Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har ett fyra månaders föl i hagen som inte haft grimma på sig förrän idag en stund. Fick på grimman med mycket lockande och pockande...
Svar
4
· Visningar
4 382
Senast: goddamnit
·
Träning Vid ungefär vilken ålder kan mna tidigast vänja av fölet från mamman, utan att det blir för stressigt för föl & sto? och vid vilken...
Svar
3
· Visningar
1 156
R
Träning Mammas väninna har köpt en häst(som vi rider lite emellanåt) som inte kan nånting om ridning eller sånt (hästen alltså!). Han ärväldigt...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Ralli
·
F
Träning Är bara lite nyfiken, många verkar göra mer än andra. det pratas mycket om hur mycket man ska hantera dem osv. Så jag undrar hur mycket...
2
Svar
27
· Visningar
2 610
H
Träning Rätta mig nu om jag har fel, men ... Inte kan väl en häst "arbeta i form" om det inte ens kan galoppera ordentligt? (detta är en...
Svar
9
· Visningar
1 073
E
Träning Det verkar finnas ganska många här som har slutat rida och sedan börjat igen efter något/några år, sk. återfallsryttare. Om du är en...
2
Svar
29
· Visningar
2 674
Senast: kabilooo
·
Träning Undrar om någon kanske kan ha nåt svar på mitt lilla problem här, och det är att, När jag rider min häst, tillsammans med en annan...
Svar
7
· Visningar
1 209
K
Träning Har problem med min varmblodsvalack som jag tog på foder för en månad sen. Han vägrar att bli avspolad... vi har en vattenslang (hänger...
Svar
19
· Visningar
2 028
Senast: Elviramax
·
E
Träning Min 10 åriga dotter som nu har en whels ska få en större ponny helst C-ponny. Någon som vet en bra ras som skulle passa? Den ska vara...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Linn_H
·
T
Träning Ja alltså när jag ska galloppera så känns det jätteryckigt lixom. Andra hästar jag suttit på har det kännts följsamt och mjukt, fast...
Svar
10
· Visningar
2 085
Senast: thatshot27
·
Träning Tänkte skapa en positiv tråd om när ni senast vart imponerade av era hästar(eller bara tycker om dem mer än annars) :D Jag har...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 551
Senast: OliviaM
·
F
Träning Har någon erfarenhet av häst som börjat kaxa sig mot människa efter hagbyte? Vår häst gick tidigare i en hage med en mycket tydlig...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: sissu
·
Z
Träning OK, först och främst vill jag göra det klart att jag inte ber om råd. Jag vill bara veta varför hästen gör såhär. :P Hur jag ska...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Zab
·
R
Träning Hejsan hoppas tråden har hamnat rätt nu..:angel: jag har varit och tittat på en häst som är sju år, hon har hafft två föl och har...
Svar
4
· Visningar
1 178
K
Träning Hej min häst har tappat muskler vi manken.. Rider som jag har gjort jämt. Har någon tipps på övningar? Gärna övningar på...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Uddatyp
·
Ridning Wien, Saumur, Jerez och Portugisiska ridskolan bilder från deras gemensamma uppvisning...
Svar
7
· Visningar
1 233
K
Träning Hej ! :) vilken bok skulle ni rekomendera om NH ? Jag kan inte så mycket än, men vill så gärna lära mig mer :idea: Mvh Emelie
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Ella_99
·
K
Träning Ja som sagt, min häst har korta framben och långa bakben. Gör det att hon belastar fram mer än bak? Det finns inga fördelar med det...
Svar
9
· Visningar
3 870
Senast: flashlight
·
H
Träning Hej! Märker ni stor skillnad på Era sto när de brunstar? Mitt sto som är 5 år - 6 år till sommaren, blir nästan...
2
Svar
21
· Visningar
3 459
Senast: Konstantin
·
K
Träning Förstog inte en sak när jag red lektion sist :crazy: och vågade inte fråga en gång till. :o Jag undrar ifall när man tex rider på en...
2
Svar
26
· Visningar
2 539
Senast: chik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka