Sv: Broddning+transport
Broddat med 4 brodd för att få rätt vinkel. Skruvar inte ur brodden i första taget. En vinter när det bara hade kommit lite pudersnö (hade inga broddhål alls, hade inte vinterskott än), skulle jag försöka hålla mig på vägrenen där det inte var så uppolerat som i bilspåren. Det slutade med att vi båda låg på vägen och sprattlade. Hästkraken bara försvann under mig. Tack o lov skildes vi åt i fallet och ingen bil kom körandes. Vi klarade oss oskadda men uppskakade, men jag hade lika gärna kunnat ligga krossad under 600kg häst eller hästen hade kunnat bli svårt skadad och om det hade kommit en bil när vi låg där och glodde på varandra hade den inte kunnat stanna, med skador på oss, bil och de som satt i bilen till följd. Numera är jag jättenojig så fort det kommer lite snö eller fryser på. Och det är nästan (obs nästan) att jag frestas skruva i gräsbrodd när det är lerigt o halt i hagen. Flera hästar i närheten har fått sluta sina dagar p.g.a. att de gått omkull i hagen med svåra skador till följd.
Jag kör broddat i hage och transport. Ordentliga transportskydd och boots vid transport. Man tar alltid en kalkylerad risk och vi har alla olika förutsättningar och anpassar oss därefter. Hur vi sedan kommer fram till vad som är störst risk är en helt annan sak. Ingenting är enbart svart eller vitt:smirk: