Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Y
Träning Har ni benskydd på era hästar i hagen? Och nu när dom har broddar, skyddar ni dom på nåt sätt? Hur gör ni om ni köper häst/byter...
2
Svar
21
· Visningar
2 808
Senast: Zuzzi
·
G
Träning hej, är en häst tjej som kommit igång med ridningen igen efter långt "skaffa tre barn på raken" tid...jag har börjat som medryttare på...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: remmis
·
E
Träning Min häst böjer på sitt huvud när han inte vill tölta. Det går att hålla i en pisk men då blir han galen och vill galopera/skena iväg...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: engill
·
Träning Jag begriper verkligen inte skillnaden på öppna och sluta. Kan någon vänlig själv förklara för mig? Utgå inte från spår, volter...
Svar
18
· Visningar
1 501
Senast: sthu
·
S
Träning hej jag undrar hur länge kan man longera hästen i samma varv,?? om jag ska longera han inan ridningen för han e så pigg hur länge ska...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: lady_mike
·
O
Träning Min häst är underbar, men har sina dagar. Ibland kan man lägga på täcke och liknande inne i boxen. Andra dagar e han jätte sur och...
Svar
10
· Visningar
1 230
Senast: OliviaM
·
E
Träning Rider en nordsvensk kille på 18 år tre dagar i veckan. Har börjat ganska nyligt, och bland det första jag märkte var hans sätt att...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Eccentric
·
B
Träning Har ni några bra övningar -gärna från marken då jag börjar får lite problem att ta mig upp på hästryggen:D ...Det blir ju en hel del...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Bruno
·
P
Träning I tis var jag ute hos min medryttarhäst för första gången sen ägaren köpt en till häst. När jag skulle hämta "min" häst så ville den nya...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: Lena
·
A
Träning Nej, ingen annons även om rubriken ovan tyder på det. Vårt lilla stoföl e:Akribori har ända fram tills nu varit en ängel utan dess...
Svar
13
· Visningar
2 715
Senast: Angely
·
Träning vad använder ni för inspänningar när ni longerar?
2
Svar
27
· Visningar
2 380
Senast: Lookahead
·
B
Träning låt höra, vad tycker ni? höjdhoppning, är det bra? jag minns på ridskolan, ibland, hoppade vi "höjdhoppning", d v s hinder som höjder...
Svar
11
· Visningar
1 346
Senast: Focusie
·
Träning Vilka är era bästa knep för att få hästar att sluta stegra sig under ryttare? Min kan bli en aningen blockerad ibland och då står han...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: svea
·
J
Träning ja, hur kör ni era shettisar i transporten. går verkligen bommarna att sänka såå mycket, har inte sett någon i alla fall. och dom jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 907
Senast: Roxy Gold
·
Träning Ofta när jag rider så får jag skavsår i "framstjärten". Främst av dressyrsadeln. :cry: Försöker använda bra trosor men det brukar bli...
Svar
18
· Visningar
1 888
Senast: Maira
·
Träning hoppas jag lägger denna tråd på rätt ställe.. kändes bäst här.. jag har en jätte fin unghäst på ett år.. som jag fött upp själv men...
Svar
13
· Visningar
1 096
Senast: jea78
·
G
Träning Hej Är det någon som vet varför hästar buktalar när man rider?:angel: Med Vänliga Hälsningar Martina
2
Svar
34
· Visningar
3 423
Senast: Russin8
·
J
Träning Min ponny är ganska tjock och har inte särskilt mycket muskler. Någon som har något tips på hur jag ska göra för att byta ut fettet mot...
Svar
1
· Visningar
670
S
Träning Cowboydreams? :D hur är det stället ? Någon som vet? någon som rider där ?
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Bergatroll
·
K
Träning Hej. Jag har en snäll D-ponny som är jätte snäll. Jag köpte honom i Juli i sommras och nu har han börjat stegra sig. Jag har provat byta...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 646
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar