Svår att få UT ur transporten...

Sv: Svår att få UT ur transporten...

Gjorde lite "svich-svich" ljud och viftade med händerna, hehe svårt att beskriva. Men jag brukar leka med henne i ridhuset och när jag vill att hon ska backa så gör jag detta ljud + rörelse OM hon inte lyssnar på "back". Vill att hon ska lyssna på "back" och jag vill gärna kunna stå utanför transporten för att stötta henne, det kunde jag inte nu utan stod ju framför henne och lekte apa :p Då tyckte hon att jag var lite omständig så då backade hon ut, inte skärrad eller så, men lite besvärad.

/Sabina

Men varför bara inte göra samma sak nästa gång?:confused:

Som jag skrev:

"...vill gärna kunna stå utanför transporten för att stötta henne, det kunde jag inte nu utan stod ju framför henne och lekte apa"

Men varför bara inte göra samma sak nästa gång?:confused:

När en häst backar ur transporten är det väldigt lätt att styra bakdelen. Det är bara att vinkla hästens huvud så svänger den åt motsatt håll.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 973
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 840
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar