Vad ångrar du-tråd?

Sv: Vad ångrar du-tråd?

Jag ångrar att "anonym" fick köra min häst, för när hon satte sig i så började hon sparka bakut och sedan stack hon. (jag hade kört henne förut några gånger och hon var körd innan hon kom till mig.)
anonym hoppade ur och släppte hästen :(
Hon sparkade så att ena skackeln hamnade mellan hennes ben och vart uppskrapad.Numera okörbar :cry:
Jag är glad att hon inte skadade sig allvarligare, för det fanns en träbro som var lite ostabil och smal, där tog hon sig över helskinnad :eek: Tro vem ängeln var som vaktade över henne då :)

Jag ångrar att jag inte köpte ponnytravaren jag hade på foder för 8 år sedan.

Fast samtidigt vet man ju inte hur det hade blivit då och jag kanske inte hade haft det livet med de hästar jag haft och min underbara nuvarande häst så det kanske var bra att jag inte köpte henne.

Att jag inte brydde mig mer när jag först upptäckte att min häst hade fått skav av sin sadel (baktill). Nu är sadeln till salu och hästen börjar bli sitt gamla jag igen efter en tids ryggont :)

Och så ångrar jag att jag inte tog hästen Takima som medryttarhäst. -.-'
Hästen jag har nu är bråkig, man kan inte rida ut på honom själv utan kompis för då reser han sig, han släpar benen efter sig, kan inte hoppa bra (river ALLT) och är allmänt tjurig. :eek: Han är ju för söt, och har redan fäst mig vid honom!

Igår (29/6) fick jag reda på att jag inte kunde ha Takima, hon hade en fodervärd som ALDRIG tog hand om henne de dagar hon skulle (kom lite då och då & sade: Nu ska jag rida Takima!! "Jag --->:mad:" ) och att hon var SÅLD till nån tjej i Berga! xO
Trodde inte mina öron, satt & deppade hela tiden. :cry: De nya ägarna hade bara kommit och sagt: Ja, nu ska vi hämta våran häst vi köpt.
Sedan var hon borta.

Nu är jag hästlös, har ett krossat hjärta och letar desperat efter en passande häst. :/

Jag antar att du menar( för att göra kontentan kort)
att hästen ska ha respekt för människan men likaväl känna tillit.

Ångrar att jag lånade ut min häst till "min kompis" när hon ville hoppträna med honom. Enligt mig så fick han alldeles för liten ansats till ett så stort hinder. Dessutom var han ganska gammal (20-22 år).. och givetvis spöade hon upp honom när han vägrade..

Ångrar att jag lyssnade på henne när hon sa att man skulle skrika på hästen, samtidigt som man slog den med spöet bara för att få den över hinder (som tur var slutade jag med det efter bara ett par gånger) ..

Ångrar att jag överhuvudtaget lyssnade på henne om någonting och följde hennes exempel i hur man bäst tar hand om sin häst.. Är dock lycklig över att min häst inte tog skada av min behandling..

Ångrar givetvis också att jag varit orättvis mot min häst (samt andra) under mina sura dagar..

Att jag sålde min första Nordsvensk, som var en riktig kompis, för att han skulle passa bra som läromästare till yngre person, som dessutom var mycket förtjust i honom. Behövde o det läget pengar till en yngre förmåga. Dumt gjort! En sån som han, fanns det inte två av!

Jag ångrar:

-Att jag inte satte hingstf-n på mitt förra jobb på plats tidigare eftersom han blev så himla trevlig tillslut... Han kunde visst stå still när man satt upp och gå promenader och stå still vid vattenslangen och stå still vid framridningen och ledas hit och dit, men det var ju ingen som talade om, det fick jag ju upptäcka själv...

-Att jag inte tänkte mer innan jag satte mig upp på vissa hästar, för då hade jag kanske inte varit lika harig idag... När man tror att man är odödlig så gör man ju dumma saker och då ryker man ju i backen och då inser man att man är alltifrån odödlig.

-Att jag inte tog chansen och jagade mer medan jag bodde på Irland... För det är ju såååååå kul. Ultimata ridupplevelsen om man har en vältränad häst, tar det lite piano och spar på krafterna, gruppkänslan och hästen som bara vill hoppa och att sedan kunna känna på vägen hem att hästen är redo för en dag till...

Oh SHIT!
Det jag ångrar mest hände för 6-7 år sedan och jag har fortfarande världens sämsta samvete för det. :crazy:

Min häst kan ibland få för sej att inte gå fram när vi rider ut. Hon kan ofta stanna och stenvägra att gå så det har tagit några år att få henne att gå fram nästan överallt.

Den här dagen red vi på en ny stig. Stigen såg jättefin ut men plötsligt stannade hon.
Jag blev arg och TVINGADE henne att gå. :o

Men just den gången hade hon stannat för att marken inte bar och vi hamnade mitt i ett kärr. Hästen åkte ner så bara halsen,halva ryggen och en bit av bringan var över vattenytan men lyckades häva sej upp på fast mark igen.

Jag tror jag har bett henne om förlåtelse millioner gånger för att jag inte lyssnade på henne den gången.

:love:

Jag ångrar att jag inte satte mig emot att Freyja skulle gå i en ganska liten hage med lite gräs på natten tillsammans med sin hästkompis, eftersom de var så tjocka båda två. Detta gjorde att de två brunstiga stona började bråka/leka ganska brutalt, vilket orsakade skadan som gjorde att Freyja inte längre finns hos mig...

Naturligtvis hade det kunnat hänt i en stor hage också, men jag får för mig att det är lättare att börja bråka i en liten hage där det inte finns så mycket att göra, än i en stor hage där det finns mer utrymme att smita undan... Tyckte dock inte att hagen var så oerhört liten vid tillfället (kanske 30*50), men två brunstiga ston...*suck*

//julia

Och så ångrar jag att jag inte tog hästen Takima som medryttarhäst. -.-'
Hästen jag har nu är bråkig, man kan inte rida ut på honom själv utan kompis för då reser han sig, han släpar benen efter sig, kan inte hoppa bra (river ALLT) och är allmänt tjurig. :eek: Han är ju för söt, och har redan fäst mig vid honom!

Igår (29/6) fick jag reda på att jag inte kunde ha Takima, hon hade en fodervärd som ALDRIG tog hand om henne de dagar hon skulle (kom lite då och då & sade: Nu ska jag rida Takima!! "Jag --->:mad:" ) och att hon var SÅLD till nån tjej i Berga! xO
Trodde inte mina öron, satt & deppade hela tiden. :cry: De nya ägarna hade bara kommit och sagt: Ja, nu ska vi hämta våran häst vi köpt.
Sedan var hon borta.

Nu är jag hästlös, har ett krossat hjärta och letar desperat efter en passande häst. :/

Hej!!
hästen Takima blev hon såld till en tjej i Berga utanför vingåker??
om det är dit hon är såld så ska jag börja rida henne snart som foderhäst..:) hör gärna av dig och berätta lite om hur Takima är att rida osv. Mvh//Hannah

haha jag läste också hästtransporten och började fundera på vadfan du gjorde i hästtransporten ..

jag ångrar att när jag hade en sköthäst (förut, har en egen häst nu) att jag inte tog hans hoppträning på allvar . :crazy: Jag har ridit han en gång efter att jag slutade vara skötare på han och han är Jätteduktiig , :bump: men han har flyttat härifrån nu :(

Hej!
jag undrar om du vet om takima har tränat nåt i hopp och dressyr och om hon har det hur högt.
Är tacksam för ditt svar.
MVH//Hannah

Jag ångrar verkligen att jag avr ute och red idag! Det var hemskt, jag höll på att dö för jag frös så mycket. Det sluta med att jag drog fram ländtäcket över mina ben. Jag skulle nog inte överlevt om jag inte hade gjort det :angel: Nej men seriöst, det var svinkallt!

att ajg inte började med Nh tidigare!a

Jag ångrar många saker, men främst alla dessa gånger man förlorar tålamodet och om man t.ex. ska be hästen flytta sig, drämmer till hästen, går emot den eller skriker åt den.
Har inte gjort det alltför många gånger som tur är, och numera är jag lite tålmodigare :)

Jag ångrar många saker, men främst alla dessa gånger man förlorar tålamodet och om man t.ex. ska be hästen flytta sig, drämmer till hästen, går emot den eller skriker åt den.
Har inte gjort det alltför många gånger som tur är, och numera är jag lite tålmodigare :)

de tkr jag ochså jag ångrar:cry:!

Det finns mycket jag har ångrat.

Främst de gångerna då jag har varit orättvis, t ex när jag har gormat på en häst som jag trodde betedde sig slyngelaktigt när han/hon i själva verket bara blev rädd för något...USCH

Men något som jag minns att jag ångrade som attans för många år, sen än idag:

- Att jag hade gympadojjor på mig när jag hanterade kallblod. Aj.

Just nu ångrar jag att köpte min shettis - han har skrämt dottern så hon tröttnat på ridning. Dumma hästskrälle! Jag stirrade mig blind på härstamning och att han var inkörd!

Nu letar jag istället efter en SNÄLL RIDPONNY!!! Övrigt har ingen betydelse.... (eller jo, det är klart det har...) Om jag blir av med denna shettis!! :(

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 351
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 440
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 022
Senast: Lime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur