Rolf-Göran Bengtsson vinner grand prix i Abu Dhabi – hästen kan säljas

Rolf-Göran Bengtsson på hästen Zuccero visar fin form och vann en grand prix.
Ändå väntas hästen säljas – och då är det slut på karriären för Bengtsson.
– Jag kommer inte hinna ta upp en ny häst innan jag är för gammal, säger 62-åringen till Svenska Ridsportförbundet.

Rolf-Göran Bengtsson på hästen Zuccero visar fin form och vann en grand prix.
Ändå väntas hästen säljas – och då är det slut på karriären för Bengtsson.
– Jag kommer inte hinna ta upp en ny häst innan jag är för gammal, säger 62-åringen till Svenska Ridsportförbundet.
Men det är väl inte konstigt?

Ägaren vill väl sälja när det går bra?

Absolut, men uttrycket "ändå väntas hästen säljas"... Det var nog språklärare i mig som reagerade. Jag tolkade det som om man "trots" framgång nu skall sälja hästen.

Tråkigt för Bengtsson förstås.

Fast det är ju sådant som alla råkar ut för emellanåt om man inte är svinrik. Knappast bara Rolf-Göran som drabbas.

Absolut, men uttrycket "ändå väntas hästen säljas"... Det var nog språklärare i mig som reagerade. Jag tolkade det som om man "trots" framgång nu skall sälja hästen.

Tråkigt för Bengtsson förstås.

Nu får man kanske tänka på att de som skriver artiklar inte alltid använder rätt uttryck. Och visst har det hänt att hästar som verkligen presterar får stanna ett tag till?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtsson och Zuccero HV tog en överlägsen seger i torsdagens femstjärniga Grand Prix i Abu Dhabi. Segern kan bli deras sista...
Svar
1
· Visningar
106
Senast: Caoimhe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtsson och Zuccero är i storform och tog en Grand Prix-seger i Abu Dhabi på torsdagen. Framtiden är dock oviss för...
Svar
0
· Visningar
30
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtsson visade sylvass form när han tog hem GP-segern under Longines League of Nations-meetinget i Abu Dhabi. Men det kan...
Svar
0
· Visningar
33
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han går från klarhet till klarhet och fortsätter att imponera stort. I fredagens Grand Prix över 1,60-höjder i Barcelona, Spanien...
Svar
0
· Visningar
193
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka