vem vann av oss? jag eller hästen?

Sv: vem vann av oss? jag eller hästen?

jag har haft massör ute två gånger, och han blev förvånad över att hon inte var det minsta spänd nånstans.

Sv: vem vann av oss? jag eller hästen?

det är inte direkt första gången hon flyger åt sidan, när hon inte vill göra det jag vill gör hon så, och det gör hon oavsett i vilken sadel jag rider i, eller om jag kör.

Det här gör det ju bara ännu mer ofattbart att du ens kommer på tanken att rida henne med en sadel som inte sitter "fast" på henne.

Tyvärr ju mer du förklarar ju mer visar du att du kanske inte har de rätta kunskaperna att handskas med den här hästen. Med din inställning är risken väldigt stor att någon av er ganska snart kommer att skada sig mer allvarligt.

Tror det allra bästa hade varit att lämnade över den här hästen till någon som har bättre kunskaper om det här beteendet. Eller i allafall tog hjälp av någon med mer kunskaper än vad du enligt vad du skriver här verkar ha.

Liknande trådar

Ridning Hej. Jag har sökt efter en medryttarhäst då min egen häst gick bort för ett tag sedan. Nu har jag hittat en islandshäst som jag har...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har en underbar arabvalack (8 år) som jag haft i drygt 1,5 år nu. Han är världens snällaste i hantering, fin att rida i paddocken och...
2
Svar
34
· Visningar
4 757
Senast: RonjaH
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 567
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama