Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning står på en ridskola med min häst, vi har en plan och en manege, men den är tyvärr reserverad för ridskolan i första hand, är pytte...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 446
Senast: hannoni
·
Träning Lite knasig rubrik men svårt komma på någon riktigt bra. Men har ju sen några veckor en ny häst. En herre utan skadehistorisk och...
2
Svar
32
· Visningar
3 154
Senast: klabbarparn
·
Träning Jag tycker det är så himla jobbigt. Jag är alltid nervös innan, ibland mer och ibland mindre. Ändå kör eller åker jag med nån av mina...
Svar
18
· Visningar
1 425
Senast: zzz
·
Träning Hej, har ett rätt så stort problem, i höstas så började några åka cross här(har det alldrig gjort tidigare). Och så klart så åker dom...
Svar
13
· Visningar
1 232
Senast: Farre_
·
Träning Detta låter lite konstigt men min häst går inte att longera i galoppen! Har visserligen inte provat i ridhus. Men när jag ber honom att...
Svar
9
· Visningar
2 967
Senast: Ewelina
·
U
Träning har letat massa trådar men inte hittat nån som ja får bra svar i...så kanske tjatigt men.. ja ska åka med min pålle nu, och de ska...
Svar
19
· Visningar
1 278
Senast: Roheryn
·
K
Träning Min häst kom hem för ett par dagar sedan. Hon är helt underbar på alla sätt. Men.. Hon är svår att leda ute. Hon går liksom i sin egna...
Svar
16
· Visningar
2 316
Senast: Kolbeinn
·
F
Träning Hoppas (och tror) att den här tråden har hamnat rätt! http://www.trick-training.nu/ Är det någon här som ägnar sig åt det? Jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 657
Senast: urkella
·
X
Träning Hej alla! Igår släppte jag ponnyn lös i paddocken, bestämde mig för att vi skulle leka lite/ öva lite ledarskap. Löslongerade...
Svar
16
· Visningar
1 598
Senast: xect
·
Träning Börjar bli lite trött nu på damen som har sina perioder. Det är så att när man ska hämta henne i hagen så vänder hon bakdelen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 867
Senast: Cherryfrida1
·
N
Träning min häst har blivit så sur på senaste tiden. Han lägger fram öronen, sliter ibland tag i mig. Men när jag gosar med honom så blir han...
2
Svar
27
· Visningar
2 977
Senast: Nitronom
·
M
Träning Nu är de så att jag har köpt mig en ridtravare som jag nu ägt i två månader, har nu börjat lite med galoppen i höger varv har en jätte...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: mollypolly
·
N
Träning Tränar en varmblodsvalack till ridhäst som fortfarande går på travet men det verkar som att han har slutat tycka att saker är roligt! I...
Svar
12
· Visningar
1 222
Senast: Sissan
·
Träning Tänkte fråga er kloka Bukare om vad ni har för erfarenhet av hästtransportörer, PMá gärna om du vet någon bra. :) vi ska skicka ner...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: diartistakasha
·
Träning Återkommer med mitt lilla bekymmer..Har ett sto med föl vid sidan som nu är 5 månader.Hon diar nästan aldrig..har inte sett henne dia på...
2
Svar
20
· Visningar
2 445
Senast: horsemanship
·
Träning Jag håller på och tappar motivationen ordentligt. Det är mörkt och blött. Och snöar eller regnar det kan jag inte rida ut med pannlampa...
2
Svar
20
· Visningar
2 557
Senast: Luna10
·
Träning Vad gör man med en hät som bara drar iväg i full kareta utan nån somhelst koll? Den lilla tjejen tycker att det är sjukt roligt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 754
S
  • Låst
Träning Vart postar jag frågor vad gäller var man får och inte får rida :crazy:
Svar
1
· Visningar
678
Senast: IngelaH
·
A
Träning Mitt fjordsto är en pigg och oftast glad dam. Har nu börjat rida igen lite smått efter några månader med markarbete och...
2
Svar
33
· Visningar
2 692
Senast: Juzzzen
·
Träning Hur sjutton rider man in en 17-åring helt själv? första/enda hittlis gången ja satt på henne brydde hon sig inte att ja satt på henne...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Vinja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V