Rida eller inte? Vad tycker ni?

Sv: Rida eller inte? Vad tycker ni?

Vi har ridit ut tillsammans och jag försöker få kontakt med tjejen i fråga och frågar varje gång hon är i stallet och jag ska rida ut om hon ska med ut på en tur, men hittills har det hänt en gång! Inte så lätt att lära känna någon i stallet om man inte tillbringar med tid än en kvart/dag. :confused

Hon känner säkert press att vara tvungen att rida med er?? Hon uppenbarligen vill inte det! Och inte heller lära känna er.

Hon känner säkert press att vara tvungen att rida med er?? Hon uppenbarligen vill inte det! Och inte heller lära känna er.

Men varför väljer man då den stallplatsen, när det uttryckligen sägs då man söker inack. att man vill ha någon som rider aktivt, gärna vill ha sällskap mm?

Har kanske varit i din inackorderings sits...
Jag stod med min häst i ett litet stall (vi var sammanlagt 4 st med var sin häst) en kortare tid där ägaren till stallet ville ha ridsällskap. Hon ställde liknande krav på sina inackorderingar som du gjort. Vad som inte framgick när jag kom dit var hur OFTA hon ville ha ridsällskap. Jag red ca 5 dagar i veckan och hon frågade mig varje dag om jag ville rida ut med henne. Kändes lite påträngande faktiskt. Själv tycker jag det är trevligt med ridsällskap, men jag vill ju också träna min häst, vilket jag gör bäst själv (på bana eller ute).
Jag är en mycket social person, men kommer man ny till ett stall vill i allafall jag känna av omgivningarna lite försiktigt först, både vad gäller människor, hästar och miljö. Ge tjejen lite tid! :)

Men varför väljer man då den stallplatsen, när det uttryckligen sägs då man söker inack. att man vill ha någon som rider aktivt, gärna vill ha sällskap mm?

hon kanske rider aktivt annars..kanste tar de lugnt ett tag bara..
man rider inte aktivt hela året 7 dar i veckan liksom..ibland kanske man tar pauser..speciellt om man är på nya platser..många som gör.

sen så tycker ja att man borde se på hur hästen ser ut, är hästen bra musklad o i bra kondition så har hon ju ridit aktivt innan.

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 776
Senast: SwedEmB
·
Anläggning Hej! Skulle behöva tips på hur jag ska bemöta mina inackorderingar.. Hyr ut platser på lösdrift och som inackordering har man åtagande...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 814
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar