Innan snösulorna är på plats..

Sv: Innan snösulorna är på plats..

Vad ni är smarta...Borde få medalj för era uppfinningar. Jag ska oxå göra mina egna snösulor..Tack för att ni är så smarta och uppfinningsrika på buke:bow::bow:

Det var ungefär så jag tänkte idag när jag tappade en igen...vad ska folk tro som hittar sönderklippta glasslock överallt?? :rofl: Jag har dessutom använt GB's Carte D'or (Hur stavas??), så man ser en bild på varje sönderklippt bit :D Folk måste helt enkelt tro att man är galen....

Brukar också ha Carte D'or, locken har perfekt kvalitet, glassen i sig är ju dessutom god.:D GB funkar också super bra.

KL
det som inte funkar är alltför hård och stel plast. den blir för vass, samt spricker upp om den böjs det minsta eller man klipper i den. inget bra!

Jag vill minnas att fler har tipsat om just dessa lock :) Och ja, god är bara förnamnet!! :d

Ja,hur gör ni? Snön faller här,och snösulorna sitter inte där dom ska..
Vilket resulterar i snöklamp och broddarna tar inte!
Hästen ska skos med sulor nästa vecka,har bara halva sulor,vilket jag tycker funkar bra!

Men har ni något bra tips att komma med för att undvika klamp? Har provat med div kladd,men tycker inte att det funkar!

Jag vill ut och rida,men vet att det slutar med att hela tiden sitta av och slå klamp:devil:

smörja in med antingen matolja innan ridtur eller fiskleverolja:)Funkar jättbra fastnat ingenting

Ni som gjort sådana sulor av glasslock, har sett att ni sätter hoven på o ritar därefter. Men funkar det att ta en sko som han hade förrra skoningen o rita av den ist? eller dte kanske inte blir bra ?

Jag testade göra sånadär sulor förra vintern. Andvände plasten fån nån dunk jag hittade.
Det funkade inge bra als. Men nu vet jag hur jag ska göra nästa gång.
Matolja går rätt bra det med iofs.

/Linnea

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 831
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 459
Senast: anna_panna
·
Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
2 311
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Avstå jobbresor
  • Menskopp