Lära hästen dricka ur vattenkoppen?

Sv: Lära hästen dricka ur vattenkoppen?

Fick en häst från England, kom till Sverige i MArs och han dricker fortfarande inte ur vattekopp (dricker när den är full men trycker inte ut mer) så han har hink ;)

Det måste ha berott på andra faktorer och inte på temperaturen.

Sålänge massan och tillförseln av energi är konstant så förblir temperatursänkningen konstant. (Specifik värmekapacivitet =c=J/(kgxK) som hos vatten är ungefär 4.19 joule per kilogramkelvin)

:D

TACK! Kan det kanske bli ett slut på denna märkliga vaneföreställning..

hellre en mosad hink än en vattenkopp som trycks loss och vatten sprutande i hela stallet.:crazy:

Ja det har jag varit med om... Det var ingen rolig dag! Mocka ut ALLT i ALLA boxar... tog en evighet innan stallet torkade ut för det var givetvis kallt ute också.

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 085
Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
854
Senast: __sofia__
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 686
Senast: Mia_R
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 216
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama