Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Hej ! Tränade lite ledövningar idag med pållan, började med grimskaftet på vilket gick bra. Släppte henne sedaan lös, och wow en sån...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: kosmos
·
Träning Hej! Har ett föl som precis är avvant ifrån mamma och kommer inom bara någon vecka att behöva åka en 15 mil lång resa själv för...
Svar
12
· Visningar
1 165
Senast: maria_b
·
T
Träning Mitt varmblod som nu stått i "sjukvila" i nästan fyra månader är nu frisk :rofl::rofl: vi har börjat rida igång henne och kommit så...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: clarinho
·
Träning hej jag skulle behöva lite hjälp/råd! jag ska flytta och och har tittat på ny stallplats men kan inte bestämma mej för om ja ska låta...
2
Svar
22
· Visningar
2 965
Senast: Bialitt
·
M
Träning Hejsan. Vill komma min ponny närmare. Så att vi kan lita mer på varandra. Det verkar vara många här som har en sån bra relation till sin...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Mtv
·
H
Träning Jag är spekulant på en häst som är f. 2007. De ända jag kan erbjuda är lösdrift. Är det bra för en sån ung häst? De kommer bli...
Svar
3
· Visningar
639
Senast: Orzon
·
B
  • Låst
Träning Jag har fått en fammal travare, och jag har hunnigt lära honom gå i skritt lungt och samlat. Mjuk trav ja de mesta har jag hunnigt men...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Ingela_S
·
Träning Hej ! Jo det är såhär att jag har en c-ponny som jag har haft i ca 2½ år.I början när jag först fick honom så var han snäll och så...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Annie__
·
Träning Hur ofta tränar ni för tränare med 3-4 åringar? Hur ofta är det markarbete/dressyr och hur ofta hoppning?
2
Svar
21
· Visningar
1 659
Senast: naad
·
Träning Jag har 3 (4 i februari) årig d-ponny som har jättedålig framåtbjudning i skritten, det blir lite bättre när man har travat men det är...
Svar
8
· Visningar
1 598
Senast: Jeeves
·
Träning Min lilla häst är frisk :D Var på återbesök idag för att se så hon inte hade blivit värre efter att vi satte igång henne. Hon hade en...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Bialitt
·
M
  • Låst
Träning Vi funderar på att köpa häst, och jag är nyfiken på hur hög häst ni tycker är lämplig. Jag är ungefär 1,50 lång. Har ridit en häst som...
Svar
16
· Visningar
3 402
Senast: IngelaH
·
M
Träning Vet inte riktigt vart denna tråd passar in? Flytta gärna om den hamnat fel.. Vill gärna höra era åsikter om "tält" ridhus samt...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Muehh
·
C
Träning hur har ni gjort för att vänja unghästen acceptera bett, och hur träna ni för att de ska förstå "styrningen"?
Svar
4
· Visningar
1 720
Senast: jenny82
·
E
Träning har just kommit hem från spanien där jag o min kompis jobbat som volontärer på ett center för hemlösa hundar. Någon som vet om man kan...
Svar
4
· Visningar
1 543
Senast: gladaeo
·
Träning Min häst är under igångsättning efter en skada. Hon var i bra kondition innan hon skadades, och var aldrig helt avställd utan skrittades...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Turnar0und
·
M
Träning hej!min häst har vila i en månad nu,:)men går promenader och tränar horseman ship med henne men nu till frågan: jag har jobbat mkt...
Svar
3
· Visningar
641
Senast: Millan_gulligast
·
W
Träning Vet inte om den här tråden ligger rätt till att börja med o så, ny här :angel: Men jag är medryttare på ett varmblodssto. Lätt i...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: rosita
·
O
Träning Har ridigt min innan otränade polle i ca 3 veckor regelbundet. Lite dressyr, styrka, bla en låååång uteritt (asfalt, grus). Skulle...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: OliviaM
·
Ridning vad ligger dessa på i nypris? Vad passar de på för ryggar (raka, svängda mm)? Är det en sadel som är värd pengarna?
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Cita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama