Förtvivlad.. :'/

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Förtvivlad.. :'/

ja tränar på mycket, just nu tränar vi tricks..som buga bland massa annat, sen tränar ja skrämselträning...gå över under förbi prasslande presseningar..och massor av andra skrämmselgrejer man kan möta på ute, och gå igenom trånga ställen, träna på att pålle inte ska få panik om han fastnar nånstans..

sen tränar ja mycket på att han ska bli en självständig häst på de sättet att han inte får panik om han kommer lös o inte vet vart han ska ta vägen, som många hästar ja ser som kanske råkar komma lösa o springer eller stressar upp sej.

sen rida utan nånting håller jag med på att träna..och massor av sånna saker.

helt enkelt har väldigt kul med honom.

gör givetvis inte de här varje dag..nån dag i veckan..kanske två..beror på hästen.

att träna stanna, backa, flytta undan är ju sånt som ja gör i vanlig hantering, sånt tränar man automatiskt när man leder o hanterar hästen i vardaglig hantering.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förtvivlad.. :'/

*Knapplån*

Jag tycker att Dockan har fått en hel del bra tips, bland annat att träna, träna, träna och träna sin häst i hovhantering och allmän bakskygghetsträning, mellan verkning/skoning.

För att inte tonen ska bli hätsk här i tråden, låser jag den nu.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Stereo
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 153
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 142
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka