Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Y
Träning Jag har inte förstått det här med hur man arbetar en häst så den går i form. När jag rider brukar jag bara rida vanligt på lektionerna...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: prallan
·
L
Träning Min ena häst slaskar jättemycket med vattnet när han äter hö. Det får han i och för sig gärna göra men det är jobbigt när boxen blir så...
2
Svar
32
· Visningar
2 510
Senast: fiaskrutt
·
Träning hej, som rubriken lyder, har ni några bra övningar att rida i djupsnö, såväl skritt, trav och galopp??:bump:
2
Svar
25
· Visningar
2 611
Senast: Tinuri
·
A
Träning Men har ett problem...jag kommer inte upp :crazy:, det är ju inte alltid någon som kan kasta upp/hjälpa till. Tips mottages tacksamt...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: Svalan
·
Träning Är det så att hästarna har en tonårs-period i 6- års åldern ? Jag tycker att min sexåriga islänning är värre nu än för ett år sen. Gör...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Luxi
·
F
Träning Hej :bow: ja skapade denna spalt för att ja behöver välldigt stor hjälp med träning av min unghäst. Ja är 14 år o har precis hämtat hem...
2
Svar
23
· Visningar
2 016
Senast: SomethingLovish
·
Träning Jag skulle vilja höra era fördelar med att ha en hingst.(om de finns några) Dock kan alla nackdelar lämnas utanför i denna tråd. :)
2 3
Svar
44
· Visningar
4 717
Senast: Madelene
·
Träning Jag vet att det här med täcken har diskuterats till leda här på forumet. Jag är dessutom medveten om att min häst (18år) har blivit...
Svar
15
· Visningar
1 248
Senast: ancan
·
J
Träning uteritter? Hur har ni gjort då? Är tacksam för alla "fallbeskrivningar" som ni har. Jag får iväg min häst ensam men det är alltid på...
Svar
8
· Visningar
2 952
Senast: Hannaaa
·
Träning Min häst har fått glesare päls vid skänkelläget och då menar jag inte av att jag har suttit och "gnuggat hälen mot honom" (för det har...
2
Svar
24
· Visningar
2 479
Senast: Myrlilja
·
Träning Ser trådar om alla möjliga unghästar, utom just -06: orna. Ni som har små (snart) 2 åringar, vad hittar ni på med dem? Lägg gärna in...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: lil-sis
·
Träning jag har ett istadigt travarsto på 5 år som jag red in för ca 3 månader sen, men pga av skada och sjukdom har hon inte blivit...
2
Svar
21
· Visningar
1 770
Senast: Masse
·
U
Träning min häst får ibland lite smått hysteriskt beteende..alltså hästen är på helspänn och varje litet ljud får hästen att flyga i taket...
2
Svar
27
· Visningar
1 943
Senast: Muehh
·
Träning Hej! Har lite funderingar ang det här med hästhållning och uppfostran. Är skötare på ett stort halvblod 3 dagar i veckan, vilket...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Ella_99
·
Träning Rider ett fullblodssto ett par gånger i veckan (privathäst). Hon är jättemysig, lugn och snäll vid in-/utsläpp, hantering mm. I början...
2
Svar
25
· Visningar
1 992
Senast: acj
·
Träning Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd, men testar här.. Det handlar ju trots allt om ridning. Jag har köpt en arabvalack på...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: Taana
·
Å
Träning Min häst så rädd när vi rider på volten, ofta på kvällen och dålig belysning och mycket ljud. Det blir aldrig någon bra ridning... jag...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: Åsens ponny
·
M
Träning Har stora funderingar på att rida in mitt tio åriga travarsto (: Dock funderar jag på att ta hjälp av någon äldre tjej (?) bra elr...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: Mandiiz
·
J
Ridning Hej alla sadelkunniga :-) Då det är så att jag funderar på att införskaffa mig en Portrera (närmare bestämt Portrera Senorita), tänkte...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Linna
·
Träning Upplevde följande idag och blev fundersam, vad betyder det? Skulle dela ut hö i hagen, båda mina hästar mötte upp halvvägs...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: flugar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama