Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning OK, först och främst vill jag göra det klart att jag inte ber om råd. Jag vill bara veta varför hästen gör såhär. :P Hur jag ska...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Zab
·
R
Träning Hejsan hoppas tråden har hamnat rätt nu..:angel: jag har varit och tittat på en häst som är sju år, hon har hafft två föl och har...
Svar
4
· Visningar
1 178
K
Träning Hej min häst har tappat muskler vi manken.. Rider som jag har gjort jämt. Har någon tipps på övningar? Gärna övningar på...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Uddatyp
·
Ridning Wien, Saumur, Jerez och Portugisiska ridskolan bilder från deras gemensamma uppvisning...
Svar
7
· Visningar
1 232
K
Träning Hej ! :) vilken bok skulle ni rekomendera om NH ? Jag kan inte så mycket än, men vill så gärna lära mig mer :idea: Mvh Emelie
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Ella_99
·
K
Träning Ja som sagt, min häst har korta framben och långa bakben. Gör det att hon belastar fram mer än bak? Det finns inga fördelar med det...
Svar
9
· Visningar
3 850
Senast: flashlight
·
H
Träning Hej! Märker ni stor skillnad på Era sto när de brunstar? Mitt sto som är 5 år - 6 år till sommaren, blir nästan...
2
Svar
21
· Visningar
3 454
Senast: Konstantin
·
K
Träning Förstog inte en sak när jag red lektion sist :crazy: och vågade inte fråga en gång till. :o Jag undrar ifall när man tex rider på en...
2
Svar
26
· Visningar
2 527
Senast: chik
·
B
Träning Nu har jag kört fast. Tänkte spåna lite här och kanske få ett eller flera tips innan jag ber till gud om hjälp! Det är såhär; Jag har...
2
Svar
25
· Visningar
2 810
Senast: Biijatch
·
M
Träning Min ponny har ett evigt sparkande i boxdörren! Jag säger åt honom men han fortsätter. Hur ska jag göra för att få honom att sluta...
Svar
13
· Visningar
1 370
Senast: Fidelin
·
S
Träning Jag har köpt en ny häst och vill lära mig lite dressyr (vet inte hur man rider dressyr). Tankarna om tränare har flugit förbi i huvudet...
Svar
18
· Visningar
1 809
Senast: Migo
·
I
Träning JAg undrar om man kan lära så små hästar att dricka ur vattenkopp? Eller ska man vänta tills dom blir äldre?
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: rebus
·
E
Träning Vet inte riktigt om den här tråden har hamnat rätt nu, menmen nu till problemet: Vi har äntligen bestämt oss för att köpa häst. Jag är...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: IngelaH
·
K
Träning har du nått tips på hur man kan över bort detta elelr minska det? det jobbiga är att när jag kniper med knäna (har bara...
Svar
16
· Visningar
1 606
Senast: Krulidut
·
Träning har diskuterat detta med en vän. Har två ggr på rad fått samma häst vid ridskolan, han sparkar fram och bak. Riktigt högt och otrevligt...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: tindra
·
Träning Hej! Har ett litet problem. Rider för tillfället 3 lektioner i veckan (betalr för 2 och jobbar ihop 1) men måste till våren välja bort...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Epona
·
I
Träning När ni börjar köra o rida in era hästar, vilket sorts träns använder ni då?
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: Damp_
·
T
Träning hur göra? alltid när man ska göra det så känns det som om man ska glida av eller så bumpar jag upp o ner i sadeln är ja för stel
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Ellyne
·
Träning Har köpt mig en 3 åring som fortfarande är lite valpig, tanken är att han ska börja ridas in lite smått till våren. Men han är lite...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: lil-sis
·
Träning Hej vad tycker ni att man ska börja med för träns och bett på en unghäst? har hört så olika så skriv gärna varför ni tycker som ni...
2
Svar
31
· Visningar
6 930
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar