Benskydd i hagen

Sv: Benskydd i hagen

Har ni benskydd på era hästar i hagen?
Nej, har aldrig hänt och kommer aldrig att hända

Och nu när dom har broddar, skyddar ni dom på nåt sätt?
Nej, han har haft en broddtramp på snart 6 år och det var på den tiden han absolut inte hade nån koll på sin egna kropp.

Hur gör ni om ni köper häst/byter stall nu när dom är broddade..
Här kan vi inte ta ut broddarna hursomhelst, vi har vinterunderlag/halt ända från oktober ibland. Senast när vi introducerade ett nytt sto i flocken fick hon gå i en hage tråd i tråd med de andra två i ca 1 vecka innan de släpptes ihop, inga problem då rangordningen var självklar redan från början. Riskerar inga flärkskador på våra hästar!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 565
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 733
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 922
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna