Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Många studier har ju visat det. Jag kommer aldrig att sätta in vattenkoppar här.
Jag har hinkar till mina hästar men skulle mycket hellre ha vattenkoppar.. Mina hästar har en förmåga att grisa ner nåt enormt.. Speciellt när dom äter.. Helst av allt vill de lägga maten i sina vattenhinkar.. Då känns det lite onödigt, man har precis bytt vatten till dom och dom grisar ner direkt, det är bara att hälla ut vattnet och fylla på nytt.. det känns så himla slösigt.. Därför tycker jag att det skulle vara bättre med vattenkopp till mina hästar iaf, för om dom lägger en massa mat där i så är det bara att ta bort maten. Man behöver liksom inte hälla ut typ 10 liter vatten.. Men det är bara vad jag tycker...
I våra boxar har vi sådanna vattenkoppar där vattnet fylls på automatiskt men de är urusla!! Iaf för våra hästar som går ute dygnet runt och bara står inne någon gång ibland.
Då samlas det en massa alger och skit innan det är dags för hästarna att stå inne igen och då måste man först tömma dom på en massa vatten för att "göra rent" i ledningarna och sedan får man skrubba diskborsten platt för att det ska bli rent i själva koppen....
nej, tacka vet jag koppar som de själva får trycka på. Bättre för ardennern också för då klaffsar inte allt vatten ur när hon stoppar ner mulen utan hon "suger i sig det" med en gång.
Vattenkopparna ska bytas snarast, de är redan inköpta och ska bara kopplas in.
Det finns alltid folk som är slappa i sin hästhållning, om man vattnar ur hink får man se till att hästen får det vatten den ska ha och antingen fylla på oftare eller sätta in fler hinkar än en. Grisiga vattenkoppar som inte hålls efter och kontrolleras så de ger det flöde hästen behöver är nog ett större problem än att hålla ren ett par hinkar fyllda med vatten. Har man många hinkar att fylla finns det något som heter vattenslang, fungerar utmärkt även i större stall > 20 boxplatser. :smirk:
ja gjorde vattentest med varmt/kallt vatten fast ja hade de i frysen och de varma frös faktiskt nästan så fort de kom in där..de kalla tog mycke längre tid att frysa.
Det är strödamm o höskräp som hästarna lägger i den. Är det då varmt bildas det mer guck.I våra boxar har vi sådanna vattenkoppar där vattnet fylls på automatiskt men de är urusla!! Iaf för våra hästar som går ute dygnet runt och bara står inne någon gång ibland.
Då samlas det en massa alger och skit innan det är dags för hästarna att stå inne igen och då måste man först tömma dom på en massa vatten för att "göra rent" i ledningarna och sedan får man skrubba diskborsten platt för att det ska bli rent i själva koppen....
nej, tacka vet jag koppar som de själva får trycka på. Bättre för ardennern också för då klaffsar inte allt vatten ur när hon stoppar ner mulen utan hon "suger i sig det" med en gång.
Vattenkopparna ska bytas snarast, de är redan inköpta och ska bara kopplas in.