Fördelar med hingst...

Sv: Fördelar med hingst...

Visst, Ts ville ha fördelar med o ha hingst, inga fantasier.
Hur många hingstar tror du det är som betäcker naturligt över huvudtaget? Många hingstar i vårt land går på semin, dessa stackare får knapp känna doften av en läcker brud i hela sit liv, utan hoppa på en träbock, mkt romantiskt hingstliv, med stor flock o gröna ängar:eek:
ja det är nog ganska många av hingstarna i sverige som betäcker naturligt, om man bortser från halvblodshingstarna ;)

säger som de flesta, fördelen är att du har en rätt fräsig häst att titta och rida på.
skulle gärna ha sparat min grabb som hingst om det inte var för att han skulle få sällskap. nu har han ju tappat både gnistan och fräsigheten och ser ut som vilken valack som helst. dock med lite hingstnacke kvar ;)

Den stora fördelen med att ha hingst tycker jag är att man då kan visa alla hur trevlig en hingst kan vara. Men det förutsätter ju att den blivit uppfostrad till att bli en häst och inte ett människoätande monster.

/M

Liknande trådar

Småbarn Någon här som haft barn på en Waldorf förskola? Vad är det egentligen? Fördelar och nackdelar? Jag är inte så imponerad av de stora...
Svar
14
· Visningar
1 212
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Piaff
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
6 491
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar