Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Hej! Vi är rellativt nya hästägare.Vi har köpt ett Nordsvenskt Sto-Kall- blodstravare.Men vi ska inte använda hon till trav och hon...
Svar
10
· Visningar
1 138
Senast: Tinuri
·
S
Träning Ja, är det dumt att ta hem min häst!? :confused: Flyttade henne till fodervärd i augusti då jag skulle flytta till annan ort. Men nu...
Svar
11
· Visningar
1 300
Senast: sunnyday
·
M
Träning Har fått hem mitt efterlängtade föl :love: Han är en hingst på 6 månader. Totalt ohanterad..första gången han har grimma på sig, står...
Svar
6
· Visningar
1 400
Senast: Fibusen
·
Träning jag håller på och lasttränar min häst och nu går han på jättefint. Problemet är att han har så brottom ut och idag slog han upp huvudet...
Svar
16
· Visningar
1 232
Senast: ZanMiguel
·
A
Träning Hejsan! Nu är det dax för en ny häst igen och jag har hittat en som jag blev kär i första gången jag såg den:love: men nu kommer jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 448
Senast: Hilona2003
·
K
  • Låst
Träning min häst har stått i ett halvår för att jag är gravid och inte kunnat hitta nån medryttare. nu har jag då äntligen hittat en liten tjej...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: IngelaH
·
J
Träning Hejsan! Det verkar inte finnas nå't bra ställe att ställa den här frågan, så jag bara ställer den här!:) Ja, ang rubriken, vad är det...
2
Svar
33
· Visningar
25 358
Senast: RedForDanger
·
S
Träning Ska man göra det? Fick precis höra att jag absolut inte ska ta hem min häst då jag kommer förstöra henne!? :confused: Detta var av...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: sunnyday
·
Träning Idag när jag va och tränade sa min tränare att för att öva balansen skulle jag stå upp i traven och försöka stå upp så länge som...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: majola
·
E
Träning Hej har ni några övningar som är "spesielt" bra för att skola om ett varmblod på 4år.. Hon är inriden o riden i både skrit o trav o även...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Farle
·
Träning Om hästen står uppställd i gången.. Hur ska den stå? a. Helt stilla med huvud och ben (bortsett från att lägga över vikten på ett...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 680
Senast: Tinuri
·
Träning Får man ha en häst ensam? Får man ha en så liten hage att hästen knappt kan vända på sig och inte ens trava? Det var ju snack ett tag...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: diabla
·
J
Träning Hej! ;) Jag undrar hur man rider i repgrimma? Vad har man för "tyglar" och hur gör man egentligen? Jag har ridit mycket western...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: attempt
·
Träning Hade en tjej här i helgen som såg min shettis ridas. Jag fick väldigt mycket beröm för shettisen (illbattingen här hemma). Tjejen i...
Svar
6
· Visningar
1 413
Senast: Wippos
·
H
Träning Är det bara jag som tycker det känns så fel att raka hästen även i ansiktet? Klipper min otroligt snälla ponny från öronen/ganaschen...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 144
Senast: Lancet
·
Träning Som ni kanske har läst i en annan tråd så lämnade jag iväg mitt 3-åriga sto på inridning, men det det hela slutade med att min häst...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 048
Senast: jenny82
·
Träning Vilka skor/broddar väljer du nu när snön fallit och det är glashalt på vägarna? Själv har jag tröttnat på att dra i brodd varje gång man...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 774
Senast: månFare
·
L
Träning Nu har jag börjat komma igång :bump::banana::D Beställde hem en Parelli-DVD som morsan å jag satt och tittade på igår, och NU verkar...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: Lawendel
·
P
Träning Nu känner jag bara att jag måste skriva av mig lite.... Vi köpte en kompis till vår fjording i början av september.Kompisen är en...
Svar
13
· Visningar
1 266
Senast: Totola
·
Träning jag har ett gammalt nf sto som fyller 33 på nyårsafton. Har haft henne sedan hon var 7 och det är kul att se hur hon förändrats...
Svar
6
· Visningar
1 405
Senast: Mikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V