Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Hej ! Har börjat träna NH med min häst ganska nyligen. Och det går jätte bra när man är på ställen där hon känner sig trygg. Hon går...
Svar
7
· Visningar
701
Senast: kosmos
·
E
Träning Jag har en 7-åring sto, fux! 172 cm hög. Jag har lite olika problem med henne. Det är svårt att ha kontroll på henne när man leder...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: Panikie
·
H
Träning Vill ha lite åsikter om vad som är ok och inte. Vi har en uppe i stallet som oftast låter sin häst stå lös när hon ska göra i ordning...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 561
Senast: SiZo
·
Träning vet att man inte får TÄVLA en häst med triangelmärkning, men om hästen är frisk (och självklart bedömd frisk av veterinär också..), vad...
Svar
17
· Visningar
1 960
Senast: Liten
·
E
Träning Hoppas få lite råd och tips på vad jag ska göra, jag ger snart upp... Min häst blev kastrerad sent, han var sju år och tror ibland att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: TwiggyM
·
S
Träning Nu ni ska ni få höra på ett lite annorlunda problem som jag har! Min häst springer glatt IN i transporten, men sen när vi ska ut så...
2
Svar
22
· Visningar
1 736
Senast: CK
·
Träning HUr ska man rida en istadig häst för att den snabbt ska komma över sin istadighet för att kunna börja jobba på ordentligt? En häst jag...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: Sunelisa
·
Träning det är så synd med alla hästar som slaktar/avlivas/mördas varje år bara för att den som tar hand om hästen inte vet tillräckligt mkt...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: G-uldlock
·
Träning Har ett fyra månaders föl i hagen som inte haft grimma på sig förrän idag en stund. Fick på grimman med mycket lockande och pockande...
Svar
4
· Visningar
4 366
Senast: goddamnit
·
Träning Vid ungefär vilken ålder kan mna tidigast vänja av fölet från mamman, utan att det blir för stressigt för föl & sto? och vid vilken...
Svar
3
· Visningar
1 153
R
Träning Mammas väninna har köpt en häst(som vi rider lite emellanåt) som inte kan nånting om ridning eller sånt (hästen alltså!). Han ärväldigt...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Ralli
·
F
Träning Är bara lite nyfiken, många verkar göra mer än andra. det pratas mycket om hur mycket man ska hantera dem osv. Så jag undrar hur mycket...
2
Svar
27
· Visningar
2 604
H
Träning Rätta mig nu om jag har fel, men ... Inte kan väl en häst "arbeta i form" om det inte ens kan galoppera ordentligt? (detta är en...
Svar
9
· Visningar
1 072
E
Träning Det verkar finnas ganska många här som har slutat rida och sedan börjat igen efter något/några år, sk. återfallsryttare. Om du är en...
2
Svar
29
· Visningar
2 659
Senast: kabilooo
·
Träning Undrar om någon kanske kan ha nåt svar på mitt lilla problem här, och det är att, När jag rider min häst, tillsammans med en annan...
Svar
7
· Visningar
1 205
K
Träning Har problem med min varmblodsvalack som jag tog på foder för en månad sen. Han vägrar att bli avspolad... vi har en vattenslang (hänger...
Svar
19
· Visningar
2 017
Senast: Elviramax
·
E
Träning Min 10 åriga dotter som nu har en whels ska få en större ponny helst C-ponny. Någon som vet en bra ras som skulle passa? Den ska vara...
Svar
14
· Visningar
1 102
Senast: Linn_H
·
T
Träning Ja alltså när jag ska galloppera så känns det jätteryckigt lixom. Andra hästar jag suttit på har det kännts följsamt och mjukt, fast...
Svar
10
· Visningar
2 075
Senast: thatshot27
·
Träning Tänkte skapa en positiv tråd om när ni senast vart imponerade av era hästar(eller bara tycker om dem mer än annars) :D Jag har...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 543
Senast: OliviaM
·
F
Träning Har någon erfarenhet av häst som börjat kaxa sig mot människa efter hagbyte? Vår häst gick tidigare i en hage med en mycket tydlig...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama