Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hej, detta handlar inte om att hästen skall komma loss utan att jag ska "komma loss i skallen"! Jag rider min medryttarhäst 2...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: ridtravare
·
  • Låst
Träning Hej allihopa! Jag har blivit medryttare på en 20-årig, kraftigt överviktig valack. Han har endast blivit promenadriden typ 4-5 dgr i...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: IngelaH
·
U
Träning de här är antagligen en väldigt väldigt korkad pinsam fråga..men behöver lugnande svar. min pålle är ju friskförklarad nu...
Svar
3
· Visningar
713
Träning Hej! Har en undran över vad jag skall göra me4d mitt sto som försöker bitas och gör det också om jag inte är observant när jag tar på...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: polly p
·
S
Träning min 23åriga fullblod är otroligt stark och pigg o t om lite stirrig.hon tar tag i bettet o så hänger hon på det lite men jag har inte en...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: attempt
·
S
Träning när jag provred hästen så stog han still och va lugn o rida,nu står han inte still när jag ska upp på ryggen han vill i väg fort, annars...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: Torun
·
O
  • Låst
Träning Min häst är helt otränad, men har tidigare blivit riden regelbundet innan och han har varit ritkigt fin. Men tillslut lyckades jag inte...
Svar
2
· Visningar
956
·
Träning Var ut med pållan i dag,hon har stått sammanlagt 2-3 mån,pga veterinärbehandlig av artros,var in i måndags och nu ska hon skrittas i 2...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: simplythetruth
·
G
Träning Finns säkert trådar om växtvärk men hittar inga med dom svaren jag letar efter. Nu till frågan så undrar jag om just växtvärk...
Svar
3
· Visningar
1 562
Senast: GloriaOrion
·
M
  • Låst
Träning Hjälp mig , det är så att min ponny inte har ridits sedan början på juli ! Skulle satt igång henne i Augusti men dock råkade jag ut för...
Svar
5
· Visningar
776
·
B
Träning Billyboy råkade ut för en stor olycka. stallet bran och han vägrade lämna boxen. ( det är ju hästens hem, där den ska vara trygast)...
2
Svar
24
· Visningar
3 220
Senast: billyboy123
·
J
Träning Jag och en kompis ska åka på ridläger nästa sommar, och har sett ganska många läger som har "snitzel-jakt" som en aktivitet. Någon som...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Nitronom
·
C
Träning Hoppas jag är i rätt forum nu:angel: Tänke bara skriva av mig lite om min ridlektion i tisdags som var MKT händelserik:D Jag går...
2
Svar
34
· Visningar
2 732
Senast: muppia
·
Träning Jag har haft 3 hästar nu i samma stall och samma box, dom 2 först hade ganska dåligt bajs, de va rätt löst och grönaktigt.. Spec. förra...
Svar
6
· Visningar
1 640
E
Träning Har nyss (= en vecka sedan) skaffat mig en ny medryttar/halvfodervärdshäst. Ska prova ha honom 3 dgr/vecka i en månad, sen bestämma mig...
2
Svar
28
· Visningar
2 282
Senast: Curtice
·
L
Träning Hej! Tänkte prova hackamore på min polle någon dag då han är lite känslig i munnen av bett. Men finns det risk för att han sticker i...
2
Svar
32
· Visningar
2 932
Senast: Bellatrix
·
Träning Nu vet jag ju inte om denna hade reflex eller inte. Men, men...
Svar
10
· Visningar
1 222
Senast: fuji
·
F
Träning Är det bara jag i hela världen som har en häst som är en ängel ioftast, men som förvandlas till jordens as när hon brunstar? :mad...
Svar
9
· Visningar
1 541
Senast: Fippel
·
Träning Min pålle blir lite lätt stissig när det blåser ute, går o spänner sej hela tiden o hoppar till för småsaker så vi kommer aldrig...
2
Svar
27
· Visningar
4 729
Senast: Dingelass
·
Träning hejsan! jag har ett problem som jag tänkte fråga er lite om, rider nu ett fullblods sto som är otroligt snäll i hantering osv, men...
Svar
13
· Visningar
1 391
Senast: Lillan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd