"Ouppfostrad" eller bara "personlig" häst?

Sv: "Ouppfostrad" eller bara "personlig" häst?

Min 7-åriga valack har alltid varit väldigt nyfiken och "pillig" på allt. När han var liten fick jag säga ifrån några gånger då han använde tänderna lite för mycket. Han knuffar och buffar aldrig utan är alltid försiktigt, men vill liksom känna med mulen på allt, både människor och saker. För mig är det inget problem, ser det mer som ett personlighetsdrag och tycker att han är speciell och charmig. Mitt sto gör aldrig så, hon kan gosa ibland och vill då ha mulen nära intill men det är när det passar henne, och det är inte alltid. Hon är 17 år gammal.

Sv: "Ouppfostrad" eller bara "personlig" häst?

Tycker inte det är ouppfostran. Har själv en herre i stallet som älskar att noppra och pilla på allt, speciellt nya skor och knappar på jackan. Han är inte ouppfostrad och letar inte heller efter godis utan vill bara pilla på sakerna eftersom han tycker det är skitkul ;)

Jag kan dock tänka mig att vissa blir "pilliga" utav för mycket hand-godis, de vill ha godis jämt och finns det ingen i händerna på personen så börjar dom leta genom jacka och fickor, men om hästen är så så märks det direkt. Man ser på dom att dom är ute efter något.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 031
Senast: Wingates
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 860
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 312
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar