hur har ni möjlighet att rida vid era stall

Sv: hur har ni möjlighet att rida vid era stall

Jag har tillgång till 2 stora utebanor med belysning samt ridhus 5 min skrittväg från stallet. Ridhuset är dock svårt att komma intill på vardagskvällar.

Ett ytterligare privat ridhus 15 min skrittväg från stallet som där man i princip alltid får plats. Gräsbana ca. 25 min. skrittväg från stallet.

Mindre bra med vägar i skogen. Har en sandad väg för galopp nära stallet men det blir ack så tråkigt att rida fram och tillbaka på. Annars brukar det vara svårt att få till rundor längre än 1 h i skogen. Kalasbra ridvägar finns det ca. 20 min transportväg bort.

Avundsjuk jag blir på er som kan rida bort till ett ridhus!

Där min pålle bor för närvarande är skogen alldeles runt knutarna, med fina ridvägar så jag rider där för det mesta. behöver bara passera en 50-väg med typ ingen trafik och sen är det skön skogsstig där.
När hästen är hemma då får jag rida minst 2 km innan dom fina ridvägarna. Paddock/Ridhus finns ca 5-6 km bort.

KL

har eget stall med 20x60 bana, paddex. funkar sålänge det inte är alltför kallt, då fryser den. men går ändå att skritta och trava lite på för den blir inte gropig. finns flera ridhus ca en halvtimme med transport härifrån. men inte varit iväg än.

finns mkt grusvägar (oändligt egt) men eftersom hästen inte är helt trafiksäker vågar vi oss inte så långt. har en traktorväg genom skogen som jag brukar skritta på. skulle önska mig mer bilfria ridvägar, typ stigar i skogen.

Där jag har min häst uppstallad finns 2 maneger, 20x60m och 24x80m samt en oftast vattensjuk eller frusen paddock. Den stora manegen används mest av ridskolan och den lilla manegen är ofta bokad för olika träningar men det brukar gå bra att få till tillräcklig ridtid bara man planerar lite.
Kommunen har anlagt ganska fina ridvägar i närheten, fast det hjälper ju inte nu på vintern när man bara hinner rida i dagsljus på helgerna.

Har flera km ridvägar att välja på där vi står nu under vintern samt en liten paddock som plogas så det är kanonunderlag, perfekt snöunderlag. Använder den bara när jag tömkör märren t.ex., tänker börja använda ett fält som tillhör stallägaren, större yta och trevligare för hästen att jobba på istället för en paddock.

vi har lite dåliga ridvägar, men både stooor ridbana och ridhus.. skönt!

Har upplyst stallplan :) ingen ridbana men många fält , fina ridvägar utan uppehåll på ca 1 mil rakt ut i skogen vardera. Går sedan på grans naturbruks skola och har fri tillgång till deras ridhus : ) tar ca 20 minuter att rida dit i skritt och trav!

Rider 3 olika hästar, två som står i närheten av varandra.

Häst 1: Tyvärr dåliga vintermöjligheter. Mest grusvägar (för tillfället: glashala och stenhårda) och en del fält, också stranden i närheten. I princip ingen skog alls. Finns en ridbana på ca 10 minuters ridavstånd, men hästen tycker det är väldigt tråkigt så det undviker jag.

Häst 2: 2 stora ridhus på 10 minuters skrittavstånd massvis med skogsvägar samt strand i närheten. Finns ridbana vid stallet men den är lite hård för tillfället, men på anläggningen där ridhusen finns är det också en g i g a n t i s k ridbana som det är bra underlag i även på vintern.

Häst 3: Står i närheten av häst 2 och även här mycket bra ridmöjligheter. Tar cirka 20 minuter till ridhusen och ridbanan, beroende på om man tar skogsvägen eller stora vägen. Stallet ligger precis vid stranden, och när det är fruset kan man också rida på isen. Supermysiga skogsvägar.

Jag har en egen ridbana som är 10 minuters skrittväg från stllet där jag har han uppstallad. Så har vi 8 mil till närmaste ridhus... det är mindre kul.

Belyst ridbana ca 20x60 m, samt bra ridvägar i skog och mark. Finns även en relativt kort sandslinga som är bra när man vill träna galopp-intervaller.

Har min häst inhyrd i ett stall med ca30 boxar. Där finns det travbana på 1000m och rakbana man får rida på och även ridbana och sandvolt så jag har det ganska bra med ställen att rida på. det är ingen ridskola elr ngt så de är alltid ngt ledigt

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju varit visst strul vid stället jag står på och har funderat på att flytta. Sökt men tyvärr finns det rätt dåligt med utbud, har nu...
Svar
7
· Visningar
1 654
Senast: tgd
·
Anläggning Jättekul. Nu skall stället jag stå på förvandlas (tillfälligt?) till ridskolan. Han som hyr anläggningen har två anläggningar i stan...
2
Svar
36
· Visningar
5 123
Senast: Magica
·
Träning dvs ni som har ägen häst men inte tävlar, utan håller på med det som är kul. hur mycket rider ni, påvärkar väder och vind ridningen...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 740
Senast: Scorpan
·
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 164
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama