Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning läste lite om det för ett tag sen att det skulle bli lag på att hästar ska ha en kompis i jan 2008,men sen hörde jag att det blev ändrat...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 870
Senast: Maddeengstrom
·
Träning Har en 2årig minishettis som är väldigt svår att tränsa. Hon stegrar sig och försöker på alla sätt att slippa undan. Hon har haft träns...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: carzz
·
M
  • Låst
Träning Har ny häst! Kul egentligen, men hur sätter man igång henne? Hon har gått dräktig och med föl, så det var länge sedan hon reds! Min...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: IngelaH
·
T
Träning Har en unghäst som ridits in vid 2,5 några klassiska trotsålders perioder? Svara gärna ni som är erfarna av inridning, utbildning...
Svar
7
· Visningar
5 710
Senast: Ingridl
·
Träning Ja,hur gör ni? Snön faller här,och snösulorna sitter inte där dom ska.. Vilket resulterar i snöklamp och broddarna tar inte! Hästen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 714
A
  • Låst
Träning min häst är vild ok svår att hantera hon sparkas ok sånt bits hjälp mej sp att hon blir lung?
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: IngelaH
·
L
Träning Vi har ett gammalt halvblod (snart 24) som gillar att pilla på allt med sin mule. Han vill gärna känna på kläder, borstar, ja allt som...
2
Svar
21
· Visningar
2 246
Senast: Sparf
·
A
  • Låst
Träning Hade tänkt sätta igång en häst efter ett års vila. Något bra tips hur man ska göra på ett bra sätt? Idag när jag skrittade ut på henne...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: mysko
·
L
Träning Japp, jag behöver tips igen :smirk::p Ponnyn min grejar väldigt mycket med munnen när man rider. När han tycker det börjar bli...
Svar
15
· Visningar
1 329
Senast: Lawendel
·
B
Träning Hej! Jag kanske ska bli fodervärd på en (stor) shettis om ett tag och då undrar jag om det är lätt och trava lätt på en shettis? Eller...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 507
Senast: ponnydamen
·
H
Träning jag har ett kallblod som är ganska het och idag ska jag prova rida honom själv idag (har tidigare ridit när någon longerat honom). och...
2
Svar
20
· Visningar
2 170
Senast: hammarn_2
·
S
Träning Jag håller på och skriver en NH - lista på grejer man kan träna på, men behöver inspiration. Jag skriver upp nuvarande listan här och...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Sparf
·
T
Träning Asså jag behöver lite hjälp just nu.. det är så att fölet här hemma sparkade mig när jag tränade på att lyfta hovarna.. först gick det...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Tempo_lover
·
Träning Hejsvejs. Undrar bara hur ni andra gjort då ni hämtat hem en fölis?! Lite otydlig fråga... jag har köpt ett föl som ska hämtas hem om...
2
Svar
20
· Visningar
2 513
Senast: Ljulius
·
M
Träning Vad tkr ni om Nh?liksom om allt som tillhör de,håller ni på med join up?elr liknande,hur tränar du med din häst?m.m...så skriv av dig...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Tessi93
·
R
  • Låst
Träning min häst har börjat med ett nytt betende nu.. när man ska hämta henne ifrån hagen så kan få springha ok jage henne hon vägrar att bli...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: Hannaaa
·
Ridning Hejhej!! Nu har jag en fråga till er AR ryttare. Det finns ett bett jag är intresserad av, tror det heter Alta escuelan (:confused:)...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Linna
·
E
Träning Har ett varmblodssto som är otroligt känsligt och följer bra, men på senaste tiden har hon blivit mer och mer okänslig. Jag rider...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Immer
·
Träning Behöver brainstorma lite. Har precis börjat sköta ett sto som är mycket dominant. Har arbetat med dominanta hästar förr, men denna...
2
Svar
28
· Visningar
3 998
Senast: diny
·
C
Träning Hejsan.:) Jag rider in en 4:ra årig ponny som sedan ska bli ridskolehäst. Det är en pigg liten ponny som snällt går på tygeln och i...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: chokladmuffins
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.