Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Är det någon som har någon erfarenhet av att praktisera Monty Robert's join-up metod? Vad tycker ni om den?
Svar
17
· Visningar
1 217
Senast: Millan_gulligast
·
E
Träning Saken är enkel, jag vill att ni skriver ner, steg för steg och början till slut hur ni lärde era hästar att stegra, buga, pussas...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Russin
·
S
Träning Hej, Tre veckor sen började jag med en hemstudy Parelli level 1 med min pensionerad haflinger (jag har honom sen ung 1 1/2 månad och...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: LIA
·
H
Träning hej allihopa! Har sett många bilder här på buke och andra ställen där folk har lärt sina hästar att buga och stegra. Någon som kan det...
Svar
3
· Visningar
1 388
Senast: hoppeflikkan
·
Träning VI har en 2 årig tinkerhäst som jag har börjat jobba med, men jag har problem för det går nästan inte att longera honom eftersom att så...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Ewelina
·
M
Träning Nu ska det bli stallbygge hemma. det kommer bli 2 boxar, en blir på 12,5 kvadratmeter och den andra blir på 11,75 kvadratmeter. Det blir...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: majabergman
·
E
Träning Igår när jag galopperade på stubbåkern här hemma,kastade sig plötsligt lillflickan åt sidan,och ja åkte så klart i backen:o Men den...
2
Svar
21
· Visningar
2 590
Senast: Husmusen
·
O
Träning Vilket täcke tycker ni jag ska använda i morgon? Han ska transporteras i ca 20 - 30 min, om inte längre. Han har en kraftig vinterpäls...
Svar
16
· Visningar
1 125
Senast: OliviaM
·
O
Träning Hur gör ni när det är dags för hovslagaren sko om din häst/hästar? Låter du han komma själv och göra det eller är du med? Jag själv...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 509
Senast: Minnaa
·
M
Träning jag ska börja träna "the seven games" med min häst,och nu undrar jag: om jag börjar med den första leken ska jag leka den ngra ggr ddå...
Svar
10
· Visningar
1 195
Senast: Millan_gulligast
·
M
Träning Det måste finnas fler där ute som har det som vi.. eller?? Vi köpte en ponny åt dottern förra vintern. Det visade sig ganska snart att...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Jeeves
·
Y
Träning Har ni benskydd på era hästar i hagen? Och nu när dom har broddar, skyddar ni dom på nåt sätt? Hur gör ni om ni köper häst/byter...
2
Svar
21
· Visningar
2 811
Senast: Zuzzi
·
G
Träning hej, är en häst tjej som kommit igång med ridningen igen efter långt "skaffa tre barn på raken" tid...jag har börjat som medryttare på...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: remmis
·
E
Träning Min häst böjer på sitt huvud när han inte vill tölta. Det går att hålla i en pisk men då blir han galen och vill galopera/skena iväg...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: engill
·
Träning Jag begriper verkligen inte skillnaden på öppna och sluta. Kan någon vänlig själv förklara för mig? Utgå inte från spår, volter...
Svar
18
· Visningar
1 503
Senast: sthu
·
S
Träning hej jag undrar hur länge kan man longera hästen i samma varv,?? om jag ska longera han inan ridningen för han e så pigg hur länge ska...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: lady_mike
·
O
Träning Min häst är underbar, men har sina dagar. Ibland kan man lägga på täcke och liknande inne i boxen. Andra dagar e han jätte sur och...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: OliviaM
·
E
Träning Rider en nordsvensk kille på 18 år tre dagar i veckan. Har börjat ganska nyligt, och bland det första jag märkte var hans sätt att...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Eccentric
·
B
Träning Har ni några bra övningar -gärna från marken då jag börjar får lite problem att ta mig upp på hästryggen:D ...Det blir ju en hel del...
Svar
10
· Visningar
988
Senast: Bruno
·
P
Träning I tis var jag ute hos min medryttarhäst för första gången sen ägaren köpt en till häst. När jag skulle hämta "min" häst så ville den nya...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Lena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka