Benskydd i hagen

Sv: Benskydd i hagen

Har ni benskydd på era hästar i hagen?
Nej, har aldrig hänt och kommer aldrig att hända

Och nu när dom har broddar, skyddar ni dom på nåt sätt?
Nej, han har haft en broddtramp på snart 6 år och det var på den tiden han absolut inte hade nån koll på sin egna kropp.

Hur gör ni om ni köper häst/byter stall nu när dom är broddade..
Här kan vi inte ta ut broddarna hursomhelst, vi har vinterunderlag/halt ända från oktober ibland. Senast när vi introducerade ett nytt sto i flocken fick hon gå i en hage tråd i tråd med de andra två i ca 1 vecka innan de släpptes ihop, inga problem då rangordningen var självklar redan från början. Riskerar inga flärkskador på våra hästar!

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 269
Senast: EZMK
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 691
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar