Klippa öronen!

Sv: Klippa öronen!

Är lite inne på samma spår som Elektron, nämligen ljudet.

Du, TS, säger ju att hästen är snäll annars när du sysslar med öronen, kanske hon tycker att ljudet från saxen är läskigt?
Att då smyga upp saxen försiktigt är nog ingen idé, det märker dom direkt. (Vet av egen erfarenhet då min häst varit totalt omöjlig förut)

Det jag gjorde med min häst var att stå med saxen och klippa i luften i tid och otid och knixa och greja med den, klippa lite i manen, i pannluggen och inte låtsas om så mycket.

Tillslut var hon så vanvettigt less på detta tramsande så hon brydde sig inte ett dugg om ljudet. Så då var det bara att kupa handen försiktigt om örat och klippa.

Hoppas det funkar!

jag brukar oxå bara klippa toffsarna i öronen o fin polera lite aldrig klipper ja hela örat tomt på hår.
min ponny är oxå sådär rädd, men henne så int klämmer men håller ihop örspetsarna mot varandra asså bara ett öra nu va ska ja säga örongrejen viker ja ihop så det värsta toffsaran som är sticker ut och då klipper ja snappt med saxen o de funkar, men till dom som tjaffsar:S varför skapar ni itne en egentråd om ''förbjudet attt klippa i öronen'' så kan ni klaga där.. de va ju inte klagomål coventous ville ha

Ja alltså grejen är den att jag kan göra precis vad som helst med saxen annars. Klippa manen där mellan öronen osv. Jag kan även hålla på med öronen så mycket jag vill bara jag inte rör inne i örat. Ljudet skiter hon i faktiskt. Jag tror det är så att hon är himla kittlig i öronen...
Så det enda jag får göra är väl att vänja henne varje dag vid att röra inne i örat ändå tills hon tycker det är ok.
Tack för alla tips :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vilken dag jag haft! Blodbad!! Kopierar från min blogg helt enkelt! Klippte en återkommande klipphund dvärgpudeln Ville idag: Ja...
Svar
0
· Visningar
3 801
Senast: paradiset
·
L
Hästvård Ja, hur gör ni? Min häst är i de flesta fall en mycket sansad och cool dam. Men klippning gillar hon inte!:devil: Jag har klippt...
Svar
13
· Visningar
3 514
Senast: Elaine
·
Utrustning Så, nu fick jag ut min frustration inför den stundande tränings/tävlingssäsongen. Min häst ser totalt hemsk ut i manen. Jag har testat...
2
Svar
38
· Visningar
5 147
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama