Rida med lös häst?

Sv: Rida med lös häst?

Risken finns att hon sticker!

Alt att hon drar iväg och brallar (som hästar gärna gör på stora ängar ;), särskilt lösa!) och då kan det hända olycka med dig och din häst också!

Tycker det är en mycket dum idé.

Tänk om någon stackare kör på henne och blir skadad/dör, att köra på en häst är ung som att köra på en älg.

Jag tror faktiskt inte att du vill ha någon annan människas skada på ditt samvete för att du skulle prova något fräckt:crazy:

Bara inflikar lite..

Att det är väl minst lika synd om hästen som blir påkörd?
Om min häst hade blívit påkörd hade jag lidit med henne mest.
Hon är ju min älskade bästa vän.

Dock skulle jag aldrig göra något så oansvarigt som TS föreslår.

Nej, det tycker jag inte. För mej är människor värda mer än hästar.

Självklart skulle jag bli ledsen och sakna min häst om den blev påkörd och dog men det skulle väl vara betydligt värre om någon körde på hästen och de i bilen dog!!??

Om olyckan dessutom beror på att någon har bettet sig oansvarig i hanteringen av hästen kan det ju faktiskt bli frågan om vålande till annans död.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 234
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar