Kommer era hästar till er i hagen?

Sv: Kommer era hästar till er i hagen?

hingsten kommer alltid i full fart,stona kommer men dom har inte lika bråttom.........

Min dam har inte insett att det är enklare att gå själv än att bli släpad av matte så oftast får jag hämta henne:crazy:

Men ibland så kommer hon:)

Enklare i vinterhagen än sommarhagen.

väldigt olika. Ibland kommer han kutandes i full fart, och ibland vill han inte komma in och springer och gömmer sig...

Våra kommer när man ropar eller om de är långt borta brukar jag busvissla.Kommer de inte har det hänt något.

min gamla häst kom alltid när jag ropade lr visslade... :)

när jag hade eget stall så gick vägen jag kom längs med hagarna(var sin sida) så alltid när jag närmade mej stallet så gasade jag på lite xtra o då kände han igen det o kom alltid springandes... åhh, vad jag saknar han!! :cry:

min nya dam o jag är nog fortfarande i den fasen där vi försöker hitta varann, så hon vet väl inte riktigt än om hon ska gilla mej lr inte :p, ibland kommer hon, oftast får jag hämta henne...

Min pålle kommer oftast gående när han ser att jag kommer in i hagen.
Kan hända ibland att han bara står still, det händer att han kan vara tjurig vissa dagar men det är sällsynt att han springer ifrån en.

mina hästar kommer alltid springande i full fart oavsett om de är i vintehagen eller på sommarbete,man kan ju hoppas att det är för att de är glad att se mig:) men tror egentligen de blir glada att få gå in,de gillar inte riktigt att vara ute i hagen

Pratade med en äldre hästkarl som precis skaffat ny häst. Han var lite bekymrad för hästen kom inte till honom när han ropade :confused:

Då undrar jag: Kommer era hästar till er om ni står vid grinden med grimman i hand och ropar på dem? Eller får ni hämta dem?

Jo, mina kommer.

Min häst som jag endast haft i några veckor kommer alltid när jag ropar på honom. Ofta gnäggar han oxå :love:

I vinterhagen kommer dom alltid men på sommarbetet har jag inte en chans att fånga valacken.. Han har skitroligt med mig och busar och skuttar så fort jag kommer med grimman. Förutom dom gångerna man har MASSA äpplen att fjäsk-locka med förstås.. :smirk: Men det går bra om det är någon annan som hämtar honom och som även har gömt grimskaftet (speciellt om det är någon som inte rider honom.. :mad:)

Min förra gick i en rejält stor hage men när jag slog på grinden (stål) och ropade så kom han i full galopp.. Underbart...

/Magini

Senast ändrad av en moderator:

För det mesta kommer min häst när jag ropar på honom. Brukar oftast komma skrittande (och gnäggar alltid för fullt), så han kommer inte i någon full fart precis. Men ibland kommer han i trav eller galopp. Ibland går han halva vägen och stannar, och då får jag gå en liten bit och hämta honom.

jag har i stort sett aldrig gått in å hämtat min kille max fem gånger under de 2 åren jag har haft han... han går till grinden direkt han hör min bil å gnäggar varje gång han ser mej skymta förbi på gården medans ja skottar å gör i ordning allt.. ibland tröttnar han å går ner i hagen om ja tar för lång tid på mej men så fort ja går ut å visslar kommer han i full bockgalopp!!! :rofl:

Här är det olika. Ska jag hämta nån häst går jag oftast in i hagen och hämtar den. Men jag går ofta ut i hagen bara för att prata och gosa med dem och då är det alltid nån som kommer fram. Nån gnäggar - härligt :-D. Ibland har jag ropat om de är långt bort och då kommer de faktiskt!

På kvällen står för det mesta de som ska in och väntar annars kommer de i full gallopp när jag ropar.

Kanske ska prova det lite oftare - att ropa på dem.

När dom ser min bil på vägen vet dom att dom antigen ska få mat eller att dom ska få komma in...då går dom till grinden.

Men ena valacken älskar snö...och han älskar att vara ute i hagen så är det mycket snö...så får man hämta honom längst bort i hagen för då vill han absolut inte gå in.

Men annars så ska man gosas och mysas innan man går in...hehe.

jag får nästan alltid gå och hämta min lilla dam men det kan hända att hon kommer men hon kommer inte ända fram utan man får möta upp henne...

Herregud, ja! Mina är som KARDBORRAR när jag går ut i hagen:) De är roliga, det är liksom; här e jag! Välj mig, välj mig!

Men nu är detta ju i o f sig unghästar som inte börjat arbeta på riktigt ännu så det kan ju ändra sig när det innebär arbete att bli hämtad i hagen.

Både och beroende på humör. Ibland hör man en gnäggning en bit bort o så kommer hon/de i galopp. Ibland står de redan vid grinden, och ibland "hör de ingenting" och då får man gå ut o hämta dem.

Kommer oftast, men inte alltid.

min häst kommer alltid.. det kvittar vem det är.. när de andra som har sina hästar i samma hage ska hämte sin egen häst så ståd han vid grinden och tycker att dom kan ta honom istället, medans deras egna står längst bort i hagen och inte alls vill bli hämtad

min lilla älskling är allt bra dum ibland:rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 246
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 639
Senast: Rosett
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka