Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hej. Jag har förut, i flera år, tagit hand om en häst som inte har det speciellt bra och gjort allt för att få situationen lite bättre...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: Spirit
·
Träning I skogen jag brukar rida i kryllar det av vildsvin och älgar och det går nog inte en dag utan att man träffat på nåt djur. Idag var det...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 981
Träning Min häst är ganska lätt att lasta och är inte uppstressad. Men under körningen så är det som om hon piaffar med bakbenen konstant i...
Svar
9
· Visningar
797
O
Träning Hej ! Jag har en nioårig fullblodskille som jag haft i ett år snart. Han är underbar i det mesta, snäll att pyssla med, lätt att lasta...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 514
Senast: Jane_Done
·
P
  • Låst
Träning Hej jag har tagit mig an en 19 år gammal travhäst med gråstarr på ena ögat. Detta låter kanske helgalet men hon behövde komma till någon...
Svar
3
· Visningar
2 373
Senast: IngelaH
·
I
Träning Köpte för 6 månader sedan en kallblodskille på 6 år som var inkörd och lite riden (ni vet sådär "på med sadeln och ut i skogen - vi...
2
Svar
28
· Visningar
2 722
Senast: Goldi
·
D
Träning Några fler som testat att se vart din häst hamnar? Finns på http://www.parelli.com/ och finns även en pdf som man kan skriva ut med...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: Elviramax
·
Träning Hästen envisas med att han vill ha hink, men lite besvärligt när han står i ett litet stall långt bort från varmt vatten som behövs nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 368
Senast: Elviramax
·
P
Träning Hej, detta handlar inte om att hästen skall komma loss utan att jag ska "komma loss i skallen"! Jag rider min medryttarhäst 2...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: ridtravare
·
  • Låst
Träning Hej allihopa! Jag har blivit medryttare på en 20-årig, kraftigt överviktig valack. Han har endast blivit promenadriden typ 4-5 dgr i...
Svar
2
· Visningar
797
·
U
Träning de här är antagligen en väldigt väldigt korkad pinsam fråga..men behöver lugnande svar. min pålle är ju friskförklarad nu...
Svar
3
· Visningar
712
Träning Hej! Har en undran över vad jag skall göra me4d mitt sto som försöker bitas och gör det också om jag inte är observant när jag tar på...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: polly p
·
S
Träning min 23åriga fullblod är otroligt stark och pigg o t om lite stirrig.hon tar tag i bettet o så hänger hon på det lite men jag har inte en...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: attempt
·
S
Träning när jag provred hästen så stog han still och va lugn o rida,nu står han inte still när jag ska upp på ryggen han vill i väg fort, annars...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Torun
·
O
  • Låst
Träning Min häst är helt otränad, men har tidigare blivit riden regelbundet innan och han har varit ritkigt fin. Men tillslut lyckades jag inte...
Svar
2
· Visningar
954
·
Träning Var ut med pållan i dag,hon har stått sammanlagt 2-3 mån,pga veterinärbehandlig av artros,var in i måndags och nu ska hon skrittas i 2...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: simplythetruth
·
G
Träning Finns säkert trådar om växtvärk men hittar inga med dom svaren jag letar efter. Nu till frågan så undrar jag om just växtvärk...
Svar
3
· Visningar
1 552
Senast: GloriaOrion
·
M
  • Låst
Träning Hjälp mig , det är så att min ponny inte har ridits sedan början på juli ! Skulle satt igång henne i Augusti men dock råkade jag ut för...
Svar
5
· Visningar
775
·
B
Träning Billyboy råkade ut för en stor olycka. stallet bran och han vägrade lämna boxen. ( det är ju hästens hem, där den ska vara trygast)...
2
Svar
24
· Visningar
3 218
Senast: billyboy123
·
J
Träning Jag och en kompis ska åka på ridläger nästa sommar, och har sett ganska många läger som har "snitzel-jakt" som en aktivitet. Någon som...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Nitronom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama