Sv: Han bara vänder..
Man kan inte fjanta och bara ta i lite grann
Men diken är ingen fara så länge de inte är alldeles för djupa eller halkiga/steniga osv. Håll dig i manen bara
De få gånger min häst fått för sig om att backa har jag låtit henne backa ner i diken och det tycker hon inte om. Haha.
Man får vara hårdhänt när det gäller såna saker.Nu är det så att jag verkligen försöker att inte låta han vända, men vi snackar om en nordsvensk tjurskalle.. Ibland får man ta i honom ganska hårt och han reagerar knappt på det.
Man kan inte fjanta och bara ta i lite grann
Ja in i tomten förstår jag att du inte vill. Det blir ju lite knepigt..Jag får erkänna att jag inte testat vänta ut honom, även om jag har funderat på det. Första gången han började tjorva så befann vi oss vid en tomt, och han backade rakt in på tomten. så jag var tvungen att få honom att gå därifrån, det uppskattas nog inte med en upptrampad gårdsplan, man vet ju aldrig hur folk reagerar!
Andra gången var vi alldeles vid ett dike, och jag ville inte ta risken att han skulle backa ner i det. Fast nu när jag tänker efter så kanske det hade varit en bra idé att göra det, så han inte backar igen i första taget
Ska nog prova det där med att rygga honom innan han gör det. Men jag vet ganska säkert att han då inte kommer lyssna på framåtdrivande hjälper sen.
Men diken är ingen fara så länge de inte är alldeles för djupa eller halkiga/steniga osv. Håll dig i manen bara
De få gånger min häst fått för sig om att backa har jag låtit henne backa ner i diken och det tycker hon inte om. Haha.