Kommer era hästar till er i hagen?

Sv: Kommer era hästar till er i hagen?

Jag ropar på henne och för det mesta kommer hon!:love::love:

Pratade med en äldre hästkarl som precis skaffat ny häst. Han var lite bekymrad för hästen kom inte till honom när han ropade :confused:

Då undrar jag: Kommer era hästar till er om ni står vid grinden med grimman i hand och ropar på dem? Eller får ni hämta dem?

Javisst!

När jag kommer gående längst vägen så ropar jag på honom och när jag är framme vid grinden så är garanterat han det också.

För inget är väl så roligt som när jag, hans matte, kommer??

hästarna här hemma kommer inte på dagtid när det är ljust ute, då har dom fullt upp med annat, men ropar man på dom vid skymning eller när det har blivit mörkt så kommer dom och är man lite sen så brukar dom stå å vänta vid grinden.

Ibland och ibland inte. Det spelar inte mig någon roll, huvudsaken att hon inte går iväg från mig när jag kommer.

I början av sommaren får jag hämta honom , men sen eftersom tiden går kommer han sakta men säkert. På vintern står han vid grinden när jag kommer från jobbet och på helgen kommer han när jag visslar eller ropar. kommer jag vid fodring tror jag inte han kommer.

Nu står han på lösdrift och då står silagebalen ganska nära grinden vilket gör att han står kvar där och gnäggar lite.

2-3 första dagarna på sommarbete kan jag glömma att jag får in honom. Sedan får man möta honom på halva vägen men möts alltid med spetsade öron och ett gnägg.

Är det matdags kommer hon springande. Är det vid annan tid så kommer hon skrittande. Men nog kommer hon alltid. :)

Ja, de kommer i stadig fart och oftast allihopa- när matte kommer är det antingen kul aktivitet på gång eller matdags;)

De tre som har bott hos mig i några år brukar dessutom puttra välkomnande när man pratar med dem. Valackens hesa hälsning hörs ofta redan när jag kliver ur bilen...

Senast ändrad:

min häst kommer nästan varje gång jag kommer fram till hagen, i skritt :smirk:.

Mina kommer offtast valacken kan komma galopperande och stoet travar äffter men är hon ensam ute så kommer hon i full fart o gnäggande,men det är nog inte till mig det är nog till valacken ,:rofl:

Mina hästar kommer till mig när jag ropar på dom, de vet de får morötter när de kommer. Väldigt bra när det är mörkt ute jag vet precis var de är....:banana:

*kl*

De brukar alltid komma ja, om det inte precis serverats något gott till mat ;) Annars brukar de komma oavsett jag vill det eller ej... Aningen sällskapssjuka

*KL*

Ja de kommer, oftast utan att jag ens behöver ropa, men alltid när jag ropar. Farten kan dock variera. Nej de får inte godis för att de kommer. Och de kommer faktiskt (där känner jag mig smickrad) även om jag går ut en h efter betessläpp på våren =)

Alla hästar jag har haft har alltid kommit när jag visslat eller ropat :)

Jag går absolut inte & hämtar några hästar.

Om en häst varit sur nån gång för att jag tagit in en annan före(ja min Gandur är sån, han ska vara störst , bäst & vackrast & vill in först) & gått iväg i hagen, har jag bara tagit in de andra hästarna & när han inser att han är ensam ute får han bråttom minsann:devil:

Ibland, ibland inte. Men oftast så börjar han gå mot mig när jag gåt mot honom så vi möts på vägen kan man säga ^^ :)

Min häst kommer när jag ropar på hans namn.

Mina hästar har alltid kommit oavsett om de varit unga eller gamla. Min gamle pensionär gnäggar så fort man är i närheten, utanför stallet eller i hagen och han hämtar alltid de andra om de skulle söla. Ett av stona gick häromveckan och ställde sig lite:angel: olämpligt i ett dike och skrämde upp halva byn (vi var på jobbet/skolan), då gick han bort och hämtade henne också. Nya hästar behöver vänja sig vid nya rutiner och vissa äälskar att var ute, men de lär sig om man håller samma tider och samma trevligheter varje dag.:D

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 625
Senast: Shaggy
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 639
Senast: Rosett
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat