hur har ni möjlighet att rida vid era stall

Sv: hur har ni möjlighet att rida vid era stall

Har egen ridbana 40x60 m och en stubbåker som är bra att rida på och även bra uteritt möjligheter!

Ska även nästa år bygga ett litet ridhus är det tänkt!

Delar inte med någon, skönt:bow:

Vi har ett stooort ridhus på vår anläggning. Det bedrivs ridskola på den också, men de håller sig oftast till ena halvan av ridhuset. Annars så har vi vår privathästsida ledig för det mesta. Sen har vi paddock som alltid är ledig och en del bra ridvägar.

vi har varken paddock elelr idhus. de e pannlampa å ut i skogen som gäller. man får ju inte vara bortskämmd =9 finns de ett ridhus e risken att d eblir.
- nä de blåser jag rider inne eller nää de e mörkt jag rider inne. de skulle aldrig funka för mej. mina hästar ska ut minst 5 dagar7vecka och då i skogen och nu när de e mörkt så e de bara reflexer å lampa som gäller.

vi har en ridbana vid stallet som är 20 x 38 m
vi är 6st i stallet som delar ridbanan och det finns en hockyrink som är omgjord till ridbanan 1 km bort

Vi har en ridbana vid vårat stall, när det är kallt ute så kan jag rida där. Inte annars, för sanden blir för tung för hästen "problem" bakben.

Passar utmärkt på vintern då jag har belysning och när det är ljust ute så rider jag i skogen:D:bump:

Ute i skogen och på åkrar med pannlampan :angel::idea:

Vad skönt det är med eget stall! Jag har en egen paddock och bara cirka 1,5 mil till närmsta ridhus. Massor av ridvägar som sträcker sig upp till 2-3 mil bara på grusvägar. Welcome to paradise! :bump: När jag blir miljonär ska jag även bygga ett eget ridhus! *hmpf*

där min medryttarhäst står finns det en ganska liten padock som hör till stallet den är dock dåligt drenerad så det blir svårt å rida där eftersom vatten pölar e de värsta hästen vet:) grannstallet har dock en gör stor padock och manege men den e upptagen mellen 15.00/16.00 - ca 18.00
finna en skog i närheten som vi får rida i och ett fält:D

min ponny står i ett privatstall & dom har egen manege, paddock & dt finns även jättefina ridvägar . helt perfekt! :D

Privat ridhus 300 m hemifrån (manegekort), skogsvägar runt knuten, där det tränas travhästar, så de är alltid välpreparerade, samt klubbens två ridbanor på tio minuters skrittavstånd. Kunde inte vara bättre:)

Det finns ett ridhus inom skrittavstånd (ca 20-30min) Fördelen med avståndet är att hästen alltid är ordentligt framskrittad när vi kommer dit och alltid är ordentligt avskrittad när vi kommer hem. Annars finns det 2 privata utomhusridbanor i närområdet att nyttja barmarkstider. Ridvägar är det sådär med variationsmöjligheter, men nu när snön kommit och vi har vinterskott ökar möjligheterna till en rejäl galopp på skogsvägarna. Sen finns det ju alltid möjlighet att gå in på en volt på någon vändplan för att få till det eller göra lite sidvärtsrörelser och andra övningar på rakorna. Vad det gäller mörker finns det kanonbra pannlampor på Letro Sport och reflexer kan man aldrig få för mycket av. Det är ju oxå ganska mysigt med månskensritt.:D

Jag har hästarna hemma. Vi har egen paddock (ca 20*60), bra ridvägar och tillgång till ett ridhus ca 5-10 minuters skrittväg bort som inte så många andra använder = nästan alltid ledigt, så gott som aldrig bokat och helt suveränt. Ngt smalt dock. Är dock bokat för hopp och dressyrträningar varje onsdag (?) men där kan man ju vara med och träna ju :)

Kunde inte bli bättre enligt mig. :banana:

Jag hyr ett stall själv, där finns ingen padock, men en mindre grusad hage som dock funkar att iaf. löshoppa lite mindre hinder samt att dottern kan rida ponnyn där. Har fina ridvägar och knappt 10min skrittväg från en grusad plan på ca 120*80m :)
Annars är det ängar som gäller.
Har typ 5km till ridhus men är inte där så ofta.

Jag har inte paddock eller ridhus hemma, hästarna bor på mammas och hennes sambos gård. Men jag har tillgång till många gärden att rida på, och det blir mycket skog. Får låna en paddock när jag vill som ligger 1 kilometer ifrån mig, bra uppvärmning och en avslappnande stund. Är ensam att använda den paddocken nu, skitbra tycker jag. Funderar på om jag skulle börja dra ut en strålkastare på stativ som vi har och lysa upp gärdet breve stallet, då kan jag ju rida där även om det är mörkt. Paddock är en dröm som kommer uppfyllas den dagen det finns pengar.

30 min skritt till närmaste ridhus, sen har vi två paddockar inom 5 min skrittavstånd. Även en riktigt stor paddock med full hinderpark ca 20 min skrittväg från stallet. Massa skog och endel upplysta asfaltsvägar om det är mörkt.
Håller dock på och gör egen paddock :love: och längtar otroligt tills den är klar, inte så skoj att gå över till grannen för att rida. Bättre med egen!

mina föräldrar har egen gård, vi har en paddock på ca 20x40 m sen har vi relativt bra och rätt mkt vägar ( beror ju på vad man jämför med) i skogen. MYCKET skogsstigar sen en del grusvägar/gräsgrusvägar, rätt mycket stubb och fält osv.

vi håller på och bygger en 1,5 km lång och 6 meter bred travbana nere på en av våra åkrar. den är nästan helt utplanad och klar nu och gruset ska på när tjälen kommit ordentligt :D

har 5 min bilväg till Lousie Haagas hästgård med ridhus 25x80, paddock 20x60, och terränghinder/gräsbana :D

jag har till gång till 3 paddockar och massa ridvägar

fast nu har det flyttat hit någon komstig gubbe som sköt efter en ryttare (typ varnigas skott i luften den när ryttarn gick till gubben och frågade vad han menade då blev han *lättare* misshandlad)

Ridvägarna som vi fått av kommun är inte sådär höjdarbra precis, men vi har i alla fall en ovalbana och en liten volt som vi fick klar i oktober i år.:angel:
Tidigare fick vi låna volt av andra stall, men tyvärr inte haft tillgång till ridhus eftersom det enda vi vet lånas inte ut till oss med islandshästar.:(:mad:

Vi har mycket skog och mark vid oss som vi kan rida i :bump:
Dock är det värre med paddock, vi kunde rida i vår lilla hage som var ganska platt och det. Men i helgen så flytta markägarna hem sin häst och dens kompis häst så dom går i den hagen tills den andra hagen är klarbyggd.

Men det finns en åker bredvid, men vet inte om man får rida på den, men vi rider mest ut i skogen och sådant. Lägger inte ner så mycket jobb just nu då hon är dräktig, så det blir mest ridning i skogen.

Men vi kommer ev flytta till stall (vi står på lösdift nu) och där har dom belyst ridbana :)

KL

Jag står i ett stall med 8 hästar där det finns ridbana på drygt 20x40 samt ridhus på ung 20x55, samt bra utevägar med eller utan backar. Superbra! Låg belastning på ridhuset, kan nästan alltid rida själv om jag vill och det är nästan aldrig bokat. Vi i stallet har reserverad tid i ridhuset på helgerna då ingen annan har tillträde.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju varit visst strul vid stället jag står på och har funderat på att flytta. Sökt men tyvärr finns det rätt dåligt med utbud, har nu...
Svar
7
· Visningar
1 654
Senast: tgd
·
Anläggning Jättekul. Nu skall stället jag stå på förvandlas (tillfälligt?) till ridskolan. Han som hyr anläggningen har två anläggningar i stan...
2
Svar
36
· Visningar
5 123
Senast: Magica
·
Träning dvs ni som har ägen häst men inte tävlar, utan håller på med det som är kul. hur mycket rider ni, påvärkar väder och vind ridningen...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 740
Senast: Scorpan
·
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 164
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama