Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Hej! ;) Jag undrar hur man rider i repgrimma? Vad har man för "tyglar" och hur gör man egentligen? Jag har ridit mycket western...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: attempt
·
Träning Hade en tjej här i helgen som såg min shettis ridas. Jag fick väldigt mycket beröm för shettisen (illbattingen här hemma). Tjejen i...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Wippos
·
H
Träning Är det bara jag som tycker det känns så fel att raka hästen även i ansiktet? Klipper min otroligt snälla ponny från öronen/ganaschen...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 121
Senast: Lancet
·
Träning Som ni kanske har läst i en annan tråd så lämnade jag iväg mitt 3-åriga sto på inridning, men det det hela slutade med att min häst...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 042
Senast: jenny82
·
Träning Vilka skor/broddar väljer du nu när snön fallit och det är glashalt på vägarna? Själv har jag tröttnat på att dra i brodd varje gång man...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 771
Senast: månFare
·
L
Träning Nu har jag börjat komma igång :bump::banana::D Beställde hem en Parelli-DVD som morsan å jag satt och tittade på igår, och NU verkar...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Lawendel
·
P
Träning Nu känner jag bara att jag måste skriva av mig lite.... Vi köpte en kompis till vår fjording i början av september.Kompisen är en...
Svar
13
· Visningar
1 265
Senast: Totola
·
Träning jag har ett gammalt nf sto som fyller 33 på nyårsafton. Har haft henne sedan hon var 7 och det är kul att se hur hon förändrats...
Svar
6
· Visningar
1 403
Senast: Mikan
·
T
Ridning Jag har funderat på att skaffa ny sadel då den jag har nu (bomlös) är lite svår vad gäller skänklar och sittben. Min häst är dessutom en...
Svar
1
· Visningar
1 172
Senast: Vinja
·
X
  • Låst
Träning Hejsan! Jag har en fråga som jag tänkte att jag kanske kunde få hjälp med här. Jag har en shettis på 4 år och 115 cm som jag ska få...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: IngelaH
·
C
Träning Jag är ägare till en häst som är krubbitare och jag flyttade honom till ett större stall den 1 november. Jag har inte använt...
2
Svar
27
· Visningar
3 652
Senast: a1agnlju
·
M
Träning Jag har en treåring Akribori-Amiral som nu mäter ca 160 cm. Enligt uppfödaren är sto stammen extremt sen i växten, mamman mätte bara 154...
Svar
6
· Visningar
903
Senast: Allimac76
·
S
Träning jag ska eventuellt köpa en häst som har ganska kort rygg. Kan de ge några problem?:confused:
Svar
15
· Visningar
2 127
Senast: Koppen
·
Träning vad kan vara fel? Har aldrig betett sig så illa förr även om hon haft svårt att vara ensam men inte så här. 13 år gammal, har tävlat i...
Svar
7
· Visningar
1 602
Senast: Ljulius
·
E
  • Låst
Träning Hej! Håller precis på att sätta igång ett 10-årigt sto (e Elmshorn-Krocket)som gått m föl sen i våras fram tills nu och skulle...
Svar
1
· Visningar
1 116
Senast: mysko
·
W
Träning Är det rimligt att en häst efter 6 veckor hos beridare kan ta sig runt en liten bana på 90 cm. Min häst 4 år (grundriden) har...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: SiZo
·
Träning Kan det va en bra idé? Har funderingar om jag skulle ha unghästen med mig ut när jag skrittar stoet,(inte mamman utan ett annat sto) han...
2
Svar
28
· Visningar
2 184
Senast: lil-sis
·
Träning Så tänkte jag igår när jag fixade iordning i stallet i går kväll. :devil: Jag mockade, vägde upp hö och fyllde vatten i hinkarna. Fast...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: Marsvinet
·
Träning Har en inackorderad häst i mitt stall som har ett lite udda betéende. Han är huvudskygg och har så vart sen liten, orsak okänd. Detta...
Svar
6
· Visningar
1 263
Senast: Noteca
·
R
Träning Vad betyder det när man säger att en häst är tittig?:confused: Tacksam för svar!:idea:
2
Svar
22
· Visningar
4 561
Senast: Lookahead
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar