Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Gå på tygel, vika under sig, böja nacken..... etc När en häst går böjd i nackensom en banan. Vad heter det egentligen och hur gör...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: tjohej
·
T
Träning Ja vad ska man tänka på vid 1 ritten med en ny häst? jag har äntligen hittast en häst att rida/sköta om. Fast är sååå nervös, då det...
Svar
9
· Visningar
4 494
F
Träning Är det någon som har några tips om hur man lär en 3 1/2-åring att stå uppbunden? De gånger som jag har provat har det slutat med att hon...
2
Svar
28
· Visningar
2 583
Senast: _Jezzie_
·
T
Träning Vi har alldeles nyss fått en ny inackordering i stallet. När vi hade annonsen ute så var våra krav att personen i fråga skulle vara...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 797
Senast: Uddatyp
·
D
Träning Hej. MIn häst har börjat väva allt mer nu, förut vävde han bara när han blev stressad och skulle åka transport.:( Hur får jag honom...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
11 349
Senast: Underbar
·
S
Träning Har sökt lite men inte hittat särskilt mycket... Vad har ni för erfarenheter av att ge hästar lugnande medicin innan lastning /...
2
Svar
39
· Visningar
3 513
B
Träning Hjälp! Har hage med ström och elrep, ändå spränger sig min treåring ut från hagen när jag tar ut hennes kompis. Snälla ge mig tips...
Svar
13
· Visningar
2 028
Senast: grimman
·
C
Träning Har en unghingst som gillar att ställa sig på bakbenen och hoppa och studsa när vi tränar, han gör det av ren lek inte elakhet. Vi gör...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: sarex
·
I
Träning :)Hej alla! Jag har en fundering som jag undrar om ngn kan svara på. Vad kan det bero på att hästar i detta fall två STON inte vill...
Svar
11
· Visningar
1 545
Senast: iowa
·
J
Träning Jag har bara en fråga. Jag har ett fullblod som jag vill bygga upp muskler och kondition på men nu är det så att vi har inga backar...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Johanna_s
·
Träning Suck... Kan man ha mer otur? I höstas var jag å provred en jättego häst och ägaren gillade mig så vi bestämde att jag skulle rida den...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: mirrorgirl
·
Z
Träning Har funderat på att skaffa en men vet inte riktigt. Den lär ju hjälpa mot stötar om man exp-vis ramlar. men skyddar den mot att exp-vis...
Svar
17
· Visningar
1 908
Senast: Ragge_
·
Träning Hur löser ni eventuella konflikter med er häst? Med konflikter menar jag sånt hästen gör för att slippa jobba(under ridningen). Går ni...
2
Svar
34
· Visningar
2 885
Senast: Elisha
·
Träning Ridningen för min häst och mig har gått sådär ett tag. Gav upp att rida, börja jobba från marken och senare rida längre skritt/små trav...
Svar
15
· Visningar
1 262
Senast: Araminta
·
Träning Har tidigare haft en häst i fem år som hade en defekt som gjorde att hon hade extremt svårt att fatta ena galoppen. Har nu ny häst...
Svar
4
· Visningar
2 101
E
Träning Ja har en unghäst...innan va den hur snäll som helst , men nu skenar den, skyggar,bockar o sånt hela tiden. Men vissa dagar e den hur...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: Ragge_
·
Ridning brukar det så vackert heta när det talas om AR , men vad innebär egentligen det för er? Så fort inte hästen vill arbeta det där extra...
10 11 12
Svar
238
· Visningar
16 167
Senast: flashlight
·
S
Träning Hej Jag undrar hur ni fann era medryttar och foderhästar? ger det något att sätta ut en annons eller åkte ni runt och presenterade er...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 234
Senast: Agaton_Sax
·
H
Träning En tjej kom till mig idag med sin åsna och hälsade på, och min häst (Smirre) och hennes åsna har aldrig träffats förut men det var bara...
Svar
1
· Visningar
868
M
Träning Jag ska flytta mina två hästar till ett nytt stall, det är ett sto med föl. Stoet är väldigt svårlastat och jag vill undvika att lasta...
Svar
12
· Visningar
1 599
Senast: Månsane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama