slaskar ner hela boxen

Sv: slaskar ner hela boxen

Hade ett sto som tog hö i munnen sen doppade ner hela mulen i vattnet och åt höet. Försökte lägga höet i andra hörnet mot vattnet men då blev det hö i hela boxen. La höet vid vatten hinken då blev det inte så mycket blask.

En grej som jag undrar över, när man läser här verkar det mest som om det är ston som gör så?

MVH Russin8

*delvis kl*

Våran ardenner gör precis så hon med. Trots hösilage, dock rätt torrt hösilage, men ändå! Och hon är med ett sto!!

Hade ett sto som tog hö i munnen sen doppade ner hela mulen i vattnet och åt höet. Försökte lägga höet i andra hörnet mot vattnet men då blev det hö i hela boxen. La höet vid vatten hinken då blev det inte så mycket blask.

En grej som jag undrar över, när man läser här verkar det mest som om det är ston som gör så?

MVH Russin8

Mitt sto gör också så som ditt. Tar hö i munnen och doppar ner mulen i vatten och käkar upp höt.

Undrar om det är en typiskt "sto-grej".

/Lizzie

Ganska kul grej att det är ston som gör så! Undrar varför det är så?
Tror att alla som skrivit i den här tråden har haft ston som gjort så.

MVH Russin8

MVH Russin8

Min vallack gör precis som din. Han doppar i vattenhink ute och i vattenkoppen inne, den är alltid full med hörester på morgonen :p Det är nog ingen sto-grej ändå

min val. dricker som en dam, men blöter höt.
stoet leker med vattnet o tar ofta en mun full o sen spottar ut det:crazy:

Innan jag bytte till flottörkoppar stod hon med näsan i koppen o tryckte utan att dricka så vattnet forsade.:mad:

Min ena häst slaskar jättemycket med vattnet när han äter hö. Det får han i och för sig gärna göra men det är jobbigt när boxen blir så våt. Kanske någon har samma problem och löst det på ett bra sätt?

Han har vattenhink, inte vattenkopp.
Jag har provat att blöta höet men han slaskar ändå

Hei ^^
Har du bøtten hengende på veggen eller har du den nede på gulvet?

Mvh. Rikke

Nej uppenbarligen inte, det som var kul var att alla som skrivit i tråden inna hade ston och då började man ju funder på om det va en sto grej. Men det förekommer tydligen inom den manliga häst världen oxå:)

MVH Russin8

Det finns hinkar med "skvalpkant". Kanske det fungerar.

Vårt ardennersto gör också så, galet blött vid vattenhinken jämt. Tar bort allt blött varje dag, men det ser lika jävligt ut morgonen därpå. Dessutom skiter hon överallt i boxen (mina valacker slabbar inte med vattnet och skiter i ett hörn :D), hon en riktig grishäst :p

Min mamma hade nordis kille som "doppade" sitt hö jämt, vilket resuterade i jätte blött i boxen. På vintern ville han ha en hink med snö oxxå förutom sin vattenhink. Jag tror att en del hästar är väl helt enkelt så att dom vill äta på det sättet. Precis som vissa människor dricker mer till maten än andra. Om hästen mår bra så vad spelar det för roll om det är blött i boxen. Mamma förökte undvika att ha så mycket strö just där det blev blött.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 140
Senast: Freazer
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Senast: super
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Twihard
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama