Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Nej, ingen annons även om rubriken ovan tyder på det. Vårt lilla stoföl e:Akribori har ända fram tills nu varit en ängel utan dess...
Svar
13
· Visningar
2 719
Senast: Angely
·
Träning vad använder ni för inspänningar när ni longerar?
2
Svar
27
· Visningar
2 382
Senast: Lookahead
·
B
Träning låt höra, vad tycker ni? höjdhoppning, är det bra? jag minns på ridskolan, ibland, hoppade vi "höjdhoppning", d v s hinder som höjder...
Svar
11
· Visningar
1 347
Senast: Focusie
·
Träning Vilka är era bästa knep för att få hästar att sluta stegra sig under ryttare? Min kan bli en aningen blockerad ibland och då står han...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: svea
·
J
Träning ja, hur kör ni era shettisar i transporten. går verkligen bommarna att sänka såå mycket, har inte sett någon i alla fall. och dom jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 917
Senast: Roxy Gold
·
Träning Ofta när jag rider så får jag skavsår i "framstjärten". Främst av dressyrsadeln. :cry: Försöker använda bra trosor men det brukar bli...
Svar
18
· Visningar
1 889
Senast: Maira
·
Träning hoppas jag lägger denna tråd på rätt ställe.. kändes bäst här.. jag har en jätte fin unghäst på ett år.. som jag fött upp själv men...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: jea78
·
G
Träning Hej Är det någon som vet varför hästar buktalar när man rider?:angel: Med Vänliga Hälsningar Martina
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Russin8
·
J
Träning Min ponny är ganska tjock och har inte särskilt mycket muskler. Någon som har något tips på hur jag ska göra för att byta ut fettet mot...
Svar
1
· Visningar
673
S
Träning Cowboydreams? :D hur är det stället ? Någon som vet? någon som rider där ?
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Bergatroll
·
K
Träning Hej. Jag har en snäll D-ponny som är jätte snäll. Jag köpte honom i Juli i sommras och nu har han börjat stegra sig. Jag har provat byta...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 662
Senast: Amha
·
N
Träning Gå på tygel, vika under sig, böja nacken..... etc När en häst går böjd i nackensom en banan. Vad heter det egentligen och hur gör...
Svar
6
· Visningar
982
Senast: tjohej
·
T
Träning Ja vad ska man tänka på vid 1 ritten med en ny häst? jag har äntligen hittast en häst att rida/sköta om. Fast är sååå nervös, då det...
Svar
9
· Visningar
4 495
F
Träning Är det någon som har några tips om hur man lär en 3 1/2-åring att stå uppbunden? De gånger som jag har provat har det slutat med att hon...
2
Svar
28
· Visningar
2 585
Senast: _Jezzie_
·
T
Träning Vi har alldeles nyss fått en ny inackordering i stallet. När vi hade annonsen ute så var våra krav att personen i fråga skulle vara...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 800
Senast: Uddatyp
·
D
Träning Hej. MIn häst har börjat väva allt mer nu, förut vävde han bara när han blev stressad och skulle åka transport.:( Hur får jag honom...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
11 368
Senast: Underbar
·
S
Träning Har sökt lite men inte hittat särskilt mycket... Vad har ni för erfarenheter av att ge hästar lugnande medicin innan lastning /...
2
Svar
39
· Visningar
3 530
B
Träning Hjälp! Har hage med ström och elrep, ändå spränger sig min treåring ut från hagen när jag tar ut hennes kompis. Snälla ge mig tips...
Svar
13
· Visningar
2 035
Senast: grimman
·
C
Träning Har en unghingst som gillar att ställa sig på bakbenen och hoppa och studsa när vi tränar, han gör det av ren lek inte elakhet. Vi gör...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: sarex
·
I
Träning :)Hej alla! Jag har en fundering som jag undrar om ngn kan svara på. Vad kan det bero på att hästar i detta fall två STON inte vill...
Svar
11
· Visningar
1 547
Senast: iowa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka