Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

X
  • Låst
Träning hej jag undrar om någon med erfarenhet av ridning av varmblod har lite tips om hur man ni arbetat ert varmblod för att på bästa sätt...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: IngelaH
·
Träning Min shetlandsponny klättrar över bommen när man ska transportera henne, så länge man kör går det bra men när man står still är hon över...
Svar
10
· Visningar
1 085
Senast: foxy_lejdy
·
M
Träning Hur gamla är era unghästar, hur många dar i veckan rider ni dom och vad gör ni förutom att rida dom? tex, longera, ut och gå osv.
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: johannaaaa
·
S
Träning nu är jag igång igen!!!:rofl: mitt sto då som det gäller.jag kan verkligen inte få henne att lungna sig hon är så extremt stark,jag har...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: johannaaaa
·
L
Träning Rider en bruksnordis sen lite mer än ett år tillbaka och jag håller på och rider till själv. Det har gått jättebra med traven och han...
Svar
11
· Visningar
2 748
Senast: lata_ungen
·
Träning hejj! jag undrar hur ni rider just nu, eller rättare sagt, vad tränar ni med för tillfället? är det att rida trav på volt, eller...
2
Svar
25
· Visningar
1 891
Senast: Scott
·
M
Träning Har en 2,5 årigt halvblod. Han kördes in i sommras och nu kör jag honom 1-2 ggr i veckan. Går jätte bra. För ca 6 veckor sedan...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Mazarati
·
K
Träning Ni som har era hästar som utegångs hästar hur gör ni när ni har ridit när det regnar när hästen är varm släpper ni den utan eller med...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: ASKAPLASKA
·
Träning står på en ridskola med min häst, vi har en plan och en manege, men den är tyvärr reserverad för ridskolan i första hand, är pytte...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 437
Senast: hannoni
·
Träning Lite knasig rubrik men svårt komma på någon riktigt bra. Men har ju sen några veckor en ny häst. En herre utan skadehistorisk och...
2
Svar
32
· Visningar
3 151
Senast: klabbarparn
·
Träning Jag tycker det är så himla jobbigt. Jag är alltid nervös innan, ibland mer och ibland mindre. Ändå kör eller åker jag med nån av mina...
Svar
18
· Visningar
1 423
Senast: zzz
·
Träning Hej, har ett rätt så stort problem, i höstas så började några åka cross här(har det alldrig gjort tidigare). Och så klart så åker dom...
Svar
13
· Visningar
1 231
Senast: Farre_
·
Träning Detta låter lite konstigt men min häst går inte att longera i galoppen! Har visserligen inte provat i ridhus. Men när jag ber honom att...
Svar
9
· Visningar
2 952
Senast: Ewelina
·
U
Träning har letat massa trådar men inte hittat nån som ja får bra svar i...så kanske tjatigt men.. ja ska åka med min pålle nu, och de ska...
Svar
19
· Visningar
1 277
Senast: Roheryn
·
K
Träning Min häst kom hem för ett par dagar sedan. Hon är helt underbar på alla sätt. Men.. Hon är svår att leda ute. Hon går liksom i sin egna...
Svar
16
· Visningar
2 300
Senast: Kolbeinn
·
F
Träning Hoppas (och tror) att den här tråden har hamnat rätt! http://www.trick-training.nu/ Är det någon här som ägnar sig åt det? Jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 650
Senast: urkella
·
X
Träning Hej alla! Igår släppte jag ponnyn lös i paddocken, bestämde mig för att vi skulle leka lite/ öva lite ledarskap. Löslongerade...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: xect
·
Träning Börjar bli lite trött nu på damen som har sina perioder. Det är så att när man ska hämta henne i hagen så vänder hon bakdelen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 864
Senast: Cherryfrida1
·
N
Träning min häst har blivit så sur på senaste tiden. Han lägger fram öronen, sliter ibland tag i mig. Men när jag gosar med honom så blir han...
2
Svar
27
· Visningar
2 975
Senast: Nitronom
·
M
Träning Nu är de så att jag har köpt mig en ridtravare som jag nu ägt i två månader, har nu börjat lite med galoppen i höger varv har en jätte...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: mollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama