Kommer era hästar till er i hagen?

Sv: Kommer era hästar till er i hagen?

Min lille parvel kommer alltid farandes som en raket, men oftast för att jävlas och typ stjäla grimman eller grimskaftet och fara iväg igen som en tok.... Kul lek tycker han!

Men så har jag haft honom sen han var bara Baby oxå, så vi känner varandra väldigt väl. Och oftast betyder ju matte att man ska få komma in och få mat eller ut och bli riden och busa... :angel:

Mina kommer som skott när jag ropar! (om de inte redan står vid dörren och hänger vill säga! :angel:)
Rätt häftig känsla på sommaren när de går på bete och oftast är en lite större flock - marken vibrerar hyfsat när de kommer farandes! :rofl:

Min brukar komma fram och "humma" lite lågt:love:, bekräfta att det är matte som kommer.
Och gnägga när han ser bilen.
Men han kommer inte alltid till mig om man kallar.

Min pålle kommer till mig på vintertid, kan ju ha något gått inne i boxen till honom ju. Men på sommarbetet så får jag oftas gå ner och hämta honom OM betet inte börjar ta slut.

Ha ha...vibrationer i marken det känner jag igen.:love: Ibland räcker det att öppna och stänga ytterdörren till villan så kommer häst nr 1 i tok-trav och häst nr 2 kommer töltandes, häst nr 3 med grussprättar galopp och lillhingsten nr 4 kommer inte alls:crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 625
Senast: Shaggy
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 639
Senast: Rosett
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat