Galoppbock?

Sv: Galoppbock?

kan du inte tömköra hästen lite då? galopp på töm kanske gör susen, man vet aldrig! hästen känner förmodligen på ryttaren också att det är nåt i görningen och blir extra laddal när han ska galoppera...avdramatisera det hela litegrann!

Hur har det gått?
Jag hoppas du inte ligger på sjukan...:confused:

Precis så tänkte jag också, MEN min bockar vid tömkörning och vid longering också. Vi har studerat henne noga, hon gör det till och med i hagen när kon ska börja att galoppera. Min hopptränare har snart gett upp, han tycker att hon har väldigt bra teknik, tar snäva svängar mm MEN hon kickar ner bommen. Först kickar hon före hindret (vid upphoppet, så hon stör sig själv, men hon hoppar!) sen när hon landar med frambenen så gör hon ett bocksprång så hon sparkar ner bommen. Vi har provat olika varianter, att trava mot hinder, skritta mot (funkar bra).

Jodå, jag lever fortfarande ;) Jag väntade tills det hade blivit riktigt tjockt med snö, och så red vi till den långa, sega backen upp på berget... Där fick han galoppera, och det gick faktiskt riktigt bra!! :) Samlad galopp på volt känns inte så nära, men vi har kommit en liten bit på väg iallafall :banana:

Va skönt att det gick bra.

Jag har en travare men han har aldrig bockat utan studsat gämnfota med fram benen och då smackar jag på så brukar han öka till trav.

Kanske ide´att träna på galoppfattningar från marken. Det har då funkat på min kuse. Har lärt henne ett kommando som sen funkade från ryggen. Kanske det funkar ?!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
799
Senast: cassiopeja
·
Träning Treåringen ger mig lite gråa hår för stunden. Okej att alla mina hästar är/har varit arbetsnarkomaner, men det här är löjligt...
Svar
11
· Visningar
1 528
Senast: Alexandra_W
·
S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 903
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info