Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Jag har bara en fråga. Jag har ett fullblod som jag vill bygga upp muskler och kondition på men nu är det så att vi har inga backar...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: Johanna_s
·
Träning Suck... Kan man ha mer otur? I höstas var jag å provred en jättego häst och ägaren gillade mig så vi bestämde att jag skulle rida den...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: mirrorgirl
·
Z
Träning Har funderat på att skaffa en men vet inte riktigt. Den lär ju hjälpa mot stötar om man exp-vis ramlar. men skyddar den mot att exp-vis...
Svar
17
· Visningar
1 921
Senast: Ragge_
·
Träning Hur löser ni eventuella konflikter med er häst? Med konflikter menar jag sånt hästen gör för att slippa jobba(under ridningen). Går ni...
2
Svar
34
· Visningar
2 892
Senast: Elisha
·
Träning Ridningen för min häst och mig har gått sådär ett tag. Gav upp att rida, börja jobba från marken och senare rida längre skritt/små trav...
Svar
15
· Visningar
1 263
Senast: Araminta
·
Träning Har tidigare haft en häst i fem år som hade en defekt som gjorde att hon hade extremt svårt att fatta ena galoppen. Har nu ny häst...
Svar
4
· Visningar
2 102
E
Träning Ja har en unghäst...innan va den hur snäll som helst , men nu skenar den, skyggar,bockar o sånt hela tiden. Men vissa dagar e den hur...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Ragge_
·
Ridning brukar det så vackert heta när det talas om AR , men vad innebär egentligen det för er? Så fort inte hästen vill arbeta det där extra...
10 11 12
Svar
238
· Visningar
16 172
Senast: flashlight
·
S
Träning Hej Jag undrar hur ni fann era medryttar och foderhästar? ger det något att sätta ut en annons eller åkte ni runt och presenterade er...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 237
Senast: Agaton_Sax
·
H
Träning En tjej kom till mig idag med sin åsna och hälsade på, och min häst (Smirre) och hennes åsna har aldrig träffats förut men det var bara...
Svar
1
· Visningar
869
M
Träning Jag ska flytta mina två hästar till ett nytt stall, det är ett sto med föl. Stoet är väldigt svårlastat och jag vill undvika att lasta...
Svar
12
· Visningar
1 599
Senast: Månsane
·
Träning För några år sedan var jag i kontakt med en landslagsryttare för att eventuellt ta dennes "pensionerade" fälttävlanshäst på foder. I vår...
Svar
12
· Visningar
2 784
Senast: Anna37
·
B
Träning Nåån som har tips om hur man kommer upp snabbt och lätt på en häst som är 185 i mankhöjd, jaa är 175 :)
2
Svar
32
· Visningar
3 676
Senast: Hammond
·
B
Träning Nu är jag lat och stressad å ska åka till jobbet om fem minuter och bara ögnat igenom lite trådar! Men frågan är, de här level filmerna...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: skuggi
·
Träning Två tjejer som har sina hästar i vårt stall ger sina hästar ensilage. Inget fel med det eftersom det är relativt tort och jättefint...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 759
Senast: ancan
·
Träning jag får helt enkelt inte på det... hon är för stor eller så är det jag som är för liten. hon bjuder på till att ta bettet. jag får...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: RIA
·
Q
Träning Hej alla! Nu är jag ny här på forumet, så jag är inte säker på om inlägget hamnar rätt, men jag hoppas få svar i alla fall! För...
Svar
17
· Visningar
4 608
Senast: juni_cool
·
Träning Har en new Forest på 12 år som inte fattar höger galopp, hur man än gör så fattar hon vänster.. De ända,få gångerna hon fattar höger är...
Svar
12
· Visningar
1 166
Senast: Josssefine
·
R
Träning Har funderat lite med de här med pisk.. Om man nu säger inom trav och galopp(Till exempel asså) Kan man ibland se på tv hur...
2
Svar
39
· Visningar
5 056
Senast: Mysaan
·
M
Träning Har börjat rida för en ny ridlärare nu, och det är ju intressant i och med att hon ser och påpekar andra saker än min förra. Nu fick...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Persilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka