jag älskar min häst
Och sen när känner du min häst?:smirk:
Vi har försökt i 5år, FEM ÅR! Och det har inte blivit bättre. Jag vill inte att hon ska behöva göra något som hon inte trivs med. Dessutom har jag själv varit med i körolycka och tycker det är hemskt att köra, och då behöver jag en trygg körhäst, vilket hon aldrig kommer bli. Och sen så tycker jag inte att en såpass "sparkbenägen" häst passar till körning. Hon sparkar mot det mesta hon träffar på, även vissa människor...
Eftersom jag inte har erfarenhet själv så måste jag isåfall skicka iväg henne, och jag tänker inte lägga ut fleraflera tusen på något som kanske ändå inte hjälper. Då kan jag lika gärna sälja henne till någon som kan rida henne(om det nu är någon som vill ha en häst som sparkas) och att jag sen köper en inkörd shettis som är TRYGG att köra.
Självklart vill jag ha tips. En ":smirk:" får bara inlägget att bli så himla otrevligt.
fattar inte varför den finns öht