Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hoppas jag är i rätt forum nu:angel: Tänke bara skriva av mig lite om min ridlektion i tisdags som var MKT händelserik:D Jag går...
2
Svar
34
· Visningar
2 732
Senast: muppia
·
Träning Jag har haft 3 hästar nu i samma stall och samma box, dom 2 först hade ganska dåligt bajs, de va rätt löst och grönaktigt.. Spec. förra...
Svar
6
· Visningar
1 620
E
Träning Har nyss (= en vecka sedan) skaffat mig en ny medryttar/halvfodervärdshäst. Ska prova ha honom 3 dgr/vecka i en månad, sen bestämma mig...
2
Svar
28
· Visningar
2 280
Senast: Curtice
·
L
Träning Hej! Tänkte prova hackamore på min polle någon dag då han är lite känslig i munnen av bett. Men finns det risk för att han sticker i...
2
Svar
32
· Visningar
2 930
Senast: Bellatrix
·
Träning Nu vet jag ju inte om denna hade reflex eller inte. Men, men...
Svar
10
· Visningar
1 221
Senast: fuji
·
F
Träning Är det bara jag i hela världen som har en häst som är en ängel ioftast, men som förvandlas till jordens as när hon brunstar? :mad...
Svar
9
· Visningar
1 540
Senast: Fippel
·
Träning Min pålle blir lite lätt stissig när det blåser ute, går o spänner sej hela tiden o hoppar till för småsaker så vi kommer aldrig...
2
Svar
27
· Visningar
4 685
Senast: Dingelass
·
Träning hejsan! jag har ett problem som jag tänkte fråga er lite om, rider nu ett fullblods sto som är otroligt snäll i hantering osv, men...
Svar
13
· Visningar
1 388
Senast: Lillan86
·
Träning Hittade ingen ny tråd om 05orna, så jag tänkte att jag startar en ny :angel: Tänkte att vi kan skriva lite om våra 05or. Ex. hur...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: horsewhisper
·
E
Träning Är det någon som har någon erfarenhet av att praktisera Monty Robert's join-up metod? Vad tycker ni om den?
Svar
17
· Visningar
1 216
Senast: Millan_gulligast
·
E
Träning Saken är enkel, jag vill att ni skriver ner, steg för steg och början till slut hur ni lärde era hästar att stegra, buga, pussas...
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: Russin
·
S
Träning Hej, Tre veckor sen började jag med en hemstudy Parelli level 1 med min pensionerad haflinger (jag har honom sen ung 1 1/2 månad och...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: LIA
·
H
Träning hej allihopa! Har sett många bilder här på buke och andra ställen där folk har lärt sina hästar att buga och stegra. Någon som kan det...
Svar
3
· Visningar
1 387
Senast: hoppeflikkan
·
Träning VI har en 2 årig tinkerhäst som jag har börjat jobba med, men jag har problem för det går nästan inte att longera honom eftersom att så...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Ewelina
·
M
Träning Nu ska det bli stallbygge hemma. det kommer bli 2 boxar, en blir på 12,5 kvadratmeter och den andra blir på 11,75 kvadratmeter. Det blir...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: majabergman
·
E
Träning Igår när jag galopperade på stubbåkern här hemma,kastade sig plötsligt lillflickan åt sidan,och ja åkte så klart i backen:o Men den...
2
Svar
21
· Visningar
2 585
Senast: Husmusen
·
O
Träning Vilket täcke tycker ni jag ska använda i morgon? Han ska transporteras i ca 20 - 30 min, om inte längre. Han har en kraftig vinterpäls...
Svar
16
· Visningar
1 123
Senast: OliviaM
·
O
Träning Hur gör ni när det är dags för hovslagaren sko om din häst/hästar? Låter du han komma själv och göra det eller är du med? Jag själv...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 504
Senast: Minnaa
·
M
Träning jag ska börja träna "the seven games" med min häst,och nu undrar jag: om jag börjar med den första leken ska jag leka den ngra ggr ddå...
Svar
10
· Visningar
1 194
Senast: Millan_gulligast
·
M
Träning Det måste finnas fler där ute som har det som vi.. eller?? Vi köpte en ponny åt dottern förra vintern. Det visade sig ganska snart att...
Svar
19
· Visningar
2 491
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama